کد خبر 860953
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
ازار و اذیت

خانواده‌های دانش‌آموزان این روزها از دستگاه قضا انتظار دارند که با خاطیان مدرسه معین برخورد جدی داشته باشند و آموزش و پرورش هم برای حذف فامیل‌بازی از مدارس غیردولتی تعجیل کند.

به گزارش مشرق، چند روز پیش و قبل از ماجرای اذیت و آزار دانش‌آموزان پسر مجتمع آموزشی معین، دانش‌آموزان مشغول امتحانات خرداد ماه بودند و مهم‌ترین موضوع روز هم ماجرای لو رفتن سؤالات امتحانی، شهریه مدارس غیردولتی و آزمون مدارس سمپاد بود.

*** پازل جدیدی به نام مدرسه معین 

اوایل خرداد ماه، دانش‌آموزان دبستانی به تازگی پایه تحصیل را به پایان رسانده و خانواده‌هایشان در حال گرفتن کارنامه آنها بودند و دانش‌آموزان دبیرستانی و پایه ششم دبستان هم مشغول برگزاری امتحانات خرداد ماه بودند.

بیشتر بخوانید:

در مدرسه معین چه می‌گذشت؟

 عمده ترین دغدغه خانواده‌ها هم در چنین روزهایی مدرسه آینده فرزندانشان بود این که بین مدرسه دولتی و غیر دولتی، هیأت امنایی، شاهد، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان، مدرسه نزدیک خانه یا دورتر، کدام را انتخاب کنند.

 اما ماجرای آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان پسر دبیرستانی، پازل جدیدی را پیش روی خانواده‌ها گذاشته است؛ واقعا مدارس ما چقدر ایمن هستند؟ چقدر نظارت بر فضای مدارس کشور صورت می‌گیرد؟ آیا با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد؟ چه کنیم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در مدارس نباشیم؟

*** والدین: تا با خاطیان مدرسه معین برخورد جدی نشود، خیال‌مان راحت نمی‌شود

 مادر یک دانش‌آموز سوم دبستانی درباره آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه معین، گفت: در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی مدام عنوان می‌کنند این ماجرا فقط در یک مدرسه نیست در واقع مردم را نگران کرده‌اند.

 وی ادامه داد: هرچند که خودم دانش‌آموز همین مدارس بودم و می‌دانم مدارس امن هستند ولی باز هم نگران هستم.

مادر 2 دانش‌آموز دوم دبیرستانی و چهارم ابتدایی اظهار کرد: ما هر روز صبح فرزندان‌مان را به مدرسه می‌سپاریم و خیال‌مان راحت است که در ساعت مدرسه، درس می‌خوانند و جای‌شان امن است.

وی افزود: تا با خاطیان مدرسه معین برخورد جدی نشود، خیال‌مان راحت نمی‌شود؛ باید به‌گونه‌ای رفتار شود که دیگر حتی به فکر یک نفر هم خطور نکند که بخواهد با جان و روح دانش‌آموزان بازی کند. 

*** چرا از معلم آموزش ندیده و گزینش نشده در مدارس استفاده می‌شود؟

 مادر دانش‌آموز اول متوسطه اول اظهار کرد: شبکه‌های ماهواره تلاش بسیار زیادی برای بد جلوه دادن مدارس دارند و آموزش و پرورش هم باید نشان دهد مدارس ما عاری از این موارد هستند.

 وی تصریح کرد: برای تحصیل فرزندم در مدرسه غیردولتی حدود 10 میلیون تومان هزینه می‌کنم و تا الان هم راضی بودم اما استفاده از نیروهای آموزش ندیده و گزینش نشده واقعا نگران کننده است.

این مادر اضافه کرد: ما واقعاً از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم به وضعیت مدارس به خصوص غیردولتی رسیدگی کنند.

 پدر یک دانش آموز پایه چهارم گفت: آنچه بیشتر ما را نگران کرده، این است که آیا با متخلفان برخورد جدی می‌شود؟

 وی ادامه داد: درخواست خانواده‌ها از دستگاه قضایی این است که با متخلفان برخورد جدی  شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب خواستند مجازات الهی برایشان اعمال شود.

*** معضل فامیل‌بازی در مدارس غیردولتی

پدر یک دانش‌آموز دبیرستانی معتقد است که مشکل مدارس غیردولتی، معضل فامیل‌بازی است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه مدرسه غیردولتی توسط مؤسس و با هزینه‌کرد او اداره می‌شود، انتخاب کادر مدرسه هم با هیأت مؤسس است.

این پدر ادامه داد: در چنین شرایطی شاهدیم که در هر مدرسه‌ای بخشی از کادر مدرسه به اقوام و آشنایان اختصاص دارد. کسانی که صرف داشتن مدرک با یک گزینش ساده و دوره‌ای کوتاه، معلم می شوند.

وی افزود: برای کادر اداری مدرسه که مدرک و دوره اهمیتی ندارد و گزینش آن هم ساده است؛ در چنین شرایطی چه باید کرد؟

*** هر کسی کوتاهی کرده باشد برخورد می شود

محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه معین، اظهار کرد: مجلس روی این مسائل نظات دارد و هر کسی که در زمینه کوتاهی کرده باشد، برخورد می‌شود.

*** معلمان دبستان‌های غیردولتی از امسال کارت صلاحیت تدریس می‌گیرند

 مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وجود نسبت‌های فامیلی در برخی مدارس غیر دولتی و عدم آموزش‌های لازم در این معلمان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که قبلا هم مطرح می‌شد و البته درصدش خیلی کم بود اما ممکن است وجود داشته باشد، این موضوع است.

 وی ادامه داد: ما یک سامانه را امسال برای مدارس غیر دولتی، هیأت امنایی و آموزش از راه دور فعال کردیم که تمام اطلاعات نیروها باید در این سامانه وارد شود.

 زینی‌وند اضافه کرد: شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم که حتما باید نیروهای انسانی که در این مدارس تدریس می‌کنند متناسب با شاخص‌های تعریف شده باشند.

 وی به گزینش نیروهای انسانی مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: در بحث گزینش هم یک الزام قانونی است و قطعا مؤسس مدرسه غیردولتی در یک بازه زمانی که مشخص می‌شود باید نسبت به معرفی افرادی که در مدرسه غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند به گزینش اقدام کند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از موارد تخلف که بازرسان ما در نظارت بر مدارس غیردولتی مدنظر دارند همین بحث معرفی نیرو به گزینش است که خیلی هم سخت گیری شده است و در این دو سال گذشته کمتر گزارشی داشتیم که افرادی در مدارس غیردولتی مشغول به کار باشند ولی به گزینش معرفی نشده باشند.

 وی اظهار کرد: در سامانه‌ای که امسال طراحی شده است در بخش ارتباط رشته تحصیلی با درسی که معلم در مدرسه تدریس می‌کند، توجه شده است ضمن اینکه در بحث توانمندسازی معلمانی که در مدارس غیر دولتی تدریس می‌کنند، توجه ویژه وجود دارد.

 زینی‌وند افزود: به طور مثال در برنامه‌ای که برای توانمندسازی و آموزش معلمان مدارس غیر دولتی تعریف کردیم حتما معلمان دوره ابتدایی امسال باید کارت صلاحیت تدریس را داشته باشند. 

وی ادامه داد: دستورالعمل آماده شده‌ و با استان‌ها هماهنگی لازم انجام شده است؛ با واحدهای  ذیربط وزارتخانه نیز هماهنگی لازم را انجام دادیم تا در طول تابستان بر اساس تعریفی که برای دوره‌ها شده است امسال معلمان مدارس دوره ابتدایی کارت صلاحیت تدریس داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر این اساس آن مواردی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه افرادی که وارد مدارس غیردولتی می‌شوند،  تجربه و تخصص لازم را ندارند و آموزش لازم را ندیدند، با این برنامه که تدارک دیدیم برطرف می‌شود.

***برخورد جدی با متخلفان و نظارت ویژه آموزش و پرورش می تواند بر زخم ایجاد شده، مرهمی باشد

معضل فامیل بازی در برخی مدارس غیردولتی، این روزها نمود بیشتری پیدا کرده است؛ چرا که سلامت مدارس غیردولتی برای خانواده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیتی که این روزها با ماجرای آزار و اذیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه معین شکل جدی تری به خودگرفته است.

مسلماً برخورد جدی با متخلفان و نظارت ویژه آموزش و پرورش می‌تواند بر زخم ایجاد شده، مرهمی باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    5 0
    این معضل فقط در مدارس غیرانتفاعی نیست ، مثلا اگر شما فامیل یا آشنا یا سفارش شده ی کسی یا چاپلوس و پاچه خوار باشی ، شما را به اداره می برند و یک میز و یک سمت هم به شما می دهند . اما اگر هیچ کدام از اینها نباشی آنقدر باید با بچه ها سالها سر کلاس ، سر و کله بزنی تا انواع ویروس های سرما خوردگی را دریافت کنی و به سرطان حنجره و ...دچار شوی . هر کدام از اینهایی که در ادارات آموزش و پرورش هستند یک پشتیبان دارند که یا علنا یا پنهانی از آنها حمایت می کند . درست است که در ظاهر ساعت کارشان بیشتر از معلم هاست ولی خدایی کارشان خیلی سبک است و انواع مزایا را دارند . ولی معلمی جز این حقوق ، هیچ چیز ندارد. ولی وقتی پارتی نداشته باشی ،حتی مدرسه ات را هم نمی توانی عوض کنی .
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
      1 0
      اگرپارتی داشته باشی در مدارس دولتی منصدی نمره دادن میشی و اگر هم دلت خواست میلیونی میگیری و نمره را ثبت میکنی و حتی وقتی به خانه بر میگردی کامپیوتررا خاموش نمیکنی تا فردا صبح روشن هست مثلا" بیت الماله هاااااااا
  • DE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    یعنی تو مدارس دولتی فامیل بازی نیست؟اونایی که الکی نمره گرفتن،جای خلوت با کتاب کنارشون امتحان کنکور دادن تا پزشکی و رشته های خوب رو قبول شن،سپردیم به خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس