به گزارش مشرق به نقل از آي تي ايران، مدير پروژه اتصال صد هزار مدرسه به شبکه ملي اينترنت از آمادهسازي 50 عنوان درسي براي استفاده در سال تحصيلي 90-89 بهصورت محتواي ديجيتالي و در قالب نرمافزارهاي آموزشي چندرسانهاي خبر داد.
اميرحسين محبعلي درباره توليد محتواي الکترونيکي و سرويسهاي کاربردي گفت: يکي از نمودهاي ورود فنآوري اطلاعات به حوزه آموزش، تغيير ماهيت محتواي آموزشي و پيدايش محتواي الکترونيکي (ديجيتالي) است و از جمله ويژگي آن ساختار و نحوه سازماندهي و شيوه ارائه متفاوت آن با روشهاي سنتي است. اين شيوه طراحان فضاهاي آموزشي را قادر به توسعه انواع محتواي متناسب با سلايق مختلف و سبک يادگيري فراگيران ميکند و هم به فراگيران، امکان انتخاب مسيرهاي مختلف يادگيري به صورت چندرسانهاي را ميدهد.
وي افزود: در چارچوب اهداف فاز يک طرح اتصال، تأمين سرويسهاي کاربردي برروي شبکه مدارس، ارائه سرويس نرمافزارهاي آموزشي و مالتيمديا و توليد محتواي الکترونيکي بستههاي آموزشي به منظور پاسخگويي به نيازهاي متنوع مخاطبان است. همچنين عرضه اين خدمات در زمره انجام پنج سرويس تکليفي مصوبه هيأت دولت به منظور تحقق بخشي از خدمات دولت الکترونيک نيز هست.
او ادامه داد: 50 عنوان درسي با پيشنهاد سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي از مقاطع مختلف تحصيلي انتخاب و توليد آن توسط شرکت فنآوري اطلاعات ايران با همکاري سازمان فوق بهعنوان ناظر محتوايي و دو شرکت منتخب بهعنوان مشاوران توليد کننده در دست تهيه است و تلاش ميشود تا در ابتداي سال تحصيلي 89 قسمت عمدهاي از اين محتواها جهت بهرهبرداري عرضه شوند.
محبعلي تأکيد کرد: کليه محتواها در قالب نرمافزار آموزشي چندرسانهاي برحسب موضوع دروس به صورت Web Based طراحي و توليد ميشوند. علاوه بر اين کليه دروس به صورت CD Based نيز توليد گرديده و برخي از دروس هم حسب مورد با قابليت اجرا برروي تلفن همراه طراحي و تهيه ميشوند تا درصورت بازخورد موفق Mobile Service توليد کليه محتواهاي آتي نيز با اين قابليت عرضه شوند.
وي در پايان خاطر نشان کرد: در انتخاب 50 عنوان درس توجه به پارامترهايي مانند تعداد مخاطب، پوشش در کليه رشتهها از جمله فني حرفهاي و نيز مقاطع مختلف تحصيلي مد نظر بوده است. از طرفي براي اولين بار در کشور توليد همزمان 50 عنوان درس (توليد انبوه) با قالبها و نقطه نظرات سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در بازه زماني يک سال صورت ميپذيرد.
کد خبر 861
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
- ۰ نظر
- چاپ
اين شيوه طراحان فضاهاي آموزشي را قادر به توسعه انواع محتواي متناسب با سلايق مختلف و سبک يادگيري فراگيران ميکند و هم به فراگيران، امکان انتخاب مسيرهاي مختلف يادگيري به صورت چندرسانهاي را ميدهد.