ماکرون و ترامپ

ماکرون در پاسخ به سوالی درباره روابطش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، روابط میان پاریس و واشنگتن را «دوستانه» خواند.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.


او که برای شرکت در نشست سران گروه ۷ به «اتاوا» سفر کرده، در یک نشست خبری مشترک با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، گفت آمریکا نباید با اعمال فشار ایران را وادار کند که از توافق هسته‌ای خارج شود.

ماکرون در پاسخ به سوالی درباره روابطش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، روابط میان پاریس و واشنگتن را «دوستانه» خواند و گفت: «من همچنان تلاش می‌کنم تا رئیس‌جمهور ترامپ را در مسئله تغییرات جوی، در مسئله ایران و در موضوع تجارت متقاعد کنم، اما من رئیس‌جمهور ترامپ نیستم. بنابراین نمی‌توانم به جای او تصمیم بگیرم. نباید به خاطر تصمیمات یک رئیس‌جمهور دیگر، از من انتقاد کرد... من هرآنچه توانسته‌ام انجام داده‌ام و هر امکاناتی که در اختیار داشته‌ایم، به کار گرفته‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

متن کامل نامه ظریف به وزرای خارجه جهان درباره برجام

واکنش آمریکا به درخواست معافیت اروپا از تحریم‌های ایران



او با بیان اینکه ایالات متحده «متحد تاریخی» اروپاست و اروپا به این کشور «نیاز» دارد، گفت در مسئله تعرفه واردات فلزات و مسئله هسته‌ای، باید برای متقاعد کردن آمریکا تلاش کرد.

ماکرون تأکید کرد که باید در عین همکاری با آمریکا، به تصمیمات «یکجانبه و غیرقانونی» این کشور در چارچوب قوانین بین‌المللی، پاسخ داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    3 2
    جاوید برجام
  • محمد IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
    3 3
    ما که از اروپا به جز بد عهدی، وراجی کردن و همراهی کورکورانه با آمریکا چیزی ندیدیم؛ شما اگر دیدید حتما سلام ما رو هم بهشون برسونید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس