کد خبر 861072
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
ماکرون و ترامپ

یک رسانه عرب زبان با اشاره به اعلام جنگ تجاری ترامپ به اروپایی ها از وی به عنوان گاو خشمگینی که همه را هدف قرار می دهد و باید مهار شود، یاد کرده است.

به گزارش مشرق، رای الیوم در مطلبی با اشاره به جنگ تجاری میان اروپا و آمریکا آورده است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه همپیمانان غربی خود در روز جمعه اعلام جنگ تجاری کرد و آن هنگامی که بود که تعرفه هایی بر آهن، فولاد، تولیدات آلومینیوم و خودروها بین ۱۵ تا ۲۵ درصد اعمال کرد. واکنش اتحادیه اروپا در ساعات اولیه شکایت به سازمان تجارت جهانی و آماده کردن فهرستی از کالاهای آمریکایی که اتحادیه اروپا در اقدامی انتقام جویانه برآنها تعرفه می بندد، بود.

بیشتر بخوانید:

رونمایی ترامپ از مشاور امنیت داخلی کابینه‌اش

این رسانه در ادامه می نویسد: ترامپ قوانین سازمان تجارت جهانی و همه معاهده هایی که بر اساس آن به وجود آمده را زیر پا می گذارد و سیاست حمایتی در راستای اجرای شعار انتخاباتی آمریکا اول است را در پیش گرفته است. هنوز دلایلی که ترامپ را به اعلام جنگ تجاری کشانده است معلوم نیست اما ناظران امور بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا  این تروریسم تجاری را با هدف تحقق اهداف سیاسی به راه انداخته است که بارزترین آنها به زانو درآوردن اتحادیه اروپا و مجبور کردن آن به دنباله روی از سیاست آمریکا در قبال خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران که اتحادیه اروپا با شدت با آن مقابله کرده، است.

رای الیوم می افزاید: اروپایی احساس می کنند که ائتلاف تاریخی، تجاری و امنیتی آنها و آمریکا در حال نزدیک شدن به پایان خود است به ویژه با وجود دولت ترامپ که به سوی شرق آسیا، ژاپن، کره جنوبی و چین تمایل پیدا کرده است. نشست امنیتی مونیخ که همه ساله با حضور رهبران و مسئولان مهم بین المللی برگزار می شو در گزارش سالانه خود درباره سیاست های ترامپ که دنیا را به سوی پرتگاه سوق می دهد هشدار داد و خواستار نظام امنیتی اروپایی مستقل از آمریکا شده بود.

این رسانه آورده است: مشکل این است که ترامپ با کشورهای اروپایی از نگاه بالا می نگرد و قصد باج گیری مالی و اقتصادی و امنیتی مشابه آنچه با کشورهای عربی خلیج فارس انجام می دهد دارد اما مرتکب اشتباه تاریخی در این باره شده است و جبهه قدرتمندی ضد آن به رهبری فرانسه و آلمان شکل می گیرد که احتمالا برای تقویت تجاری و امنیتی به چین متمایل شوند یا به سمت روسیه به عنوان جایگزین بروند.

رای الیوم می نویسد: بسیاری در اروپا ترامپ را شبیه هیتلر نازی می دانند و درباره جنگهای اقتصادی و ماجراجویی های نظامی اش هشدار می دهند و به نظر می رسد که موضع آن به واقعیت نزدیک باشد و اعمال تعرفه برای اروپایی ها به مثابه شعله ورد کردن فتیله جنگ اقتصادی و کشاندن دنیا به سوی هرج و مرج و بی ثباتی باشد. ترامپ مانند گاو خشمگینی رفتار می کند که همه را هدف قرار می دهد و اگر مهار نشود دنیا را نابود خواهد کرد و این مسئولیت ملت آمریکا و نهادهای آن در وهله اول و دنیا در وهله بعدی است که وی را مهار کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس