کد خبر 859749
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
کودک یمنی

رئیس صندوق نجات کودکان که اخیرا به یمن سفر کرده است به توصیف اوضاع فاجعه بار این کشور و ساکنان آن پرداخته است.

به گزارش مشرق، روزنامه "دی ولت" آلمان در گزارشی نوشت: شرایط اضطراری در یمن به بزرگترین بحران انسانی جهان تبدیل شده است. در این کشور یک جنگ نمایندگی در حال وقوع است.

"سوسانا کروگر"، رئیس صندوق نجات کودکان که تازه به کشور یمن سفر کرده بود به توصیف شرایط فاجعه بار در این کشور پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

«ساحل غربی»جبهه جدید نبرد در یمن

وی از مردم رنج کشیده و کودکانی در یمن سخن گفت که صندوق نجات کودکان خود را نسبت به آن ها متعهد احساس می کند. وی همچنین تاکید کنند که کارکنان این سازمان همواره در معرض خطر مرگ قرار دارند.

"کروگر" که اخیرا دیداری در صنعا و مناطق تحت کنترل شورشی ها در این کشور داشته است درباره شرایط یمن اظهار داشت که در اینجا مواد غذایی وجود ندارد، آب وجود ندارد و حتی اساسی ترین چیزها وجود ندارد. تمام زیر ساخت ها بمباران شده است و این روشی است که ائتلاف جنگ در یمن برای به زانو در آوردن حوثی ها در پیش گرفته اند.

وی در بخش دیگری از مطلب به جنگ نمایندگی در یمن و حضور القاعده و داعش در این کشور اشاره کرده و در ادامه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ یمن بر اساس اطلاعات سازمان سلامت جهانی حدود ۱۰ هزار نفر در این کشور کشته شده و بیش از ۵۵ هزار نفر هم مجروح شده اند. در ضمن بیش از ۲۲۰۰ نفر هم از ویروس وبا مرده اند. سازمان ملل بحران انسانی در یمن را به عنوان در حال حاضر بزرگترین بحران انسانی جهانی ارزیابی کرده است. حدود ۸۴ میلیون نفر در این کشور در معرض تهدید گرسنگی قرار دارند.

به گفته کروگر، هر شب بخش های مختلفی از این کشور که قبل از جنگ هم فقیرترین کشور عربی بود بمباران می شوند. بر اساس ارزیابی صندوق نجات کودکان حدود ۲۲.۲ میلیون نفر و تقریبا سه چهارم مردم این کشور به کمک های انسانی نیاز دارند که حدود ۱۱.۳ میلیون نفر آن ها کودکان هستند.

به گفته کروگر، در این کشور بیمارستان ها و مدارسی وجود دارند که توسط سعودی ها و متحدان آن ها بمباران شده است.

وی از تلاش صندوق نجات کودکان برای کمک به مردم یمن گفته وتاکید کرد که سازمان ملل هم باید در این زمینه بیشتر اقدام کند.

وی همچنین تاکید کرد که پزشکان و پرستاران همواره این پرسش را مطرح می کنند که چرا دنیا در چنین فاجعه انسانی دخالت نمی کند و چرا هیچ اتفاقی نمی افتد.

به گفته رئیس صندوق نجات کودکان، از هر شش کودک یک نفر در مناطق جنگی و اکثرا در افغانستان زندگی می کند. جنگ ها سخت تر شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس