خبر ویژه

یک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: زمزمه نامزدی عارف برای ریاست مجلس، یک مانور سیاسی صرف است و اگر فراکسیون امید کرسی‌های خود در هیئت‌رئیسه را از دست ندهد، هنر کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه سازندگی درباره انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و تحرکات فراکسیون امید نوشت: برخی از اعضای فراکسیون امید از احتمال ارائه لیست مستقل امیدی‌ها در انتخابات هیئت‌رئیسه و کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس و رقابت با علی لاریجانی سخن می‌گویند.

این درحالی است که در بهترین حالت فراکسیون امید یک فراکسیون ۱۱۰ نفره است که بعید است بدون ائتلاف با یک فراکسیون دیگر بتواند به اهدافش برسد و این یعنی با این دست فرمان نه‌تنها دستش به ریاست مجلس نخواهد رسید که بعید نیست همین سه کرسی مهم خودش (نواب رئیس و کارپرداز) را هم از دست بدهد.

درحالی‌که موقعیت محمدرضا عارف در جایگاه ریاست فراکسیون امید و سیاست سکوت عارفانه او در آستانه ورود به سومین سال کار مجلس دهم آماج حمله منتقدان است، بهرام پارسایی به ایسنا گفته که «مراجعات مکرری ازسوی اعضای این فراکسیون برای کاندیداتوری آقای عارف در انتخابات ریاست مجلس وجود دارد.»


انسجام فراکسیون امید


درحالی ‌از سوی عارف مطرح می‌شود که با آغاز به کار مجلس دهم، محمدرضا عارف برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس به عنوان نامزد ریاست موقت با علی لاریجانی رقابت کرد اما با کسب ۱۰۳ رای دربرابر ۱۷۳ رای لاریجانی ازمجموع ۲۷۹ رای، نتوانست به ریاست دست یابد. نهایتا بعد از شکست از لاریجانی و اعلام دلخوری از افرادی که عضو فراکسیون امید هستند و به ریاست لاریجانی رای دادند، دیگر در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس شرکت نکرد.


حالا بعد از گذشت دو دوره از ریاست علی لاریجانی بر مجلس دهم، ظاهرا فراکسیون امید و محمدرضا عارف از لزوم تغییرات اساسی در هیئت‌رئیسه مجلس سخن می‌گویند و اصرار دارند تا با هویت مستقل اصلاح‌طلب در انتخابات هیئت‌رئیسه شرکت کنند. رویکردی که یک سال مانده به انتخابات مجلس یازدهم می‌تواند با شکستی دیگر برای امیدی‌ها، نارضایتی بدنه رای آنها را دوچندان کند.


امیدی‌ها هنوز نگفته‌اند که استراتژی آنها برای مقابله با حذف علی مطهری از هیئت‌رئیسه چه خواهد بود؟ درشرایطی که انتقادها به مدیریت عارف در فراکسیون امید و همینطور حضورش در راس شورای عالی اصلاح‌طلبان بالا گرفته است، صحبت از کاندیداتوری او برای ریاست مجلس است. امری که به اعتقاد برخی بیشتر از یک مانور سیاسی برای فراکسیون امید نخواهد بود و علی لاریجانی باز هم رئیس سومین سال کاری مجلس خواهد بود.


در همین حال روزنامه شرق با وجود انتقاد از عملکرد و اختیارات علی لاریجانی در ریاست مجلس، اذعان کرد که تحرکات و اعتراضات فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان در بیرون مجلس برای مذاکره است. شرق می‌نویسد «آقای لاریجانی باید بیشتر مذاکره کند»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس