کد خبر 85879
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰

عباسی گفت: طبقات مختلفی از جامعه با دریافت یارانه نقدی از سوی دولت توانمند شده اند و هیچ اقدام اجتماعی موثر عملی مانند هدفمندی یارانه ها تاکنون موثر و واقعی نبوده است.

به گزارش مشرق ، وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها طی یک سال اخیر اظهار داشت: نکات مثبت بسیار زیادی در زمینه انجام وظایف دستگاه اجرایی کشور در طول دولت نهم و دهم وجود دارد که هدفمند کردن یارانه ها یکی از بی بدیل ترین و دلسوزانه ترین برنامه هایی بود که توسط این دولت اجرا شد.

وی افزود: یکی از مشکلات اقتصاد کشور در گذشته این بود که یک سری از امکانات و فرصت ها هدر می رفت و هیچ کارشناس، متخصص و دولتی تاکنون نتوانسته بود اعتراف کند که به شکل بی هدف منابع هدر می رود. همین قدر که این شجاعت به کار رفت تا بتوانیم منابع را هدفمند کنیم، اقدامی شجاعانه و متخصصانه ای بود.

عباسی در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم از زوایه نظام اجتماعی به موضوع نگاه کنیم نیز این نکته بسیار حائز اهمیت است که طبقات پایین جامعه ما در جریان اقتصاد کشور که متاثر از اقتصاد آزاد هم هست به دلیل این که افراد طبقات بالاتر سرعت پیشرفتشان بسیار بیشتر است، نمی توانند هم سطح آنها پیش بروند مگر این که دولت آنها را حمایت کند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دولت هم برای ایجاد موازنه در بین طبقات مختلف جامعه مبلغی را به عنوان یارانه نقدی به گروه های مختلف مردم، پرداخت کرد. حالا ممکن است مبلغ یارانه های پرداختی از سوی دولت برای بخشی از اقشار جامعه قابل توجه نباشد اما در زندگی عده زیادی از افراد طبقات پایین جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: این دسته از افراد بدون مراجعه به جایی از حقوق واقعی خود استفاده کرده و بهره مند می شوند که بسیاری از اینها نیز توانمند شده اند. آنچه مهم است این که هیچ اقدام اجتماعی در عمل مانند این اقدام تاکنون موثر و واقعی نبوده و این نشاندهنده موفقیت دولت در اجرای چنین طرح بزرگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس