کد خبر 862
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷

شيخ "صالح فوزان" عضو هيئت علماي عربستان سعودي و از مفتيان و چهره‌هاي سرشناس وهابيت اقتدا به يکي از مفتيان وهابي را حرام دانست.

به گزارش مشرق، شيعه آنلاين نوشت: شيخ "صالح فوزان " عضو هيئت علماي عربستان سعودي و از مفتيان و چهره‌هاي سرشناس وهابيت در اين کشور طي اظهاراتي نماز خواندن پشت کسي که شنيدن و خواندن آواز و موزيک را حلال مي‌داند تحريم کرد.
اين عضو هيئت علماي عربستان سعودي که در حال تدريس در يکي از دوره‌هاي آموزش تابستاني، زير نظر هيئت علماي عربستان بود، در ادامه گفت: هر کسي که شنيدن و خواندن آواز و موزيک را حلال مي‌داند يک گناهکار است و آشکارا در حال گناه کردن است از همين رو نماز خواندن پشت سر چنين فردي حرام است.
اين مفتي سرشناس وهابي بدون اشاره به نام کسي، در ادامه افزود: حالا اگر فردي در خفا و به صورت پنهاني گوش مي‌داد و کسي از اين مسأله با خبر نبود، شايد مسأله کمي آسان‌تر بود اما نه اينکه فردي مي‌آيد و به صورت آشکارا از شنيدن و خواندن آواز و موزيک دفاع مي‌کند و آن را حلال مي‌داند و خود را نيز يک امام جماعت مي‌داند.
شيخ "عادل کلباني " قاري سرشناس عربستاني که مدتي نيز به خاطر صداي زيبا و رسايي که داشت در سمت امام جماعت مسجد الحرام تعيين شد، چند هفته پيش طي اظهاراتي که خود آن را فتوا ناميد، با تکيه بر داستاني از پيامبر اکرم(ص)، شنيدن و خواندن هر نوع آواز و موزيکي را حلال دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس