کد خبر 861726
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
تراکتورسازی

قوانین نقل و انتقال بازیکنان سرباز در فوتبال ایران با نظر فیفا از متن آئین‌نامه حذف و به ضمائم اضافه شد و شاید این تغییر به تیم‌های سازنده بازیکن در باشگاه‌های ایران کمک کند.

به گزارش مشرق، تیم تراکتورسازی تبریز بعد از انتقال به بخش خصوصی دیگر یک تیم نظامی نیست  و بازیکنان سرباز این تیم در اختیار تربیت بدنی نیروهای مسلح قرار می‌گیرند این در حالی است که در لیگ برتر فصل آینده دیگر هیچ تیم نظامی که از بازیکن سرباز استفاده کند وجود ندارد و به این ترتیب احتمال دارد که بازیکنان سرباز تراکتورسازی به تیم‌های لیگ دسته اولی ملوان یا فجرسپاسی منتقل شوند زیرا این تیم‌ها به اصطلاح در فوتبال ایران نظامی نامیده می‌شوند.

از سویی دیگر فریبرز محمودزاده مدتی پیش اعلام کرد « دیگر هیچ تیم نظامی نداریم و همه تیم‌ها می‌توانند بازیکن سرباز جذب کنند البته به شرطی که از تربیت بدنی نیروهای مسلح مجوز داشته باشند.»

کنکاش نشان می‌دهد که فیفا در مورد  آئین‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران نظر داده و اعلام کرده که در فوتبال چیزی به نام بازیکن سرباز یا تیم نظامی نداریم و قوانین و آئین‌نامه نقل و انتقالات مربوط به بازیکنان سرباز باید از متن آئین‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران حذف شده و در ضمائم این آئین‌نامه قرار بگیرد. زیرا در عرصه بین‌المللی فوتبال قوانینی در مورد بازیکن سرباز وجود ندارد و بهتر است این موارد در ضمیمه‌ آئین‌نامه قرار بگیرد.

به این ترتیب فصل آینده همه تیم‌های لیگ برتری در صورتی که بتوانند از تربیت بدنی نیروهای مسلح مجوز بگیرند امکان در اختیار داشتن بازیکنان سرباز را خواهند داشت. شاید این قانون جدید به باشگاه‌های سازنده کمک کند که بتوانند از بازیکنانی که پرورش داده اند در دوران سربازی استفاده کنند. ضمن اینکه ممکن است که بازیکنان سرباز تیم تراکتورسازی بتوانند در برخی تیم‌های لیگ برتری حضور پیدا کنند. 

فصل گذشته احمد نورالهی با وجود سرباز بودن توانست یک بازی برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود زیرا تربیت بدنی نیروهای مسلح این مجوز را به نورالهی داد تا به یک تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا کمک کند. 

بنابراین احتمال دارد فصل آینده بازیکنان سرباز را در برخی از تیم‌های لیگ برتری هم مشاهده کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس