کد خبر 861872
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
توره و گواردیولا

ستاره ساحل عاجی منچستر سیتی سرمربی اسپانیایی این تیم را متهم به نژادپرستی کرد.

به گزارش مشرق، یحیی توره، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه منچستر سیتی به شمار می‌آید. او در دوران حضورش در منچستر سیتی ۳۱۹ بار پیراهن این تیم را بر تن کرد و توانست سه قهرمانی با این تیم در لیگ برتر انگلیس به دست آورد. او هم‌چنان یک قهرمانی در جام حدفی و دو قهرمانی در جام اتحادیه با فیروزه‌ای پوشان در کارنامه داشت.

توره در دوران گواردیولا در سیتی زیاد در ترکیب قرار نمی‌گرفت. نیمکت نشینی‌های زیاد او باعث شد که او با پایان فصل جاری از فیروزه‌ای‌پوشان خداحافظی کند.

این بازیکن مسلمان ساحل عاجی به انتقاد تند از گواردیولا پرداخت و او را متهم به نژادپرستی کرد.

توره گفت: گواردیولا وانمود می‌کرد که مشکلی با بازیکنان سیاه پوست آفریقایی ندارد اما این‌گونه نبود. او زیرک‌تر از این بود که چنین اختلافی را آشکار کند اما من به خوبی متوجه آن شده بودم و خیلی وقت بود که چنین چیزی را کشف کردم.

او ادامه داد: گواردیولا از مدت‌ها قبل با بازیکنان آفریقایی به مشکل خورد. احساس می‌کردم که او می خواهد از من انتقام بگیرد. گواردیولا طوری با من رفتار می‌کرد که انگار دشمن او هستم. احساس می‌کردم که او به من توهین می‌کند. او فرصت خداحافظی باشکوه من از سیتی را گرفت. دوست داشتم که من هم خداحافظی مثل اینیستا و بوفون با تیم محبوب خود داشته باشم اما گواردیولا حتی این فرصت را هم از من گرفت.

توره در فصلی که گذشت تنها ۱۷ بار در رقابت‌های مختلف با پیراهن سیتی به میدان رفت. او تاکید کرد که این حضور کم او در ترکیب تیم گواردیولا به خاطر رنگین پوست بودن او است و این اتهام بزرگی به گواردیولا به شمار می‌آید.

سیتی با هدایت سرمربی اسپانیایی خود توانست با اقتدار قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست آورد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس