محمد علی الحوثی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن شبه‌نظامیانی را که از سوی عربستان و امارات برای حمله مجدد به الحدیده وسوسه می‌شوند، نصیحت کرد تا این حمله را تجربه نکنند.

به گزارش مشرق؛ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به کسانی که برای حمله به خط ساحلی «الحدیده» وسوسه می‌شوند، هشدار داد و گفت که این منطقه گورستان متجاوزان خواهد شد.

«محمد علی الحوثی»، به شبه نظامیان وابسته به ائتلاف آمریکایی - سعودی - اماراتی در حمله یمن، توصیه کرد که وارد نبرد ساحل غربی استان «الحدیده» نشوند.

وی در صفحه‌اش در «توئیتر» خطاب به متجاوزان نوشت: همانگونه که در حمله به «حیس»، «الخوخة»، «نهم»، «خالد» و کلیه جبهه‌هایی که تلاش کردید در آنها پیشروی کنید، شکست خوردید،  پیشروی در خط ساحلی [الحدیدة] نیز به اذن الهی برای کلیه متجاوزان و مزدوران یک مقبره و گور جمعی به همراه خواهد داشت.

در همین زمینه بخوانید:

تنها راه رسیدن کشتی امید به ساحل یمن در آستانه بسته شدن + تصاویر و نقشه میدانی

جزئیات عملیات بزرگ «محاصره دریایی یمن»/ چهار هدف اماراتی‌ها برای بستن آخرین شریان ارتباطی ملت یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه شبه‌نظامیانی را که از سوی عربستان و امارات برای حمله مجدد به الحدیده وسوسه می‌شوند، نصیحت کرد تا این حمله را تجربه نکنند.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند و توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل و با پوشش هوایی پیشروی‌هایی داشته باشند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفسی به جبهه الحدیده اعزام کرده‌اند. اما ائتلاف نظامی به رهبری عربستان می‌گوید نیروهای دولتی یمن به ۲۰ کیلومتری بندر حدیده که تحت کنترل حوثی‌ها قرار دارد، رسیده‌اند.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان بدون اشاره به جزئیات طرح احتمالی نیروهای این ائتلاف برای هجوم به سوی بندر حدیده اظهار داشت: «فاصله با حدیده به ۲۰ کیلومتر رسیده است و عملیات ادامه دارد.»

بندر حدیده در غرب یمن اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن است. سازمان ملل متحد از تاثیر احتمالی درگیری نظامی در این بندر بر ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم جنگ‌زده یمن ابراز نگرانی کرده است زیرا حدود ۷۰ درصد کمک های بشردوستانه ارسالی به یمن از بندر حدیده عبور می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس