کد خبر 860449
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
 محمدحسین مقیمی

استاندار تهران با اشاره به محرومیت استان تهران در برخی شاخص‌ها گفت: راه گذار از محرومیت استان نیازمند مشارکت خیرین است.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی امروز در نخستین مجمع خیرین شهر و استان تهران با بیان اینکه دستیابی به وضعیت مطلوب رفاهی و اقتصادی در گِرو مشارکت خیرین است اظهار داشت: دستیابی به وضعیت مطلوب رفاهی و اقتصادی در کشور نیازمند مشارکت جدی خیرین در این عرصه است.

وی بیان کرد: اگر به درستی بتوانیم ابعاد وسیع و اثرات وضعی کار خیر را برای مردم تبیین کنیم، قطعاً شاهد معرفی خیرین بیشتری از سوی جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور: توازن منطقه ای بدون ایران امکان پذیر نیست

 استاندار تهران با اشاره به برخی اصول قانون اساسی، تأمین نیازهای مردم نظیر آموزش وپرورش، مسکن و سلامت را جزئی از تکالیف دولت در قبال مردم برشمرد و افزود: منابع دولت برای تأمین همه این نیازها کافی نیست و خیرین می‌توانند در تحقق این اصول به دولت کمک کنند.

مقیمی ادامه داد: نیکوکاران و خیرین مورد توجه و عنایت ویژه خداوند قرار دارند، چرا که توفیق نیکوکاری از سوی خداوند به هر فردی اعطا نمی‌شود.

وی از دو عنصر تعالیم اسلامی و روحیه جوانمردی به عنوان آبشخورهای فکری  و زمینه‌های کار خیر بین مردم ایران یاد کرد و گفت: ایرانیان هم قبل و هم بعد از اسلام نیکوکار و نیکو سرشت بوده‌اند و این ناشی از داشتن روحیه فتوت و جوانمردی بین مردم است.

رئیس مجمع خیرین استان تهران با بیان این مطلب که فرهنگ نیکوکاری بین مردم نهادینه شده است تصریح کرد: نزدیک به 40 درصد از مدارس کشور به همت خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شوند و از ظرفیت خیرین می‌توانیم در بخش‌های مربوط به ساخت و توسعه فضاهای درمانی و ورزشی هم بهره ببریم.

مقیمی با اشاره به سیاست‌های توسعه‌ای دولت در اوایل انقلاب و رویکرد محرومیت‌زدایی از استان‌هایی که کمتر توسعه یافته بودند ادامه داد: با اتخاذ این سیاست و با این باور نادرست که تهران توسعه‌یافته است، این استان در طول سالیان گذشته مورد غفلت قرار گرفت و اما باید بدانیم که تهران به لحاظ برخی از شاخص‌ها از استان‌های مرزی کشور هم محروم‌تر است.

وی در پایان با بیان اینکه وضعیت سرانه فضاهای آموزشی، ورزشی و بهداشتی و درمانی در برخی از مناطق استان تهران بسیار اسفبار است تأکید کرد: برای گذار از این وضعیت دولت راهی جز مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت آن‌ها ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس