احمدی

شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی از خدمات علمی و فرهنگی مرحوم حجت‌الاسلام احمدی قدردانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، ضمن آروزی علو درجات برای مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی «ره»، از خدمات علمی و فرهنگی آن مرحوم قدردانی کرد.

در متن این پیام آمده است: « خبر درگذشت تالم انگیز حجت‌الاسلام و المسلمین احمد احمدی «ره» عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعه علمی و فرهنگی کشور را در تاثر فرو برده است. مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی «ره» پس از تلمذ در محضر بزرگانی مانند حضرت اما خمینی «ره» و علامه طباطبایی «ره» و کسب مدارج عالی علمی در حوزه علمیه قم، در کنار بزرگانی مانند استاد شهید مطهری «ره» و شهید دکتر مفتح «ره» به منظور تحکیم ارتباط میان دو نهاد علمی دانشگاه و حوزه، به دانشگاه وارد می‌شود و در تحصیلات دانشگاهی نیز موفق به کسب مدارج بالای علمی می‌شود.

تسلط به علوم مختلف اسلامی و قرآنی و فلسفه و حکمت اسلامی در کنار آگاهی بر شاخه‌ها و نحله‌های فلسفه غرب – که در تالیفات و ترجمه‌های ایشان نمود دارد- نشان از سعی بلیغ علمی آن مرحوم در حوزه فلسفه و حکمت دارد.

انس مرحوم احمد احمدی «ره» با مفاخر ادبیات فارسی مانند حافظ و فردوسی – که موجب شده ایشان بخش اعظمی از شاهنامه و غزلیات حافظ را از حفظ داشته باشند – نشان از روحیه لطیف آن مرحوم دارد.

تلاش در مسیر پی‌ریزی مبانی علوم انسانی اسلامی از طریق بنیانگذاری سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها «سمت» و دانشگاه تربیت مدرس بخش دیگری از خدمات این عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی «ره» از ابتدای تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی توسط حضرت امام خمینی «ره» در کنار بزرگانی مانند مرحوم دکتر شریعتمداری «ره» تلاش برای پی‌ریزی نظام دانشگاهی و آموزش عالی بومی و مبتنی بر مبانی اسلامی را آغاز کرد و بعد از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این تلاش را تا پایان عمر شریف خود ادامه داد و تقدیر الهی این بود که آن فقید سعید مزد و پاداش این خدمات به فرهنگ اسلامی را در ماه رحمت و مغفرت الهی و مهمانی خداوند متعال دریافت کند و در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین «ع» به دیدار خداوند متعال بشتابد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه این شورا ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و جامعه علمی و فرهنگی کشور و بازماندگان مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی «ره» علو درجات و مغفرت واسعه الهی  برای آن مرحوم را در این ماه رحمت و مغفرت الهی از درگاه خداوند متعال خواستار است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس