هادی محمدی

اصلی‌ترین استدلال مسئولان برای مذاکره با اروپا این است که حیثیت اروپا،در محک تصمیم محکم در مقابل آمریکاست، حال آنکه مرکل و ماکرون علنا اعلام کردند که حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند با ایران ادامه دهند.

سرویس جهان مشرق - هادی محمدی طی یادداشتی برای پایگاه خبری مشرق نوشت: فراموش نکرده ایم که در رسای معجزات برجام هسته‌ای و فواید آن، چگونه قلم‌ها و حنجره‌های شیفتگان غرب، کشور را به شرایط  امروز و سراب ضرورت توافق با کدخدای دهکده جهانی هدایت کردند. حتی بسیاری از آنان که در جنجال و هیاهوی فریبکارانه وعده‌های فردای بهتر و برداشته شدن تحریم‌ها، امروز از انتخاب خود پشیمانند و در برخی رنگین نامه ها برای فرار از مسئولیت دام گستری برای مردم و سرنوشت کشور، رئیس منتخب را از قطار پیاده می‌کنند و بر ضرورت انتقاد سخن می گویند.

آنچه امروز در اقتصاد و معیشت مردم شاهد هستیم، حاصل اندیشه و تفکری است که در چهل سال گذشته در تصدی مذاکره‌های گوناگون با غرب هستند و همه مولفه های فرهنگی، ارزشی، اقتصادی را در قمار دوستی با غرب به تاراج گذاشته اند.

نکته مهم این است که این گروه نه تنها از کرده خود نادم نیستند، بلکه مسئولیت سرافکندگی خود و این کارنامه سیاه را با مقصر سازی به عهده دیگرانی می دانند که هیچ سهمی در ماجراجویی آنان نداشتند.

امروز هم نوبت به دیگر مولفه های ملی و قدرت و سرمایه های باقی مانده رسیده و در جایگاهی حق به جانب، بر ضرورت معامله‌های جدید نظرپردازی می کنند.

با اغماض از اینکه کدام کشور در جهان و تاریخ هست که ابزار قدرت و بازدارندگی خود را به معامله بگذارد و بتواند استقلال و موجودیت خود را حفظ کند، همانگونه که در آغاز ماجرای هسته ای با زیر سوال بردن ماهیت و کارکردهای برنامه هسته ای، به غرب علامت  دادند که می تواند اساس حقوق هسته ای ایران را به چالش بکشند و بعد برای تحریم مردم و کشور خود، توصیه های خیرخواهانه به آمریکا تقدیم کردند و امروز کشور را در نقطه کنونی قرار داده اند، باز هم در چهره ای هوشمند ظاهر شده و در سنفونی هماهنگ با ترامپ بر ضرورت مذاکره موشکی با اروپا یقه چاک می دهند.

جالب اینکه می گویند، غرب را به یک مذاکره طولانی وارد کرده و امتیاز هم نمی دهیم تا آنها تحریم های ایران را برداشته و یا در برجام بمانند و تحریم جدیدی هم برعلیه ایران به اجرا نگذارند!!

خیلی نیاز به استدلال برای اثبات کودکانه بودن این نظریه پردازی ها نیست، چرا که منادیان برجام جدید موشکی شایستگی خود در مذاکره با غرب و ستاندن حقوق مشروع ایران و برطرف کردن تحریم های ظالمانه و غیر قانونی علیه کشور را نشان داده اند و نمی توانند یکبار دیگر، خود را توانمندان دیپلماسی و مصدق و شایسته برای نشان های ملی کشور نشان  داده و کلاهی جدید بر سر ملت و کشور بگذارند.

اگر این جماعت هنوز به کینه توزی و دشمنی آمریکا و غرب بر علیه مردم و نظام اسلامی باور ندارند، ترامپ و بیشتر دست اندرکاران غربی با عزمی آشکار تایید می کنند که به دنبال فروپاشی و براندازی در ایران هستند.

این تفکر بیمار در دوسال گذشته هم با تمام قدرت، نقص های  مکرر حکومت آمریکا (اوباما و ترامپ) و همراهی اروپا را با این توجیه که نقض اساسی برجام نیست، برای ایران وارونه نشان دادند و امروز هم حاضر نیستند اعتراف کنند و درک نمایند که آمریکا لفاظی های گذشته برای براندازی و فروپاشی ایران را کنار گذاشته و صراحتا کمر به نابودی کشور ما بسته است.

همین جماعت وقتی می خواهند، کشور را در بن بست نشان دهند و جام زهر را به کشور و ملت بنوشاند، هزار آسمان و ریسمان می کنند که اگر نپذیریم به ما حمله می کنند و برای فرار از حمله غرب باید به آنها امتیاز داد!!.

مقام ارشد مذاکره کننده برای سفید نمایی و تحمل پذیر کردن سامانه ها و نرم افزار های کنترل مالی ایران از درون کشور استدلال می کند که باید برای شفاف سازی از پولشویی در کشور، FATF وپالرمو و دیگر  معاهدات مرتبط را بپذیریم، حال آنکه اگر هم، چنین امری در نظام پولی و بانکی ضروری باشد، می تواند در غالب یک قانون داخلی و بدون هرگونه امتیاز دهی به غرب، شفاف سازی ملی نماییم.

منطق این تفکر و جماعت غرب شیفته این است که سخن از حق و مشروعیت ملی در قبال غرب غیر ممکن است و برای در امان ماندن از هیولای غرب و سایه جنگ و چماق تحریم، باید امتیاز داد...!!!

این جماعت نمی خواهند به این سوال فکر کرده و یا پاسخ دهند که سقف این امتیاز دهی کجاست و تا کجا و تا چه موضوعاتی حاضرند همه چیز را معامله پذیر و مذاکره پذیر و در واقع قابل امتیاز دهی بدانند؟!

مهم ترین نکته ای که پس از خروج آمریکا از برجام و برای مستدل کردن ضرورت مذاکره با اروپا از زبان طیف های مسئول و غیر مسئول این جماعت شنیده شد اینکه حیثیت اروپا، در محک تصمیم محکم در مقابل آمریکاست، حال آنکه مرکل و ماکرون علنا اعلام کردند که حتی اگر بخواهند نمی توانند کار جدی با ایران را ادامه دهند مگر اینکه ایران لیست امتیاز های ترامپ را مذاکره پذیر کند!!

معلوم نیست که مدینه فاضله این جماعت کجاست؟ اگر اروپا با تمام طول و عرض و ادعای خود ولی به دلیل وابستگی، استقلال ندارد، شما چرا و با کدام حجت منطقی، کشور و ملت ایران را با امتیازدهی به پرتگاه وابستگی و بندگی کاخ سفید می رانید؟

آیا حاضرید از هم اکنون برای آنچه با سراب شیفتگی غرب به افکار عمومی مردم ارائه می کنید و گوساله سامری غرب و تکرار برجام را زینت می کنید، به همین مردم پاسخگو باشید و مسئولیت جفا به مردم و کشور را بپذیرید؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    10 5
    روحانی که عملا در انتخابات گفت برای برجام های بعدی آماده هست...کار تمامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس