کد خبر 861281
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
پرچم نمایه آلمان

طبق این قانون کلیه ساختمان‌های دولتی در این ایالت آلمان و همچنین مدارس، موزه‌ها و سالن‌های تئاتر و سینما باید روی در ورودی خود، صلیب نصب کنند.

به گزارش مشرق، قانونی در ایالت «بایرن» آلمان، ثروتمندترین ایالت این کشور به اجرا در آمده که به موجب آن کلیه ساختمان‌های دولتی باید صلیب را در ورودی ساختمان نمایش دهند. به گزارش رادیو صدای آلمان (دویچه وله)، مارکوس سودر، رئیس‌ دولت منطقه‌ای ایالت «بایرن» صلیب را نماد بنیادین هویت این ایالت اعلام کرده است.

طبق این قانون کلیه ساختمان‌های دولتی در این ایالت آلمان و همچنین مدارس، موزه‌ها و سالن‌های تئاتر و سینما باید روی در ورودی خود، صلیب نصب کنند. این درحالی است که چندی پیش در برخی از ایالات آلمان از جمله همین «بایرن»، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای حجاب و پوشش زنان وضع شد و علت آن زدودن و کنار نهادن ایدئولوژی از زندگی اجتماعی در آلمان ذکر گردید. ولی اینک با اجبار نصب صلیب بر درهای ورودی اماکن و موسسات عمومی، به نظر می‌آید آنچه از نظر دولت آلمان، ایدئولوژی به حساب می‌آید، تنها اسلام است و گویا تنها از بروز آن در صحنه‌های اجتماعی بایستی جلوگیری شود! از همین روی وب‌سایت «دویچه وله» می‌نویسد:


«... این اقدام همچنین با مخالفت گروه‌های اسلامی در آلمان مواجه شده و این گروه‌ها، دولت ایالت بایرن را به رعایت استانداردهای دوگانه متهم کرده‌اند...»


بنا به گزارش رادیو صدای آلمان، از طرف دیگر، بسیاری از جمله حزب سوسیال دموکرات و حتی کاردینال راینهارد مارکس، رئیس ‌مجمع اسقف‌های آلمان، از تصمیم نصب اجباری صلیب در موسسات و ساختمان‌های دولتی انتقاد کرده‌اند. گویا ماجرای تجدید حیات جنگ‌های صلیبی که در آستانه حمله آمریکا به عراق از سوی جرج دبلیو بوش اعلام شد و پیش‌تر نیز ادبیات آن بارها و بارها در سخنرانی‌های روسای جمهوری آمریکا مانند رونالد ریگان و بوش پدر به کار گرفته شده بود، اینک در آلمان به اجرا در می‌آید!

عبارت «محور شرارت» یا (Axel Evil) از جمله همین نوع ادبیات صلیبی بود که بارها در سخنان ریگان و دیگر سران غرب به کار گرفته شد. تونی بلر، نخست‌وزیر انگلیس در زمان بوش پسر نیز در خاطراتش بارها از این نوع ادبیات بهره گرفته که همین لحن بیانی باعث اعتراضات بسیاری در انگلیس و اروپا شد. یادآوری می‌شود که جنگ‌های صلیبی یادآور خاطره شکست‌های خفت‌بار صلیبیون از مسلمانان است که در سده‌های نخست هزاره دوم برای ‌اشغال بیت‌المقدس حدود دویست سال جنگیدند.

از همین روی و برای زنده نگاه داشتن حس انتقام صلیبی در نسل امروز، نماد صلیب را در بسیاری از نمادهای مهم فرهنگی و اجتماعی خود آن را به کار گرفته، از جمله در پوشش‌هایی مانند کراوات و همچنین مجسمه اسکار که اساسا شمایل یک جنگجوی صلیبی به شمار می‌آید یا القابی مانند شوالیه که با اجرای آیین صلیبیون توسط ملکه در بریتانیا اعطا می‌شود.

آندرس برویک نیز در سال ۲۰۱۱ با همین کینه صلیبی ۳۱۹ نروژی را به رگبار گلوله بست. قابل ذکر اینکه وقتی در اواخر جنگ جهانی اول، نیروهای بریتانیا با شکست عثمانی، فلسطین را اشغال کردند، ژنرال آلنبی (فرمانده نیروهای بریتانیا در خاورمیانه)، بر بالای قبر صلاح‌الدین ایوبی (فرمانده سپاه مسلمانان که صلیبیون را شکست داده بود) رفت، شمشیر خود را از نیام بیرون کشید و بر خاک گور صلاح‌الدین فرو آورد و گفت: «(پس از گذشت هشتصد سال) حالا جنگ‌های صلیبی به پایان رسید»!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    17 8
    به امید روزی که این صلیب کمبودهایش جبران شود وتبدیل به صلیب شکسته هیتلر شود . شاید فلسطین آزاد شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس