یمن

در ۴ سال گذشته، بخش ساحلی و دریایی غرب و جنوب غرب یمن زیر آتش سنگین ائتلاف سعودی بود و براساس اعلام منابع میدانی به ۱۴ بندر خسارت های سنگینی وارد شده است.

به گزارش مشرق، جنگ علیه مظلوم مردم یمن وارد چهارمین سال شده و ائتلاف سعودی با پشتیبانی جبهه غربی و صهیونیستی نبرد را از زمین و هوا به دریا هم کشانده و درصدد تکمیل کردن محاصره است.

تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در اثر قحطی و سوء تغذیه جان خود را در یمن از دست داده‌اند اما این نسل کشی باعث نشده که ائتلاف سعودی از جنایت های خود بکاهد و در مقطع فعلی به دنبال مسدود کردن معدود مسیرهای ساحلی و دریایی است.

در ۴ سال گذشته، بخش ساحلی و دریایی غرب و جنوب غرب یمن زیر آتش سنگین ائتلاف سعودی بود و براساس اعلام منابع میدانی به ۱۴ بندر خسارت های سنگینی وارد شده که نتیجه آن چیزی جز افزایش فشار بر مردم نبوده است.

نقشه میدانی یمن
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

براساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون حدود ۴ هزار و ۵۹۳ قایق مخصوص صید ماهی یمنی ها توسط ماشین جنگی ائتلاف سعودی هدف قرار گرفته و منهدم شده تا سرعت بروز فاجعه افزایش یابد.

یک منبع میدانی با بیان این مطلب که در حملات ائتلاف سعودی، صدها ماهیگیر یمنی به شهادت رسیده اند، افزود: حملات ائتلاف سعودی به ساحل و دریا باعث شده که حدود ۵۰ هزار نفر از ماهیگیران کار خود را از دست دهند.

به گزارش مشرق، بخش وسیعی از ساکنان مناطق ساحلی یمن (غرب و جنوب غرب) در سال های گذشته معیشت خود را از طریق دریا و ماهگیری تامین می کردند اما جنایت های ائتلاف سعودی باعث شده که تنها امید مردم این منطقه برای تامین غذای مورد نیاز خود از دست برود.

مردم ساکن در سواحل یمن در حالی از تنها راه تامین مواد غذایی خود محروم شده اند که مهم ترین شرکت دریایی یمن به نام «دریای سرخ» خسارت های سنگینی را در جنگ ۴ سال گذشته متحمل شده است.

براساس اعلام منابع میدانی، مقدار خسارت های وارد شده به این شرکت حدود یک میلیارد  دلار (۹۴۱ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار) برآورده شده است؛ در حملات ائتلاف سعودی به زیر ساخت های این شرکت، اسکله ها، کشتی ها و مجتمع های اداری هدف قرار گرفته شده اند که نتیجه آن توقف فعالیت های شرکت بوده است.

نقشه میدانی جنوب یمن
 

به گزارش مشرق، خسارت های وارد شده به مهم ترین شرکت دریایی یمن در ۵ ماه گذشته معادل ۳۲۰ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار است که نشان می دهد ائتلاف سعودی به هر شیوه ممکن درصدد است تا آخرین زیرساخت های یمن را به طور کامل نابود کند.

در حال حاضر، ائتلاف سعودی به هیچ کشتی اجازه ورود به آب های یمن را نمی دهد و حتی از حرکت کشتی های حامل مواد غذایی سازمان های بین المللی به سمت ساحل یمن جلوگیری می کند.

نظامیان سعودی و اماراتی تمامی کشتی های حامل مواد غذایی که درصدد هستند به سمت سواحل استان «الحدیده» حرکت کنند را مجبور می کند به سمت بنادر استان «جیزان» در جنوب غرب استان عربستان تغییر مسیر دهند.

به گزارش مشرق، اتئلاف سعودی از ماه های گذشته هم حملات گسترده و هم جانبه ای را برای اشغال استان ساحلی «الحدیده» آغاز کرده که تا امروز هم ادامه دارد اما تلاش آنان برای تصرف بندر الحدیده تاکنون ناکام مانده است.

بندر الحدیده تنها امید مردم یمن برای رسیدن کمک های غذایی و نجات جان دهها میلیون نفر است اما ائتلاف سعودی و عناصر شورشی به شدت حملات خود افزوده اند تا بر این منطقه راهبردی تسلط یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مصطفی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    30 5
    یمن از دست رفت وایییییییییییییییییییی
  • رضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    30 18
    یا امام زمان خودت کمکشو کن
  • قریشی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    30 31
    خدا لعنت کنه اون مسئولین وزارت خارجه ایران رو که نذاشتن کشتی حامل کمک های غذایی و داروویی ایران به یمن برسه. خداوند ما رو وسیله انتقام خون مردم بیگناه یمن قرا بده. به حق امام حسین علیه السلام
  • عباس IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    21 23
    ایران باید چندتا کشتی کمک با اسکورت ناوهای ایرانی به یمن بفرستد
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    26 22
    کم کم برجام منطقه ای هم دارد انجام می شود. از سوریه هم که باید خالی کنید
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    7 0
    یمن از دست نمی رود ، از جایی که گمان نمی کنید خدا کمک می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس