کد خبر 859497
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
تکواندو

در پایان بیست‌وسومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، تیم ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب پنج مدال رنگارنگ بر سکوی نایب قهرمانی قاره کهن ایستاد.

به گزارش مشرق، بیست‌وسومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا پس از سه روز جدال 267 تکواندوکار از 34 کشور در سالن «پوتوا» هوشیمینه ویتنام دقایقی پیش به پایان رسید و تیم ملی تکواندو مردان کشورمان با کسب یک مدال طلا، یک نقره، سه برنز و 37 امتیاز توانست عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به نام خود ثبت کند.

در این رقابت‌ها تیم ملی کره جنوبی با دو مدال طلا، سه برنز و 42 امتیاز قهرمان شد، تیم ازبکستان با یک مدال طلا، یک نقره، دو برنز و 32 امتیاز سوم شد و تیم قزاقستان نیز یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 31 امتیاز عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد.

تیم ملی مردان کشورمان با ترکیب آرمین هادی‌پور، فرزان عاشورزاده، امیرمحمد بخشی، مهدی خدابخشی، پوریا عرفانیان و سعید رجبی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود که بخشی بر سکوی قهرمانی ایستاد، عاشورزاده نایب قهرمان شد، هادی‌پور، خدابخشی و رجبی نیز به مدال برنز رسیدند.

همچنین ابراهیم صفری، سروش احمدی، محمد سالار، مهدی جلالی، احمد محمدی و سجاد مردانی نفراتی بودند که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا – از بکستان موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شدند و در این رویداد شرکت کرده بودند و مدال آنها تنها در کارنامه ورزشکار ثبت می‌شد که احمدی و جلالی به مدال نقره رسیدند و محمدی سوم شد.

اما ناهید کیانی، طیبه پارسا، کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی، هانیه اخلاقی و زهرا پوراسماعیل ترکیب تیم ملی زنان کشورمان را در بیست‌وسومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دادند که کیانی به مدال نقره رسید و علیزاده و پوراسماعیل بر سکوی سومی ایستادند.

هدایت تیم مردان برعهده فریبرز عسکری به‌عنوان سرمربی، علی محمد بسحاق و حسن فلاحی‌راد به عنوان مربی بود و هدایت تیم زنان را نیز مهرو کمرانی به‌عنوان سرمربی و ریحانه فولادی و مهناز حسین‌زاده به عنوان مربی عهده‌دار بودند.

گفتنی است؛ مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا G4 است و به نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها به ترتیب 40، 24 و 14.40 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

تیم ملی تکواندو ایران در شرایطی به مقام نایب قهرمانی دست یافت که در دو دوره گذشته در فیلیپین و ازبکستان به مقام قهرمانی دست یافته بود.

منبع: فدراسیون تکواندو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس