کد خبر 859815
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
روحانی نمایه

تعدادی از اهالی سینما در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور و عدم تحقق وعده‌های روحانی به دعوت افطار رئیس‌جمهور «نه» گفتند.

به گزارش مشرق، قرار است طی روزهای آینده مراسم افطاری به میزبانی رئیس‌جمهور و با حضور هنرمندان و بازیگران کشورمان برگزار شد.

طی یکی دور روز گذشته نیز کارت دعوت از این هنرمندان با امضای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به دستشان رسیده اما تعدادی از اهالی هنر در اعتراض به رئیس جمهور  اعلام کردند که در این مراسم حضور پیدا نخواهند کرد.

پرستویی: این گردهمایی‌های غیرضروری، هزینه‌های زیادی دارد

پرویز پرستویی، بازیگر سرشناس کشورمان در صفحه اینستاگرامش عکس کارت دعوتش را منتشر کرد و نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رییس جمهور
سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالی به عرض میرساند که با توجه به شرایط بد اقتصادی و روحی مردم کشورمان باور این حقیر بر این استوار است که چنین گرد هم آیی هایی که مستلزم صرف هزینه های زیاد است (و تعدادشان هم کم نیست)شاید حداقل از نگاه بنده و تعدادی از همکارانم چندان ضروری نباشد. نیک میدانم که هدف شما از این مهمانی افطار شنیدن حرف ها و بیان مشکلات جامعه هنری از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخیر نشان داده که شما حتی بیش از ما به این مشکلات واقفید و آنها را به بهانه های مختلف بیان میدارید. اما ظاهرا ما باید فقط دلخوش باشیم که شما در کنار ما هستید و این مشکلات را میدانید و میگویید.چرا که ظاهرا شما هم دنبال گوش شنوایی هستید که مشکلات را حل کند و از این نظر دقیقا مانند مایید. درخواستهای ما و سایر اقشار مردم اینروزها چندان تفاوتی با هم ندارد. همه در یک کشتی هستیم و چشم امید به شجاعت و عمل گرایی ناخدا بسته ایم. باشد که به صخره نا امیدی برنخوریم که سخت ترین صخره ها است. در پایان اضافه میکنیم که شاید اگر شما رییس جمهور نبودید اکنون همین امکان برای ابراز نظر نیز فیلتر شده بود و همین کوچک هم نتیجه رای به شماست.اینها را درک میکنیم و ممنونیم اما شما هم ما را درک کنید.»

شیلا خداداد: باز چه کمکی از ما برمیاید، آقای روحانی؟

شیلا خداداد، بازیگر سینما و تلویزیون نیز این متن را منتشر کرد: «جناب آقای رییس جمهور باز چه کمکی از ما برمیاید؟باز هم احتیاج به حمایت بازیگران و نخبگان و ورزشکاران دارید؟برای کوچکتر شدن سفره مردم یا گرانتر شدن دلار یا بی اهمیتی به کودکان بد سرپرست یا کودک آزاری یا کمبود و گرانی دارو یا مواد مخدری که به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان قرار دارد؟من به عنوان عضو بسیار کوچک جامعه هنری از شما گله مندم و در این ضیافت شرکت نخواهم کرد چرا که صبح روز پنجشنبه میخواهم باز در چشمان هموطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم،تنعم از سفره پر برکت الهی!!!جمله عجیبیست»

* پرستو گلستانی: این افطاری ها از گلویم پایین نمیرود

جناب آقای حسن روحانی ،رئیس جمهور محترم
وقتی مردم ما به سختی زندگی میکنند
و حتی دسته ای از مردم سفره سحریشان خالی است ؛این افطاری ها از گلویم پایین نمیرود، پس نخواهم آمد .دور هم میل بفرمایید ،شاید کمی هم در دلتان هنگام اذان به فکر افطاری دردمندان افتادید.

* فلور نظری: در شرایطی که سفره هموطنانم خالی است به افطاری نمی‌آیم

فلور نظری دیگر بازیگر کشورمان هم در اینستاگرامش نوشت:سلام آقای رئیس جمهور به هزاران دلیل به افطاری امسال شما نمی آیم و فقط اکتفا می کنم به ذکر چند دلیل ، در شرایطی که سفره ی هموطنانم خالی ست و شرایط سخت و غیر قابل تحملی را ناچارا با صبوری می گذرانند در شرایطی که همکارانم یا ممنوع الکار یا ممنوع التصویر یا ممنوع الخروج یا ممنوع الورود هستند و بسیاری خانه نشین و فراموش شده اند و بیکارند ، و دلمان از این اتفاقات پاره پاره ست ، در شرایطی که به وعده هایتان عمل نکردید و حتی توضیحی هم نمی دهید ، در شرایطی که روز به روز مشکلات نه تنها حل بلکه زشت تر و بدتر می شود . من به این افطاری نمی آیم . ای کاش ذوق و امید و دلخوشی ما و مردمی که به شما اعتماد کردند رو به یاس و نا امیدی تبدیل نمی کردید . ای کاش.

تعداد دیگری از هنرمندان مانند مازیار میری(کارگردان)، بهار و برزو ارجمند(بازیگر)، احسان کرمی(مجری)، سارا بهرامی(بازیگر) پست مشترک پرویز پرستویی را منتشر کردند  و مهناز افشار و آناهیتا همتی هم به نوع دیگر از حضور در این مراسم سر باز زدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    96 31
    نامه پرستویی اخرش واقعا زشت بود به مردم و نظام توهین کردی هیف این همه پولی که میدن به تو تا تو فیلم های ارزشی بازی کنی اقای حاتمی کیا در انتخاب بازیگر دقت کن
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      57 18
      پرستویی واقعا یه....دغدغه روحانی تو تمام اظهار فضلهاش دقیقا چی بود غیر از کنسرت و دیوار و رقص و برجام، اونوقت دغدغه مردم کف جامعه الان این چیزاست که این بازیگر.... میگه ما همه تو یه کشتی هستیم واقعا اینا انگار دارن پول میگیرن که راه تقسیم ایران رو باز کنن خدا لعنتت کنه جناب پرستویی خیلی...
    • نکایی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      21 7
      خیییلی احمقی پرستویی
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      20 3
      بازیگر خوبش هم ،تهش مشکل داره...
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      19 4
      همون تو فیلما ببینیمشون قشنگترن .شخصیت واقعیشون تهی و خلیه
    • دیدگا IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      3 3
      واقعا چی تو ذهن آقای پرویز پرستویی هست که فکر میکنه اگه روحانی نبود الان اینستاگرام فیلتر بود و صاحب چنین رسانه های بزرگی نبودند؟! آیا اظهار نظر شخصی در برابر مخاطب میلیونی، حق چنین افرادی هست؟ آیا داشتن رسانه و مخاطب میلیونی لیاقت و صلاحیت فکری و اخلاقی لازم نداره؟
  • طاهری IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    74 4
    فعلا که اقای رو حانی احتیاجاتتون رو برآورده نکرده دارین اینطور میگین تا بعدا ببینینم عروسک خیمه شب بازی کدوم رئیس جمهور بشین
    • P IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      20 1
      بخاطر گرونی دلار و فیلترتلگرام بوده وگرنه سالهاست در ایران فقیر هست ..
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    57 0
    آقاي روحاني شما براي همدردي با مردم نبايد افطاري بدهيد مگه نمي بينيد درآمد مردم به ريال و خرجشان با دلار است
  • علی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    46 7
    حالا چندتاشون روزه میگیرند که بیان افطار کنند؟ مشرق تو هم از اینکه اینا رئیس جمهور مملکتو ضایع می کنند ذوق نکن! حالا فردا یه چیزی به رفقای شما میگند میشند سطحی نگر و هر هری
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      9 19
      مرسی عالی بود واقعا مشرق و امثال اون کاری جز تفرقه انگیری بین ملت ندارن
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      20 2
      رئيس جمهور مملكت ,خودش , خودشو ضايع كرده .احتياجي به توضيح ديگران ندارد.!
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    56 1
    اول برید پول زلزله زده ها رو پس بدید بعد ادای انقلابی ها رو در بیارید
  • محمد کریمی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    39 4
    اینا فکر کردن دولت محترم، ناراحت خواهد شد و گریبانها خواهد درید و صورتها چنگ خواهد انداخت. زهی خیال باطل، این دولت دنبال همین واکنش ها بوده آنهم از سمت کسایی که در انتخابات بدون منطق مردم رو دعوت به تکرار می کردند. این دولت به دنبال نارضایتی عمومی است و قصد دارد همه مردم را ناراضی از نظام کند. از مجلس و نمایندگانی که ترس کم کردن بودجه مناطق خودشان هستند هم کاری بر نمی آید. نمایندگانی که دنبال ورود مجدد به مجلس بدون پرداخت حق عضویت میلیونی و میلیاردی به حزب خاص هستند.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    27 3
    حتی دسته ای از مردم سفره سحریشان خالی است ؛این افطاری ها از گلویم پایین نمیرود، پس نخواهم آمد .دور هم میل بفرمایید ،شاید کمی هم در دلتان هنگام اذان به فکر افطاری دردمندان افتادید/ پرستو گلستانی خیلی مردی
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      14 0
      جدی جدی شما دلتون به حال سفره خلی مردم سوخته یا به فکر راحتی خودتونین..
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    36 4
    آقای روحانی لطفا استعفا کنید و دولت جدید در دستور کار قرار گیرد شما با این فرمان ما را به قهقرا می برید
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    66 8
    شاید اگر شما رییس جمهور نبودید اکنون همین امکان برای ابراز نظر نیز فیلتر شده بود و همین کوچک هم نتیجه رای به شماست!! این است ماهیت پرویز پرستویی. حاضر است این مجموعه کثافت گستر یعنی اینستاگرام فعال باشد و ملت به گند کشیده شوند اما ایشان نظرش را بگذارد. خودخواه تر از این آقا خودش است.
    • نکایی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      16 1
      احسنت ؛ واقعا عالی گفتی ؛ من حاضرم قسم بخورم اگه همین فردا صبح انتخابات مجدد برگزار کنن باز هم این پرستویی و ۹۹ درصد پشیمونا دوباره روحانی رو تَکرار میکنن ؛ این سناریویی بود که بی بی سی و انگلیس برای ایران نوشت که بازیگراشون افساد طلبا بودن زمان اکرانشم ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ (انتخاب مجدد روحانی ، بلافاصله بریدن از او و سیاه نمایی و ایجاد نا امیدی در جامعه ، و نتیجه این سناریو بدبینی به نظام و ضربه زدن به آن)
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    8 26
    مشرق ذوق زده نشو البته شما هر کس به جناح مخالفتان و یا به کسانی که جلو خوردن بی حساب و کتابتان را بگیرد توهین کند ازش دفاع میکنید و یادتان میرود که تا چند روز پیش به همین ها سلبرتی میگفتین !
    • سعید IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      21 1
      خطاب به 10:34، خوردن بی حساب و کتاب مال کسانی است که برخی از آنها به اوباما و ترامپ نامه نوشتند و درخواست کردند که تحریم ها علیه ملت ایران تشدید شود ( قطعاً چنین نامه ننگینی را نمی توانید انکار کنید) و امثال شما لب فروبستید، خوردن بی حساب و کتاب مال کسانی است که در اوج تحریمها و گرانی دلار اقدام به تاسیس صرافی کردند، ای کاش وقاحت و بی شرفی امثال شما حد و مرزی هم داشت، مشرق نیوز ذوق نکرده ، ولی چنین خبرهاییی را منتشر می کند تا امثال شما بفهمید که عملکرد دولت محبوبتان چقدر ضعیف است که حتی سلبریتی های سطحی نگر طرفدار دولت هم ، در اعتراض به عملکرد دولت، ضیافت افطاری دولت را تحریم می کنند( ببینید کارتان به کجاها رسیده!!!!)
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    26 2
    این نامه ها یه معنی داره یعنی این که دکتر کیسه رو بیشتر شل کن تا دوباره بنفش شیم برات یه زره کیسه شل تر شه ، بعد از توافق با اروپا میان تو خیابون برا رقص
  • میلاد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    39 2
    خیلی این به ظاهر هنرمندا نون به نرخ روز خورن. حالم از همشون بهم میخوره.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    35 2
    خدا این سلبریتی هارو لعنت کنه که این دولت بی عرضه رو بزک کردن. الانم که گند زده دارن رد گم می کنن
  • مانی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    30 2
    آقای پرستویی این بهانه ها مسئولیت شما رو در انحراف مردم به رای بی منطق از بین نمی بره !!! لطفا عوام فریبی نکنید !!!
    • ... IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      1 14
      آقای پرستویی از کسی حمایت نکرد.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    28 2
    ادای جدید سلبرتی ها
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    20 4
    يك مشت منحرف غير قابل اطمينان كه نمي شود به ايراني بودنشان اعتماد كرد و نه به مسلمان بودنشان
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    18 1
    به هنرمندان دارن افطاری بدن ولی به معلم ها ندارن افطاری بدن . این چه بودجه ای که برای یه عده دارن و برای یه عده ی دیگه ندارن .........
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      12 0
      افطار پرسنل آموزش و پرورش کنسل شده ؛ یعنی آموزش و پرورش بیجاره است سال تحصیلی ۹۷-۹۶ سهمیه شیر دانش آموزان هم حذف شد هیچکدام از خبرگزاریها جیکشون بالا نیومد
  • شهنام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    12 2
    اینکه این جماعت ناآگاه از بصیرت سیاسی در افطاری حاج حسن نرفتن اقدام مستحسن و خوبی است که بالاخره چشم ما به جمال یک اقدام درست از بازیگران در عرصه سیاست روشن شد. پرستویی هم دیگه داره زیادی بافته ها و یافته های ذهنشو این طرف و ان طرف پرت میکنه ... نرفتی چرا چاپلوسی میکنی...تملق کردن نداره مثل مرد بگو نه نمیام مثل خانمهای دیگه که شجاعانه اظهار نظر کرده بودند. دیگه بازیگری بسه اینطور مواقع باید خودت باشی بازیگری بسه...
  • مارلون براندو IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    15 16
    اتفاقا دم پرویز پرستویی و سایر هنرمندان گرم ... وقتی هنرمند این فشارو روی مردمش احساس میکنه بدون اینکه خودش دغدغه مالی داشته باشه کار خیلی با ارزشیه ... چرا عادت کردیم همیشه بکوبیم هنرمندارو ؟ از روحانی دفاع کرد درست ولی خیلیامون خودمونو میکشتیم که روحانی رای بیاره ! اینا هم تو اون شرایط احساس میکردن انتخاب ایشون باعث بهبود وضع مردم میشه ...کمی به خودمون بیایم
    • P IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      15 2
      ولی مهناز افشار از یک زندانی زن حمایت کرده نه مردم
    • دیدگا IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      2 0
      فکر میکردن که انتخاب روحانی درسته؟ از روحانی و دولت روحانی حمایت کردن؟ آیا عملکرد دولت روحانی در دور اول رو ندیدن؟ آیا ندیدن که دولت روحانی در چهارسال اول در زمینه اقتصادی و معیشت و مسکن و اشتغال مردم هیچ برنامه و تدبیری نداشت و تمام سالها رو به برجام نافرجام و مذاکرات احمقانه سپری کرد؟ برای حمایت از روحانی هیچ توجیهی نخواهند داشت چون کارنامه و عملکرد دور اول این دولت در مقابلشون بود
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    10 0
    شما که هر جا برسید ، صرفه جویی می کنید ، پس توی این افطاری دادن های بی فایده هم صرفه جویی کنید .
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    16 2
    این سلبریتی ها در وقوع این فشارهای اقتصادی نقش مستقیم دارند و مسئول بروز تمام این مشکلاتند.پس نقش همدرد رو بازی کردن یا حق اعتراض رو به روحانی نسبت دادن و دستاورد تراشی برای روحانی از طرف اونها تطهیرشون نمی کنه.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    5 7
    ای ول .... احسنت ..........
  • ابو مرصاد US ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    18 0
    سوالی که مطرح است این است هزینه این افطاری از بیت المال است یا جیب اقای پرزیدنت روحانی؟ و سوال دیگر اینگه چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی . #استیضاح_روحانی_خواست_ملت #نه_به_افطاری_دولتی
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    19 0
    این جماعت سینما جو گیرو آلت دست یک مشت افرادسیاسی یک روز همگی پشت سرروحانی و هرگونه انتقادی را با بدترین توهین ها پاسخ مدهند یک روز مثل امروز دعوت روحانی را رد می کنند چرا بدون هیچ شناختی و تحقیقی حمایت می کنی که حالا پشیمان شدید
  • US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    3 23
    فقط پرستویی. خیلی مردی
  • US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    1 25
    فقط پرستویی. خیلی مردی
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    16 1
    جماعت حزب باد خاکبرسر اسلاحات که رو دیوار اینا یادگاری نوشته
  • DK ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    1 1
    پرستویی اولش به نعل زده آخرش به میخ!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس