کد خبر 858601
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷
دخانیات

مسؤول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: دخانیات سالانه حدود 100 هزار میلیارد تومان به کشور ضرر می‌زند.

به گزارش مشرق، بهزاد ولی‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش ملی پیشگیری استعمال دخانیات که در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی ورامین برگزار شد، اظهار کرد: نسل سالم محور توسعه پایدار است که باید این مسئله را اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید

سالی یک میلیارد دلار در کشور دود می‌شود

وی بیان کرد: دخانیات سالانه حدود 100 هزار میلیارد تومان به کشور ضرر می‌زند که همگان باید این هزینه را به خاطر تعداد معدودی از افراد بپردازند.

مسؤول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: نگرانی ما بیشتر به خاطر مصرف قلیان است که تنباکوی آن توسط کارخانه‌های صنعتی تولید می‌شود و افراد بعد از استعمال آن به سمت سیگار کشیده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت با تمام قوا از نهضت پیشگیری از استعمال مواد مخدر استقبال می‌کند، اقدام اصلی، پیشگیری از مصرف است که در نهایت به کاهش مصرف خواهد انجامید و اقدامات دیگر در اولویت‌های بعد است.

ولی‌زاده با بیان اینکه طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود 6 میلیون نفر از مردم جهان در سال به خاطر مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند، متذکر شد: تلاش خود را خواهیم کرد که این طرح را در سطح کل کشور اجرایی کنیم و از ظرفیت انجمن‌های مردم‌نهاد در این زمینه بهره می‌بریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 0
    از همه سیگاری ها متنفرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس