بهروز نعمتی

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مقرر شد بانک‌های توسعه‌ای برای سرمایه‌گذاری در تولید ایجاد شود.

به گزارش مشرق، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در مجموعه‌های اقتصادی کشور وجود دارد، هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفت از رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مرکز پژوهش‌ها دعوت کند تا گزارشی را ارائه دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌ها و مطالبی که بانک مرکزی ارائه داد، مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مشکلات تولید کشور مد نظر قرار گرفت و نمایندگان نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند.

نعمتی گفت: جمع‌بندی این شد که با توجه به فضای کشور، بانک مرکزی تسهیلات لازم را جهت رونق گرفتن تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و مقرر شد بانک‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شود تا در این خصوص اقدام کنند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تورم موجود، بانک مرکزی مکلف شد سازوکاری را تنظیم کند تا پول‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد را به سمت تولید هدایت کند.

وی با اشاره به بررسی اصلاح ساختار بانک مرکزی تصریح کرد: ساختار بانک مرکزی باید اصلاح شود. مقرر شد بانک مرکزی، کمیسیون اقتصادی، مشکلات حوزه بانکی را ساماندهی کنند. امیدواریم با تمهیدات مجلس، دولت و با همفکری و وحدت رویه دولت و مجلس، مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: رکود مجموعه‌های تولیدی، تورم نقطه‌ای، نقدینگی کشور و سوق آن به سمت تولید، از مهمترین مباحث جلسه امروز بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس