کد خبر 858992
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
برجام

تقسیم کار داخلی در امریکا، شرق را به اشتباه انداخته که گویا در ایالات متحده دوگانگی نسبت به سیاست‌ها در قبال ایران وجود دارد. حس تحقیرآمیز تیتر شرق هم البته نکته دیگری است.

به گزارش مشرق، روزنامه شرق در ماجرای برجام و مذاکرات هسته‌ای با تیتر اول و درشت «امضای کری تضمین است» ذوق زده و معتمد به امضای امریکایی‌ها و وزیر خارجه‌شان بود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: ترامپ قهرمان خرابکاری است

حالا چند صباحی است که امید می‌رفت حتی روزنامه شرقی‌ها هم، به شرط آنکه نخواهند خود را فریب دهند، دریافته باشند که امضای کری هیچ تضمینی برای ایران نبود؛ امریکا از برجام خارج شده و روح و جسم برجام با هم به فنا رفته است!

اما برای روزنامه شرق عبرت نشده که قول و امضای امریکایی‌ها هیچ تضمینی ندارد و این بار ذوق زده یک مصوبه کنگره امریکا شده‌اند که به قول خودشان مانع حمله نظامی دولت امریکا به ایران است! تیتر یک دیروز روزنامه شرق «مانع برای حمله نظامی امریکا به ایران» و در روتیتر، این مانع را توضیح داده است: «ترامپ بدون مجوز کنگره نمی‌تواند.»

در گزارش روزنامه شرق آمده است: «مجلس نمایندگان امریکا دست دولت ترامپ برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را بست. آن‌ها روز پنج‌شنبه به لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ در بررسی اختیارات نظامی پنتاگون، متممی الحاق و تصویب کرده‌اند که صراحتاً می‌گوید وزارت دفاع این کشور مجوز اقدام نظامی علیه ایران بدون اخذ مجوز کنگره را ندارد.»

روشن است که روزنامه شرق همچنان فکر می‌کند یک امضا و یک مصوبه در امریکا از جهت عدم ایراد فشار به ایران قابل‌توجه است. درحالی‌که مصوبه کنگره یک بحث داخلی است و اگر روزی سیاستگذاران کلان امریکایی به نتیجه برسند که می‌توانند به ایران حمله کنند، گذشتن از این سد ظاهراً قانونی هم سخت نخواهد بود و به سرعت مجوز لازم را کنگره صادر خواهد کرد.

در واقع تقسیم کار داخلی در امریکا، شرق را به اشتباه انداخته که گویا در ایالات متحده دوگانگی نسبت به سیاست‌ها در قبال ایران وجود دارد. حس تحقیرآمیز تیتر شرق هم البته نکته دیگری است. امنیت ایران وابسته به مصوبه کنگره و تصمیم امریکا نیست. امنیت ایران وابسته به توان داخلی است. اگر قدرتمند باشیم، کنگره مجبور است ژست مخالفت با حمله نظامی به ایران بگیرد و اگر ضعیف شویم، کنگره یقیناً در مصوبه‌اش تجدیدنظر خواهد کرد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    7 0
    واقعاً که از دست هوش این اصلاح طلبان تهوع آور!!! معلوم نیست جرا اسرائیلی ها که هر کجا نابغه ای ببینند او را می کُشند، چرا سراغ این نوابغ جماعت اصلاح طلب نمی آیند؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس