کد خبر 8608
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب جزئيات جديدي از عوامل حادثه تروريستي 31 شهريور ماه مهاباد را بيان کرد.

به گزارش مشرق، سردار سرتيپ پاسدار "محمد پاک پور" که براي حضور در آيين دانش آموختگي جمعي از دانشجويان مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين(ع) نيروي زميني سپاه به اصفهان آمده بود، در گفتگوي با رجا، بيان کرد: در نتيجه رصدهاي صورت گرفته پس از حادثه تروريستي بمب گذاري در مهاباد پي برديم که پاي برخي از عناصر بعثي سابق عراق به ويژه دو تن از افسران حزب بعث و چند عنصر ضد انقلاب در کار بوده است.
وي ادامه داد: در يک عمليات ويژه که باتعقيب و گريز همراه بود، تعدادي از عوامل بمب گذاري که منجر به شهادت زنان و کودکان مهابادي شدند، مورد هدف قرار گرفتند و برخي از آنها به هلاکت رسيدند، چند نفر ديگر از اين گروه که موفق به فرار از مهلکه شدند نيز تحت تعقيب هستند و به زودي شکار مي شوند.
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاکيد بر نقش دستگاه هاي اطلاعاتي و جاسوسي فرامنطقه اي در اين حادثه گفت: سرويس امنيتي اسراييل (موساد) و سرويس امنيتي آمريکا (سيا) بر مناطق شمال عراق تسلط دارند و پشتيباني عمليات تروريستي مهاباد را برعهده داشتند.
سردار پاکپور با بيان علل به‌کارگيري راهبرد امنيت پايدار بر مبناي رفع محروميت در شرق کشور بيان کرد: به اعتقاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي ايجاد و تثبيت امنيت پايدار در يک منطقه عوامل متعددي از جمله محروميت زدايي و ارتقاي معيشت مردم اثر گذار است.
وي افزود: در راستاي همين راهبرد، سپاه عمليات هاي عمراني مختلف را براي راه سازي، احياي زير ساخت ها، احداث مراکز بهداشتي و پاسخگويي به ساير نيازهاي مردم سيستان و بلوچستان در دستور کار قرار داده است.
فرمانده نيروي زميني سپاه تاکيد کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همه ابعاد در کنار مردم سيستان و بلوچستان است و مردم نيز در کنار ما هستند.
وي دراين زمينه افزود: سرسختي گروه هاي رزمي مردمي منطقه يکي از دلايل اصلي موفقيت عمليات رهايي گروگان ها بود که چندي پيش در شرق کشور انجام شد، به‌طوري که تيم رهايي گروگان‌ها حين تعقيب و گريز اشرار موفق به آزاد سازي گروگان ها شد.
سردار پاک‌پور با اشاره به تهديدهايي که عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي شود، گفت: نيروهاي مسلح ما در همه ابعاد نيازمندي هاي آموزشي و تجهيزاتي خويش را فراهم کرده اند و پاسخگوي تهديدات هستند.
فرمانده نيروي زميني سپاه همچنين در آيين دانش آموختگي جمعي از دانشجويان مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين(ع) نيروي زميني سپاه در اصفهان گفت: همبستگي ملت ايران در مقابله با فتنه سال گذشته به يکپارچگي آنان در سال هاي دفاع مقدس شباهت دارد.
وي افزود: ازجمله مهمترين عوامل مقاومت نظام جمهوري اسلامي در سال هاي دفاع مقدس همبستگي و يکپارچگي مردم در پشتيباني از جنگ، حضور در جبهه ها و گوش به فرماني ولي فقيه بود که مشابه اين حرکت ها در فتنه سال قبل نيز مشاهده شد.
فرمانده نيروي زميني سپاه افزود: اکنون نيز شاهد اطاعت آحاد ملت از رهبرمعظم انقلاب در مقاطع حساس هستيم و در جريان فتنه پس از انتخابات، با بيانات و هدايت هاي به موقع رهبر معظم انقلاب، مردم دين خود نسبت به انقلاب، نظام و ولي فقيه را ادا کردند.
سردار پاک پور خاطرنشان کرد: قريب به 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته و درمواقعي که شرايط مملکت آرام است تصورمي کنيم هرکس به دنبال زندگي خويش رفته اما درهر مقطعي که احساس شد انقلاب، نظام و ولي فقيه در معرض خطر قرار گرفته اند، مردم بصورت خودجوش وارد صحنه مي شوند.
فرمانده نيروي زميني با اشاره به حمايت برخي کشورهاي همسايه و آمريکا، شوروي سابق و فرانسه از ارتش بعثي عراق در جنگ تحميلي، تبعيت از امام خميني (ره )‌ را رمز گشايش مشکلات دانست و گفت: در شرايطي که برخي عمليات هاي دفاع مقدس بصورت کامل قفل شده بود، کلام و هدايت امام (ره) قفل عمليات ها را باز مي کرد و در بدترين شرايط پيام هاي امام حکم آب بر آتش را داشت.
فرمانده نيروي زميني سپاه خاطر نشان کرد: در شرايط سال هاي جنگ که هيچ دانشکده و آموزشگاهي براي تربيت موثر نيروهاي رزمنده و فرماندهان نداشتيم، معنويت، ايثار و از خود گذشتي رزمندگان سبب تهاجم آنان به قلب دشمن مي شد.
سردار پاک پور تصريح کرد: اجحاف در حق رزمندگان است اگر فرض کنيم براساس تصاويري که در برخي فيلم هاي دفاع مقدس نشان داده مي شود، دشمن با يک فرياد الله اکبر ما مي گريخت، در عمليات 'کربلاي يک' يکي از گردان هاي عراقي چهار مرتبه تجديد سازمان شد و در' کربلاي پنج' قدم به قدم پيشروي کرديم، زيرا دشمن تا آخر مي ايستاد.
فرمانده نيروي زميني سپاه با يادآوري زماني که براي تهيه مهمات سلاح هاي انفرادي نيز وابسته بوديم، اعلام کرد: نيروهاي مسلح ما اکنون علاوه براينکه مهمات مورد نياز خويش را در کشور توليد مي کنند به فناوري ساخت موشک هايي دست يافته اند که نقش تاثيرگذاري در افزايش توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران دارد.
سردار پاک پور گفت: اکنون ما توپ، تانک، موشک و هواپيما توليد مي کنيم و اجازه نمي دهيم هيچ تهديدي عليه جمهوري اسلامي ايران صورت گيرد.
وي افزود: آموزش امروز در نيروهاي مسلح کشور مانند شيوه هاي معمول گذشته نيست بلکه متناسب با تهديدات روز عليه انقلاب تغيير يافته است.
فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينکه گفته مي شود دشمنان فرا منطقه اي تجهيزات و امکانات بيشتر و پيشرفته تري دارند، افزود: عوامل معنوي، برتري روحي رواني رزمندگان ايراني، همچنين شجاعت و ازخود گذشتي آنان توام با تاکتيک ها و روش هاي خاص نبردهاي نا متوازن به ما اين قدرت را مي دهد که در برابر تهديد بايستيم و محکم پاسخ بدهيم.
وي يادآور شد: سپاه از بدو تاسيس در ميدان هاي گوناگون اين انقلاب حضور داشته که دفاع مقدس يکي از آنهاست، قبل از شروع سال هاي دفاع مقدس نيز با گروهک هاي ضد انقلاب مقابله کرد و پس از پايان دفاع مقدس همواره در برابر تحرکات اشرار حضور يافته بگونه اي که اکنون تامين امنيت شمال غربي و جنوب شرقي کشور بر عهده سپاه است.
فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينکه در تلاش هستيم مجموعه کامل آموزش تمام مقاطع و رسته هاي نيروي زميني را تهيه کنيم و به عنوان مرجع آموزش ها مورد استفاده قرار دهيم، خطاب به فارغ التحصيلان مجتمع دانشگاهي اميرالمومنين(ع) گفت: دوره هاي مختلفي که ديده ايد آغاز کار است و براي رسيدن به مهارت لازم به تمرين و ممارست بيشتري نياز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس