کد خبر 859622
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

حق فسخ بازیکنان استقلال، حتی از رقم قرارداد آن‌ها هم کمتر تعیین شده است.

به گزارش مشرق، بعد از بازیکنان بدون قرارداد، حالا بازیکنان استقلال که با این تیم قرارداد دارند هم بدون مشکل در حال ترک باشگاه هستند. استقلالی‌ها در قراردادهای‌شان، حق فسخی گنجانده‌اند که چندان با دستمزد بازیکنان همخوانی ندارد. به طور مثال، در دنیای فوتبال بازیکنانی مثل گریزمان و ایکاردی که دستمزد کمتر از ۱۰ میلیون یورویی می‌گیرند، حق فسخی بالای ۱۰۰ میلیون یورو دارند. اما حق فسخ بازیکن ۷۰۰ میلیونی استقلال، فقط ۱۰۰ هزار دلار است.

در اخباری که از حق فسخ بازیکنان استقلال منتشر شده، این تیم احتمالا فصل آینده سه ستاره تاثیرگذارش را از دست خواهد داد و در ازای جدایی هر سه آن‌ها یعنی تیام، نورافکن و مجید حسینی، روی هم چیزی حدود ۳۵۰ هزار دلار به استقلال می‌رسد. رقمی که فقط می‌تواند نیمی از قرارداد شفر را تامین کند و یا یک سوم دستمزد بازیکنی در حد تیام هم نخواهد شد. آن هم در شرایطی که مثلا در قرارداد طارمی که حق فسخ وجود نداشت، پرسپولیس بابت ۶ ماه باقی مانده از قرارداد او چیزی نزدیک ۶۰۰ هزار دلار بعلاوه پاداش جام جهانی را از بازیکن و باشگاه آینده‌اش گرفت. علاوه بر تیام و نورافکن و مجید حسینی، بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی هم به لطف وجود این بند مذاکرات‌شان با باشگاه‌های غیر ایرانی را آغاز کرده‌اند و در صورتی که به توافق برسند، مشکلی برای جدایی نخواهند داشت.

استقلالی‌ها در کنار نگرانی برای تمدید قرارداد وریا، ابراهیمی و جپاروف که قراردادشان به پایان رسیده و بعضی از آن‌ها مثل غفوری مورد توجه دیگر باشگاه‌ها هم هستند، بابت نگه داشتن بازیکنانی که قرارداد دارند هم به مشکل خورده‌اند. با این شرایط، شفر کار سختی برای نگه داشتن تیم فصل بعد خواهد داشت و هر لحظه، ممکن است یکی از ستاره‌های تیم با پرداخت حق فسخ سراغ باشگاه دیگری برود. آن هم با رقمی که، فایده چندانی برای باشگاه ندارد و نمی‌تواند جانشینی در حد بازیکن جدا شده تحویل استقلالی‌ها دهد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس