سازمان فضایی

معاون وزیر ارتباطات گفت: روند فعلی اجرای پروژه های ماهواره ای مورد رصد و پایش دایمی سازمان فضایی ایران است و می تواند بخشی از عقب ماندگی در این حوزه را جبران کند.

به گزارش مشرق، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران پس از بازدید از چند پروژه طراحی و ساخت ماهواره های بومی، گفت: در حال حاضر چندین پروژه ماهواره ای در دستور کار مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور بوده که امیدواریم در سال جاری با تداوم روند کنونی پیشرفت کار، شاهد اتمام برخی از این پروژه ها باشیم و مابقی نیز در ابتدای سال آتی به پایان برسند.

براری افزود: با توجه به برنامه راهبردی تدوین شده برای توسعه ماهواره های بومی تا افق چشم انداز 1404، پروژه های جدیدی نیز در سال جاری و سال های آتی تعریف و اجرایی خواهد شد تا انشاءالله در افق چشم انداز، شاهد تامین بخش عمده ای از نیازهای فضایی کشور از طریق ماهواره های بومی باشیم.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه روند کنونی اجرای پروژه‌های ماهواره‌ای مورد رصد و پایش دایمی سازمان فضایی ایران قرار داشته و روند کنونی پیشرفت کار می تواند جبران کننده بخشی از عقب ماندگی در این حوزه باشد، از تامین منابع اعتباری مورد نیاز این پروژه ها در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: موضوع ساخت ماهواره های بومی به عنوان اولویت اول برنامه توسعه فضایی کشور مد نظر سازمان فضایی و وزارت ارتباطات است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فناوری فضایی و تامین زیرساخت های مورد نیاز این بخش با جدیت در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر روند توسعه ماهواره های بومی کشور نه تنها در سطح دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مجری پروژه ها جریان دارد،‌ بلکه این فعالیت ها منجر به شکل گیری طیف گسترده ای از شرکت های دانش بنیان شده که در امر طراحی و ساخت اجزا و المان های مورد استفاده در ماهواره ها فعالیت می کنند.

براری تأکید کرد: برخی از این شرکت ها محصولات خود را از مرحله تحقیق و توسعه گذرانده و وارد فاز تجاری کرده اند که اقدامی حایز اهمیت است و سازمان فضایی ایران نیز از تجاری سازی محصولات دانش بنیان در این حوزه حمایت می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IT ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    28 3
    چرا نمیگید از ترس قطعنامه و برجام موشکی دیگه موشک قاره پیما پرتاب نمیکنید؟! چرا نمیگید نخبه های فضایی توی این دولت به امارات و اروپا و امریکا مهاجرت کردن؟!
  • IT ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    18 1
    موشک ماهواره بر چی شد؟؟
  • US ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    17 2
    لامصبا بسازید دیگه با این برجام ۵۰۰۰ سال از صنعت فضایی عقب افتادیم
  • مهماندار هواپیما IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    11 2
    فقط حرف مفت می زنید
  • دکتر فیروزی IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    5 8
    اگر ایران برجام موشکی رو قبول کنه و موشک بالستیک با برد بیش از 300 کیلومتر نتونه بسازه یا تست کنه بر اساس قانون موشک های با قابلیت حمل کلاهک اتمی باید حداقل مثل ژاپن چین هند برزیل آرژانتین و.. بتونه توسعه راکت های فضایی رو ادامه بده حتی شده تحت نظارت و بازرسی ها وگرنه ماهواره برهای کلاس فوق سبک فعلی ایران به هیچ عنوان با این حجم کم پی لود ارزش اقتصادی پرتاب ندارن مگر اینکه ایران مثل همه کشورهای فضایی حتی آسیایی به سمت راکت های کلاس متوسط یا سنگین بره..
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    2 2
    مشرق جان اگه نظرات چرت وپرت باشه مثل مقاله هات منتشر میشه اما اگه واقعیاتو بگی سانسور میشی...بازم سانسور کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس