کد خبر 862792
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
فاکس اسپورت

شبکه فاکس اسپورت در گزارشی به معرفی ۵ مهره کلیدی کی روش در جام جهانی روسیه پرداخت.

به گزارش مشرق، گابرئیل، ریئس تحریریه بخش آسیا فاکس اسپورت ۵ بازیکن تیم ملی ایران که می توانند نقشی محوری برای این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ایفا کنند را معرفی کرد. 

ایران با توجه به اینکه ۴ بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده در میان کشورهای آسیایی در این رقابت ها بعد از کره جنوبی و ژاپن موفق ترین تیم است. جام جهانی روسیه پنجمین حضور ایران در این تورنمت است و این تیم برای اولین بار در تاریخش به دنبال صعود از مرحله گروهی است و این به خاطر نتایج خوبی ست که در مرحله مقدماتی کسب کرد.

بعد از اینکه ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی را گرفت و خیلی زود به این رقابت ها صعود کرد، در گروه دوم جام جهانی در سخت ترین گروه و با قوی ترین رقبا افتاد. ایران قرار است در جام جهانی مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش قرار بگیرد. با این وجود آرزو همیشه وجود دارد اما آنها به این ۵ بازیکن کلیدی خود نیاز دارند تا در سطح بالایی باشند.

*مرتضی پورعلی گنجی

می توان گفت که پورعلی گنجی انتخابی ثابت برای ایران است. به عنوان یک تیم، ممکن است تیم ملی ایران و مرتضی در رویارویی با اسپانیا بزرگترین مشکل را داشته باشند ولی در سطح فردی بزرگترین آزمایش برای پورعلی گنجی در رویارویی با کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال است.

با نگاه به قد پورعلی گنجی با ۱ متر و ۸۴ سانتی متر از روزه چشمی ۶ سانتی متر کوتاه تر است. در نتیجه احتمال می رود که چشمی وظیفه مهار رونالدو در هوا را داشته باشد. اما در بازی کلی پورعلی گنجی بیشترین وظیفه را برای مهار رونالدو نسبت به چشمی که انتقالادات بسیاری اخیرا از او شده است، دارد.

*احسان حاج صفی

حاج صفی می تواند در پست های مختلفی بازی می کند. او می تواند در پست مدافع چپ یا هافبک چپ بازی کند. در تیمی که پر از بازیکنان هجومی است چشم پوشی از بازیکنانی که وظایف دفاعی را انجام می دهند آسان نیست. اما اهمیت احسان در ترکیب تیم ملی ایران قابل وصف نیست.

مدافع ۲۸ ساله تنها وظیفه اش در خط دفاعی نیست بلکه او در پست خود مرتب وارد حملات می شود  و غالبا نقطه آغاز بسیاری از حملات از سوی او شکل می گیرد. او پس از گذراندن سالی موفقیت آمیز در لیگ یونان، اکنون با تجربه ای اروپایی پا به میدان گذاشته است.

*اشکان دژاگه

دژاگه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با لیونل مسی در میانه زمین رقابت می کرد. او در دوران اوجش بهترین بازیکن ایران بود ولی او در سال گذشته بازی چندانی انجام نداده است. برای کی روش محال بود که او را از لیست نهایی خارج کند. با نگاه به انتخاب های ۳ گانه ایران در خط حمله ستاره سابق ولفسبورگ و فولام مجبور می شود که به احتمال زیاد نیمکت نشین باشد. اما اگر ایرانی ها نیاز به ابداع و خلاقیت داشته باشند دژاگه می تواند در کنار سامان قدوس بهترین گزینه باشد.

*علیرضا جهانبخش

بهترین بازیکنان کنونی آسیا چه کسانی هستند؟ برخی معتقدند که سون هیونگ مین، ستاره کره ای تاتنهام انگلیس با درخشش بی نظیر علیرضا در آلکمار هلند، دیگر بهترین بازیکن آسیا نیست و فاصله این دو خیلی زیاد نیست. علی رغم اینکه جهانبخش در پست وینگر است اما این هافبک ۲۴ ساله موفق شد فصل را با کسب عنوان آقای گلی لیگ هلند با زدن ۲۱ گل به اتمام برساند. البته او ۱۲ پاس گل را نیز برای همبازی هایش مهیا کرد. اگر جهانبخش بتواند فرم خود را در روسیه نیز تکرار کند، تیم ملی ایران برگ برنده ای واقعی را در اختیار خواهد داشت.

*سردار آزمون

شناخت آزمون از روسیه می تواند مزیتی برای تیم ملی ایران باشد. با وجود درخشش علیرضا جهانبخش و کسب عناوین مختلف در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و همچنین درخشش قوچان نژاد در فصل گذشته، سردار آزمون از رادارها کمی افتاد. با این وجود مهاجم ایرانی در پستش پیشرفت کرده است و در ۲۶ بازی ۵گل به ثمر رسانده است. توانایی خارق العاده آزمون در خط حمله می تواند کمک زیادی به جهانبخش و طارمی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس