کد خبر 862863
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
قلعه نویی

امیر قلعه‌نویی و سپاهان در نقل و انتقالات این فصل آغازی طوفانی داشتند و ۷ بازیکن جذب این تیم شدند. از این ۷ بازیکن، ۴ بازیکن قبلا در تیم‌های دیگر با امیر قلعه‌نویی تجربه همکاری دارند.

به گزارش مشرق، روز گذشته خالد شفیعی با امضای قراردادی به تیم سپاهان پیوست. این بازیکن در فصول گذشته، در تراکتورسازی و ذوب‌آهن نیز شاگرد ژنرال بوده و به نظر می‌رسد جزو ثابت پازل تاکتیکی پرافتخارترین مربی لیگ برتر است.

پیش از این محمد ایرانپوریان، استنلی کی‌روش و سجاد شهباززاده که در تیمهای مختلف زیر نظر قلعه‌نویی کار کرده بودند به سپاهان ملحق شده بودند.

کار کردن با شاگردان قدیمی یکی از عادات دیرین امیرقلعه‌نویی است و شاید به نوعی یکی از رموز موفقیت این مربی، همین امر باشد و او در به کارگیری ابزارهایی که در پیاده کردن نقشه‌هایش موفق هستند اصرار دارد.به بهانه حضور ۴ شاگرد قبلی قلعه‌نویی در تیم جدیدش، عملکرد وی در فصول گذشته در زمینه جذب بازیکنان سابق بررسی شده است.

سپاهان- لیگ نهم و دهم

امیر قلعه‌نویی پس از حضور موفق در استقلال از لیگهای سوم تا پنچم به نیمکت تیم ملی رسید پس از آن به مس کرمان رفت و بعد از یک نیم فصل حضور در این تیم به استقلال برگشت و این تیم را مجددا قهرمان کرد.

در آغاز لیگ نهم، ژنرال به سپاهان رفت و برای تکرار موفقیت‌اش بسیاری از شاگردان شاخص‌اش را به این تیم آورد. فابیو جان واریو، خسرو حیدری، رضا عنایتی، هاشم بیگ زاده، شاهین خیری و سید مهدی رحمتی که در استقلال و بعضا مس کرمان شاگرد قلعه‌نویی بودند در این ۲ فصل ژنرال را همراهی کردند. قلعه‌نویی با ۲ قهرمانی در سپاهان کار خود را خاتمه بخشید.

تراکتورسازی- لیگ یازدهم

ژنرال این بار برای تکرار موفقیت، تبریز را انتخاب کرد و از استقلال، سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی و از سپاهان احمد آل نعمه، فرزاد حاتمی و احسان حاج صفی به تراکتورسازی پیوستند هر چند که علت اصلی حضور حاج صفی در تبریز انجام خدمت سربازی بود.

قلعه‌نویی در این فصل با تراکتورسازی به نایب قهرمانی رسید که بهترین عنوان این تیم در تاریخ لیگ برتر است.

استقلال لیگ دوازدهم تا چهاردهم

در لیگ دوازدهم قلعه‌نویی دوباره به تیم محبوب‌اش بازگشت و سیاوش اکبرپور، امیرحسین صادقی و فرزاد حاتمی را با خود از تراکتورسازی و جان واریو و بیگ زاده را از سپاهان به استقلال آورد  همچنین فرهاد مجیدی علیرغم اختلاف با سرمربی و میثم بائو به تیم سابق خود بازگشتند و استقلال توانست با این نفرات به عنوان قهرمانی دست یابد. قهرمانی‌ای که آخرین قهرمانی ژنرال و آبی‌پوشان تاکنون محسوب می‌شود.

در لیگ سیزدهم، قلعه‌نویی احمد جمشیدیان که در سپاهان شاگردش بود و علی نیکبخت که سالها قبل در استقلال با او کار کرده بود را به استقلال آورد

در لیگ چهاردهم محسن فروزان و میلاد فخرالدینی که در تراکتورسازی و امید ابراهیمی و مهدی کریمیان که در سپاهان با این مربی کار کرده بودند به استقلال پیوستند. به جز اینها وحید طالب لو و رضا عنایتی از استقلالیهای قدیمی به این تیم بازگشتند.هرچند که ژنرال موفق به تکرار موفقیت گذشته نشد.

لیگ پانزدهم و شانزدهم –تراکتورسازی

امیر قلعه‌نویی از میانه‌های لیگ پانزدهم به تراکتورسازی بازگشت و فرصت نقل و انتقالات ابتدای فصل را از دست داد ولی در نیم فصل فرزاد حاتمی یار همیشگی اش را به این تیم آورد  در ابتدای لیگ شانزدهم محسن بنگر که قبلا در سپاهان شاگرد قلعه‌نویی بود به تراکتورسازی پیوست. در نقل انتقالات نیم فصل دوم، قلعه‌نویی با بیگ زاده و شهباززاده توافق کرد ولی با پنچره بسته نقل و انتقالات روبه‌رو شد. قلعه‌نویی در این مقطع کمترین استفاده از شاگردان قبلی خود را داشت و موفقیتی نیز کسب نکرد.

لیگ هفدهم- ذوب آهن

قلعه‌نویی در ذوب‌آهن باز هم روی به همان فرمول همیشگی آورد و میلاد فخرالدینی که در تراکتورسازی و استقلال ، بختیار رحمانی که در تراکتورسازی، اکبر ایمانی که در سپاهان ، ایمان موسوی که در استقلال و خالد شفیعی که در تراکتورسازی با او کار کرده بودند به ذوب آهن آورد و توانست نایب قهرمان لیگ شود.

لیگ هجدهم-سپاهان

همانطور که اشاره شد ۴ شاگرد ژنرال دوباره به تیم تحت هدایت او پیوستند. محمد ایرانپوریان در تراکتورسازی، سجاد شهباززاده استقلال، خالد شفیعی تراکتورسازی و ذوب‌آهن و استنلی کی‌روش در ذوب‌آهن با قلعه نویی همکاری داشته‌اند.

البته بازیکنان دیگر نیز بودند که در تیمی شاگرد قلعه‌نویی بودند ولی قبل از اینکه قلعه‌نویی به تیم دیگری بپیوندد در آن حضور داشتند مثل قاسم حدادی‌فر که در تراکتورسازی زیر نظر قلعه‌نویی کار کرده بود ولی قبل از این مربی به ذوب آهن پیوست یاعلی حمودی مدافع سابق استقلال نیز چنین وضعیتی را در تراکتورسازی نسبت به قلعه‌نویی تجربه کرد که این بازیکنان در این آمار لحاظ نشده‌اند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس