کد خبر 862742
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
گروه E

برزیل در گروهی نه‌ چندان دشوار اما نه الزاما آسان، رویای قهرمانی ششم در جام‌جهانی را شروع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، برزیل 4 سال پس از تراژدی بزرگ نیمه‌نهایی جام خانگی با توجه به روند مطلوبش مدعی بزرگ قهرمانی در جام‌جهانی نام دارد اما سوئیس، صربستان و کاستاریکا حالا که به جام بیست و یکم رسیده‌اند، دلیلی برای ترسیدن از نام بزرگ این تیم ندارند و می‌آیند تا دومین حذف این تیم در مرحله گروهی ادوار جام‌جهانی را رقم بزنند.

برزیل؛ یک دنیا امیدواری 

قهرمان 5 دوره جام‌جهانی پس از خط خوردن داوید لوئیس، کاپیتان دومش در دوره قبلی جام‌جهانی با تیته، سرمربی نه‌چندان سرشناس اما موفقش رویای ششمین قهرمانی در جام‌جهانی را دارد. سومین همگروهی با کاستاریکا در تاریخ جام‌جهانی چنانچه با تداوم نتایج خوب قبلی مقابل این تیم همراه و توام با برتری مقابل صربستان و سوئیس شود، می‌تواند به برداشته شدن قدم اول در راه رسیدن به رویای قهرمانی ششم کمک شایانی کند. برزیل در تمامی خطوط توازن لازم را دارد و تنها برای موفقیت به پیاده‌سازی تفکرات تیته نیاز است.

راه صعود

 طلایی‌پوشان به عنوان اولین تیم به جام‌جهانی راه یافتند؛ آن هم 4 هفته قبل از پایان بازی‌های‌شان در منطقه آمریکای‌جنوبی. تیم خوب تیته در 18 رقابت 12 پیروزی به دست آورد و تنها یک بار شکست خورد. کسب 41 امتیاز از 54 امتیاز ممکن نشان داد طلایی‌پوشان با قدرت تمام درصدد جبران افتضاح میزبانی 4 سال قبل هستند.

ستارگان کلیدی 

 این تیم از خط دروازه تا حمله، ستاره کلیدی و تاثیرگذار دارد. برای اولین بار در تاریخ  جام‌جهانی «سلسائو» 2 دروازه‌بان خوب در ترکیب دارد؛ الیسون بکر رمی و ادرسون، شماره یک منچسترسیتی. در خط دفاعی، ضربه مهلک، نرسیدن آلوس به جام‌جهانی بود. دانیلو، تنها اگر در اوج باشد، می‌تواند جای خالی این مدافع راست کلیدی را پر کند. مارسلو در سمت چپ و مارکینیوش، سیلوا و میراندا در وسط، خط دفاعی مستحکمی برای تیم همیشه حاضر در جام‌جهانی ساخته‌اند.کمربند خط میانی با کاسیمیرو محکم می‌شودو ویلیان و کوتینیو به عنوان اهرم تهاجمی کنار پائولینیو ایفای نقش می‌کنند.از نقش تدافعی فرناندینیو هم نباید غافل شد. در خط حمله نیمار، امید اول و آخر تیم است. او در صورت کمک به قهرمان کردن برزیل، قطعا گزینه درآوردن توپ طلا از چنگ مسی و رونالدوست.ژسوس و کاستا هم در صورت تداوم روند خوب باشگاهی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

سرمربی 

 تیته تا قبل از معرفی شدن به عنوان سرمربی برزیل شهرت زیادی نداشت اما حالا با ساختن تدریجی یکی از مخوف‌ترین تیم‌های ملی نامی برای خودش دست و پا کرده است. مرد 57 ساله به عنوان فوتبالیست سابق با سابقه طولانی مربیگری در باشگاه‌های برزیلی و آسیایی در این تابستان به دنبال رساندن خود به سطح مربیان اول دنیاست.

لیست نهایی 

دروازه بان‌ها: آلیسون، ادرسون، کاسیو 

مدافعان: مارسلو، دانیلو، لوئیس، فاگنر، مارکینیوش، سیلوا، میراندا، پدرو گرومل

هافبک‌ها: ویلیان، فرناندینیو، پائولینیو، کوتینیو، کاسمیرو، رناتو آکوستو، فرد 

مهاجمان: نیمار، گابریل ژسوس، رمینو، داگلاس کاستا، تایسون

سوئیس؛ منظم و دقیق مثل ساعت

مردان آلپ، تعریف کامل و دقیقی از نظم موجود از «ساعت سوئیسی» هستند. مردان پتکوویچ، ستاره نیستند اما با اتحادو  یکپارچگی قادر به رقم زدن اتفاقات بزرگ هستند؛ به خصوص اگر بدانیم حداقل در ادوار اخیر جام‌جهانی ثابت کرده‌اند متخصص صعود از مرحله گروهی هستند. اسلاف لیختشتاینر در 3 دوره از 4 حضور قبلی موفق به صعود از گروه‌شان شده‌اند اما این بار واقعا کار سختی پیش‌رو دارند.

راه صعود

 سوئیس در حضور پرتغال، قهرمان یورو 2016، مرحله مقدماتی جام‌جهانی را عالی شروع کرد و ادامه داد  و تا روز آخر با 9 پیروزی از 9 بازی در صدر قرار داشت اما شکست در روز پایانی مقابل پرتغال، باعث سرگروهی رقیب به خاطر نتایج بهتر در بازی‌های رودررو شد. سوئیس به بازی پلی‌آف مقابل ایرلندشمالی تبعید شد؛ جایی که با برتری یک بر صفر در زمین ایرلندشمالی و تساوی بدون گل در خانه، جشن یازدهمین صعود به جام‌جهانی را برپا کرد.

 ستارگان کلیدی 

 اشتفان لیخشتاینر، مدافع یوونتوس که به تازگی راهی آرسنال شده، امید اصلی سرمربی صرب سوئیس است. او با بازیخوانی مناسب و درخشش در کناره‌ها و وسط زمین، قطعا برای همه تیم‌های گروه دردسرساز خواهد شد.شقیری و امبولو، هم دیگر بازیکنان کلیدی تیم هستند و مردم آلپ می‌توانند به درخشش آن‌ها امیدوار باشند.

 سرمربی 

 ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی صربستان یکی از مربیانی است که به حکم قرعه باید تیمش را مقابل هموطنان خود به میدان بفرستد. این سرمربی خوش‌تیپ با مربیگری موفق در لاتزیو خودش را در سطح اول اروپا مطرح کرد و حالا قصد دارد با تکرار روزهای خوب یورو 2016، نشان دهد از کاریزما و قدرت لازم برای به موفقیت رساندن سوئیس برخوردار است.

لیست نهایی 

دروازه‌بان‌ها: یان سومر، رومن بورکی، یوان امووگو

مدافعان: استفان لیخشتاینر، رودریگس، شار، لانگ، موبانجه، ویدمر، آکانجی، الودی 

هافبک‌ها: بهرامی،  شقیری، فرناندس،  ژمایلی، زوبر، ژاکا،فریولر، زکریا

مهاجمان:  سفرووریچ ، درمیچ، امبولو، گاورانوویچ 

صربستان؛ آماده جنگی دیگر 

تیمی که به جنگیدن برای رسیدن به اهدافش خو گرفته، این بار در سرمای مسکو و سایر شهرهای روسیه هم به دنبال ماجراجویی است. صرب‌ها با یک عنوان جالب پا به جام‌جهانی گذاشته‌اند؛ اولین تیمی که با 3 نام مختلف در جام‌جهانی حاضر شده است؛ یوگسلاوی، صربستان و مونته‌نگرو و حالا صربستان. برآیند 11 حضور با 3 نام مختلف، عنوان چهارمی جام‌جهانی 1962 بوده که سرمربی فعلی صرب‌ها با تیم آماده‌اش در رویای تکرار آن است.

راه صعود 

 صربستان در گروه ششم مقدماتی جام‌جهانی با 6 برد، 3 تساوی و یک باخت، 21 امتیاز کسب کرد و در گروهی نه‌چندان دشوار بالاتر از جمهوری ایرلند یکی از 9 سهمیه صعود مستقیم اروپا به جام بیست و یکم را به چنگ آورد.

 ستارگان کلیدی 

 بدون تردید حضور ایوانوویچ و کلاروف در خط دفاعی یک موهبت بزرگ برای صرب‌هاست. در خط میانی با حضور ماتیچ  و ساوویچ، 2 مهره درخشان فصل قبل لاتزیو و منچستریونایتد مشکلی وجود ندارد و در حمله، نگاه‌ها به سمت متروویچ است.

 سرمربی 

ملادن کرستاییچ، مانند دوران بازی در عرصه مربیگری هم تفکراتی تهاجمی دارد؛ نشان به آن نشان که تیمش در مرحله گروهی یکی از بهترین خطوط تهاجمی را در اختیار داشت و البته با حضور 2 مدافع باتجربه به نام‌های کلاروف و ایوانوویچ در خط دفاعی مشکل چندانی حس نکرد.

لیست نهایی

دروازه‌بان: دمیتروویچ، استویکوویچ،  رایکوویچ

مدافعان: کولاروف، ایوانوویچ،  روکاوینا،  ولیکوویچ، میلنکوویچ، اسپاییچ، تودیچ،  رودیچ

هافبک‌ها: میلینکوویچ،ساویچ، ماتیچ، تادیچ، لیاییچ، گروییچ، کوستیچ،  زیوکوویچ،  میلیوویویچ، رادونیچ

مهاجمان:  میتروویچ، پریوویچ، یوویچ

 کاستاریکا؛ به دنبال تکرار معجزه  4 سال پیش

کاستاریکا با عملکرد درخشانش در جام‌جهانی 2018 آن هم در گروه مرگ، چشم‌ها را خیره کرد و حالا انتظارات از تیم منطقه آمریکای‌شمالی در گروهی با 3 تیم متوسط بالاست. هم‌تیمی‌های ناواس همیشه در جام‌جهانی حضوری کیفی داشته‌اند. این تیم در اولین حضور در سال 1990 از گروهی که در آن برزیل حضور داشت، صعود کرد،  سال 2002 در گروه برزیل حذف شد، سال 2006 به عنوان یکی از 2 تیم بازی افتتاحیه در گروه آلمان راه به جایی نبرد  و 4 سال پیش نه تنها از مرحله گروهی بالا آمد، بلکه با شکست دادن یونان به جمع 8 تیم برتر رسید  و تنها در ضربات پنالتی، هلند مانع ادامه پیشروی این تیم شد.

 راه صعود 

 کاستاریکا با گل دقیقه 90 در بازی هفته ماقبل پایانی آخرین مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی 2018 پس از مکزیک به عنوان نایب‌قهرمان گروه 6 تیمی به جام‌جهانی رسید و حالا در  پنجمین حضور قصد سومین صعود از مرحله گروهی را دارد.

 ستارگان کلیدی 

 قطعا مشهورترین چهره تیم، کیلور ناواس، سنگربان رئال مادرید است. او هرچند در فصل گذشته به اندازه سال‌های قبل ندرخشید اما با هنوز مهره قابل اتکای تیم است. اوبیدو در خط دفاعی و آزوفیفا و تخدا در خط میانی مهره‌های موثری هستند و جوئل کمپل باتجربه در خط حمله حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

سرمربی 

اسکار رامیرس، هافبک سابق تیم ملی کاستاریکا، حالا روی نیمکت تیم ملی کشورش نشسته و نقشه‌های زیادی برای آینده دارد. مرد 53 ساله تمام دوران مربیگری خودش را در کشورش سپری کرده و طبیعتا هنوز توانایی‌هایش برای فوتبال دنیا شناخته نشده است.پس  در این جام‌جهانی بهترین فرصت را برای نشان دادن خودش را پیش‌رو دارد.

 لیست نهایی 

دروازه‌بانان:  ناواس،  پمبرتون، موریرا

مدافعان: گامبوا،  اسمیت،  ماتاریتا،  اوبیدو،  دوارته، گونسالس، کالوو،  واستون، آکوستا 

هافبک‌ها: پوسمان،  تخدا، بولخس،  آسوفیفا، والاس، روئیس،  کولیندرس، بولانیوس 

مهاجمان: جان ونگاس، جوئل کمپل، مارکو اورینیا 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس