کد خبر 860375
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
محمد ایمانی

یادتان هست که وزیر ارتباطات در همان جلسه چگونه از سخنان روحانی جا خورد. او ساعتی بعد گفت "تصویری که از من منتشر شد، بیش از تعجب بود.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای و تحلیل‌گر، طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای روحانی یکی دو ماه پیش برای برانگیختن مردم علیه فیلترینگ تلگرام گفت "من همواره تاکید کردم که اشتغال مردم نباید آسیب ببیند. آماری که وزیر ارتباطات سال گذشته اعلام کرد، 2 میلیون شغل در فضای مجازی ایجاد شده است. گزارشاتی که اخیرا به دست من رسیده، بالاتر از این است"!

یادتان هست که وزیر ارتباطات در همان جلسه چگونه از سخنان روحانی جا خورد. او ساعتی بعد گفت "تصویری که از من منتشر شد، بیش از تعجب بود. گزارشی که دادیم، در دو سال گذشته در فضای مجازی ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شده . فکر می‌کنم که بیان رئیس جمهور، یک اشتباه لفظی بود که با خستگی‌های ایشان همراه شده است".

یعنی سالی 100 هزار شغل! آقای جهرمی در عین حال همین روزها خبر می دهد "طبق آمار، ما در مجموع 35هزار شغل مبتنی بر پیام‌رسان تلگرام داشتیم ". به عبارت دیگر، آقای روحانی برای تحریک مردم در مقابل انسداد یک پیام رسان ضد امنیتی بیگانه، آمار اشتغال کذایی را چند بار تحریف کرد؛ یک بار آمار دو سال را جای یک سال جا زد، بار دوم همان آمار را 20 برابر کرد و نوبت سوم، وقتی که آمار اشتغال فضای مجازی را با ماجرای انسداد تلگرام یکی کرد. انگار که با بسته شدن تلگرام، دو میلیون شغل از بین می رود!

بیشتر بخوانید:

اشتباهات و تناقضات راهبردی دولت

دو گرفتاری اصلی دولت روحانی

اینجا چند مسئله وجود دارد. اولا آیا شغل های مورد اشاره، فقط با تلگرام ممکن است و از طریق سایر پیام رسان ها از جمله پیام رسان های ایرانی ممکن نیست؟ ثانیا مگرکار قاچاق و آدم فروشی و فحشا و از این قبیل است که اطلاعات و اسرار باید سرّی بماند؟

ثالثا اگر کلاهبرداری صورت گرفت، دست مالباخته یا حیثیت باخته به کجا بند است و پلیس بدون دسترسی به اطلاعات مجرمان چگونه می تواند پرونده را پیگیری کند؟ موضوع چهارم، تاخت زدن امنیت سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و اقتصادی کشور، یا 35 هزار شغل ادعایی است.

وزیر ارتباطات دی ماه گذشته تصریح کرد در تلگرام، آموزش ساخت بمب و ترور و آشوبگری داده می شود. آیا جان انسان ها یا امنیت کشور که مورد طمع دشمنان و تروریست ها و گروهک های اجیر شده سرویس های اطلاعاتی قرار دارد، مهم نیست؟

آیا دولت اراده ای دارد که بررسی جامع انجام دهد و به مردم و نظام گزارش کند که چند درصد جرایم اخلاقی و آسیب های اجتماعی و جرایم پرخطر، مستقیم و غیر  مستقیم، زیر سر رها شدگی فضای مجازی و ولنگاری تلگرامی است؟ شیوع اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان، فحشا و جرایم جنسی، طلاق و فروپاشی خانواده ها، قتل و تجاوز به حریم دیگران و از این قبیل، ده ها جرم نابود کننده امنیت ملی است.

به جرئت می توان گفت مجموعا میلیون ها جرم و جنایت و آسیب اجتماعی رخ می دهد، ده ها هزار طلاق اتفاق می افتد و میلیون ها انسان و زندگی شان قربانی می شود و فساد آن به زندگی ده ها میلیون دیگر سرریز می شود که عامل آغاز یا تشدید و ترویج 90 درصد آنها همین فضای بی قانون و رها شده مجازی و از جمله تلگرامی و اینستاگرامی است.

به تعبیر رهبر حکیم انقلاب، فرصت های فضای مجازی به خاطر ولنگاری، تبدیل به سگ هاری شده که وقتی می پرسیم قلاده اش کجاست، می گویند قرار است بسازیم!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس