کد خبر 861765
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
پژمان منتظری

در چهار دوره حضور ایران در جام‌های جهانی شش بازیکن در پست دفاع راست به میدان رفتند.

به گزارش مشرق، در واقع حسن نظری، جواد زرینچه، حسین کعبی و پژمان منتظری دفاع راست های اصلی ایران در تاریخ جام بودند. مهدوی کیا و سعداوی هم دقایقی در این پست به میدان رفتند.

۱۹۷۸-حسن نظری

نظری اولین مدافع راست ایران در تاریخ جام جهانی بود. او در هر سه بازی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ به صورت ثابت بازی کرد. به هر حال او مقابل مهاجمان آماده سه حریف قدرتمند ایران، هلند، اسکاتلند و پرو کار ساده ای نداشت، یک پنالتی داد و یک کارت زرد گرفت.

۱۹۹۸- جواد زرینچه

پس از سالها دوری از تیم ملی در آستانه جام جهانی به تیم ملی برگشت و بازیهای بسیار خوبی هم در فرانسه انجام داد. زرینچه مزد تداومش در تیم ملی را با دادن یک پاس گل در جام جهانی داد. سازنده گل قرن، زرینچه بود. او در بازی با یوگسلاوی ثابت بازی کرد. در بازی با آمریکا که یک کارت زرد گرفت در دقیقه ۷۷ تعویض شد. در بازی با آلمان هم ۷۰ دقیقه در میدان بود.

۱۹۹۸- نعیم سعداوی

سعداوی در بازی با آمریکا در یک ربع پایانی فرصت بازی پیدا کرد تا او هم در این برد تاریخی شریک باشد. او می‌توانست روی گل خورده ایران بهتر عمل کند.

۲۰۰۶- حسین کعبی

صحنه ماندگار از حضور حسین کعبی در جام جهانی لگدی است که روی صورت لوئیس فیگو در بازی با پرتغال فرود آورد. او در بازی اول ایران مقابل مکزیک و پرتغال بازیکن ثابت بود و در بازی با آنگولا هم ۶۷ دقیقه در میدان حضور داشت.

۱۹۹۸ و ۲۰۰۶- مهدی مهدوی‌کیا

مهدوی کیا ۵۴۰ دقیقه در جام‌های جهانی بازی کرده است و از این حیث رکورددار است. این بازیکن موفق ایران در تاریخ جام جهانی در بیشتر دقایق هافبک راست بود اما سابقه بازی در پست دفاع راست را هم دارد. در جام جهانی ۱۹۹۸ در بازی با آلمان پس از خروج زرینچه چند دقیقه‌ای دفاع راست بازی کرد. هشت سال بعد در بازی با آنگولا هم در ۲۵ دقیقه پایانی دفاع راست بود. مهدوی‌کیا درخشش خود در جام جهانی را در پست هافبک راست داشته است و در بخش هافبک راست ها به او می پردازیم. مهدی در پست دفاع راست هم یک پاس گل داد.

۲۰۱۴- پژمان منتظری

یکی از انتخاب مناسب کی روش برای جام جهانی ۲۰۱۴ بود. سرمربی ایران در آن مسابقات از این دفاع وسط در پست دفاع راست استفاده کرد و نتیجه هم گرفت. منتظری در هر سه بازی خوب کار کرد، در دفاع عملکرد خوبی داشت و در تک نفوذهایش هم موفق ظاهر شد. البته در بازی بوسنی به خوبی دو بازی اول نبود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    2 10
    2018 وریا غفوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس