مسئولان در استانداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مصوبه شورای اداری قول دادند که شماره گذاری وانت پیکان تا آخر امسال ادامه دارد و پس از آن یعنی در سال 91، به تولید تندر 90 می‌پردازند ولی حالا سرنوشت هزار و 500 کارگر این کارخانه و شغل‌های غیرمستقیم دیگر بستگی به تصمیماتی دارد که پس از این گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق به نقل از کارگرنیوز ، دیروز پس از اینکه خبری مبنی بر تعطیلی کارخانه ایران خودرو منتشر شد، تمامی مقامات مسئول کارگری و کارفرمایی از مصاحبه در این باره منع شده‌اند و اجازه گفتگو با رسانه‌ها را ندارند. با این‌حال خبرنگار ما توانست با کارگران این کارخانه تماس بگیرد و از اوضاع کنونی ایران خودرو مطلع شود.

بنابر این گزارش کارگران کارخانه ایران خودرو تبریز می‌گویند: اگرچه خطوط تولید تعطیل شده‌اند اما کارگران در محل کارشان حاضر می‌شوند و به کارهای تعمیراتی می‌پردازند.»

یک منبع آگاه دیگر هم درخصوص نگرانی از تعطیلی همیشگی این کارخانه در تبریز گفت: «بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد و بنابر توافقاتی که پیش از این صورت گرفته، می‌بایست خط تولید تندر 90 در این کارخانه راه‌اندازی شود ولی با همه اینها باید منتظر تصیمات وزارت صنایع و معادن باشیم.»

این منبع آگاه افزود: «گروه گسترش فولاد تبریز، 11 کارخانه کوچک و بزرگ و 18 هزار پرسنل دارد که همگی از بیمه برخوردارند و این شرکت با این حجم کاری،‌ به رشد 20 برابری ایجاد شغل در استان آذربایجان شرقی کمک کرده است و به همین دلیل باید از این مجموعه به عنوان چهره ماندگار کارآفرینی در کشور تقدیر شود.»

گفتنی است، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا شماره گذاری وانت پیکان را به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی لازم متوقف کرده و هم اکنون 40 هزار دستگاه وانت پیکان در کارخانه ایران خودرو تبریز انباشته شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس