کد خبر 862198
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
منبج

سخنگوی شورای نظامی منبج سوریه اعلام کرد که «یگان‌های مدافع خلق کُرد»، تا چند روز دیگر مشاوران نظامی خود را از شهر «منبج» واقع در شمال سوریه خارج خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «شرفان درویش» سخنگوی شورای نظامی منبج اعلام کرد که هیچ گونه حضور نظامی ترکیه را در این شهر که در شمال استان حلب واقع در شمال سوریه قرار دارد، نخواهند پذیرفت.

به گزارش المیادین، شورای نظامی منبج تاکید کرد که مشاوران نظامی یگان‌های مدافع خلق کُرد تا چند روز دیگر از این شهر خارج خواهند شد.

سخنگوی شورای نظامی منبج تاکید کرد که منتظر توضیحات ائتلاف آمریکایی درباره جزئیات توافق است.

پیشتر، معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره ادعای توافق ترکیه و آمریکا مبنی بر نقشه راه شهر منبج، تأکید کرد که این مسئله یک اشغالگری بوده و هر گونه حضور خارجی بدون موافقت حکومت سوریه غیر قانونی است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات توافق آنکارا و واشنگتن درباره "منبج"

«ایمن سوسان» معاون «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه نیز روز گذشته با یک هیئت پارلمانی و سیاسی اروپا به ریاست «روبرتو فیوری» رئیس ائتلاف صلح و آزادی در اروپا دیدار و گفت‌وگو و تأکید کرد که حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی و وحدت ملت سوریه خط قرمز این کشور است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از معاون وزیر خارجه این کشور گزارش داد: «هر گونه حضور خارجی بدون موافقت حکومت سوریه غیر قانونی است».

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد بر سر نقشه راه منبج با آمریکا به توافق رسیده‌اند و شبه‌نظامیان کُرد ظرف 6 ماه آینده از این شهر خارج خواهند شد.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری در واشنگتن گفت: «ترکیه و آمریکا پس از خروج شبه‌نظامیان کُرد از منبج، یک دولت محلی در این شهر ایجاد می‌کنند. نظامیان این دو کشور نیز امنیت منبج را تامین خواهند کرد.»

وی با بیان اینکه نقشه راه توافق شده بر سر منبج، در دیگر مناطق شمال سوریه نیز اجرا خواهد شد، افزود: «بعد از مذاکرات امروز، برای ما غیرقابل قبول است که آمریکا به حمایت از یگان‌های مدافع خلق ادامه دهد».

وزیر خارجه ترکیه همچنین توضیح داد که خروج شبه‌نظامیان کُرد از منبج در 6 ماه آینده انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    21 32
    اینم از نتیجه نوکری تروریست های تجزیه طلب برای آمریکا که نتیجش شده تکه تکه شدن کشورهای منطقه به نفع اسرائیل ترکیه خودش هم مطمئنن به. همین روز دچار خواهد شد
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    14 28
    سلام..مجبورید قبول کنید
    • AE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      16 8
      شما برای اردوغان دم تکان بدید کافیه
  • یاسین DK ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    12 11
    اگر شورای نظامی منبج راضی نیست خوب ترکیه هم وارد نمیشود حتما به گوش ترکیه هم رسیده که کردها راضی نیستند ولی دوست دارند آمریکا همانجا باشد تا این جماعت خوش رقص پشت سر سربازهای امریکایی مخفی شوند روندها را امتحان کردند ولی هیچکس برای این جماعت ارزش قائل نشد
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    14 7
    دو هيچ به نفع تركيه و امريكا.كردهاي تجزيه طلب باز گول امريكا رو خوردن.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    48 24
    آمریکا هنوز تایید نکرده است...اگر ی.پ.گ از منبج عقب بکشد تروریست های جهادی و اطراک فاشیست منطقه را نا امن می کنند و داعش قدرت می گیرد
    • AE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      26 31
      فیلم زیاد میبینی تروریست
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      19 22
      ی.پ.گ خودش عامل اصلی ایجاد ناامنی و همچنین نوکر آمریکا هست که بیشترین سود رو وجود نمایشی داعش توسط آمریکا در سوریه برد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      11 9
      اگراد مزدور فریب امریکا را خوردند
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
      33 9
      دوست عزیز فرقی بین ترکیه و عردوغان تروریست با ی پ گ نیست! اینا جفتشون مزدور آمریکان
  • AE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    30 18
    ترکیه بی شرف
  • AE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    32 12
    ترکیه داعش را فرستاد که کردستان سوریه را اشغال کنه و بعدا خودش به بهانه مبارزه با داعش کردستان سوریه را به کنترل خودش دربیاره ولی مبارزان کرد مانع این کار شدند.الان ترکیه فقط از این میسوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس