کد خبر 861507
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
بارش باران بهاری در حرم مطهر رضوی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از احتمال بارش باران در پایتخت در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: سواحل خزر از فردا با افزایش دما مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، احد وظیفه با اشاره به آخرین نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال است و سبب رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش امروز در غرب زنجان، جنوب قزوین، شمال مرکزی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و سمنان همچنین شمال اصفهان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امروز بارش و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: بارش امروز در مازندران شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین فردا و پس فردا (۱۴ و ۱۵ خردادماه) از شدت فعالیت این سامانه کاسته و ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: امروز و فردا در نوار شرقی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد. همچنین فردا افزایش دمای پنج تا هفت درجه‌ای در نواحی شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا  آسمان تهران کمی ابری در بعدازظهرهمراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت در این روز ۳۱ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران در روز سه‌شنبه ماه کمی ابری در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با احتمال رعد و برق با بیشترین و کمترین دمای ۲۳ و ۲۱ سانتیگراد خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس