کد خبر 858591
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
ترامپ

رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از لغو دیدارش با رهبر کره شمالی، تغییر موضع داده و گفت که این دیدار می‌تواند در همان موعد مقرر اتفاق بیفتد.

به گزارش مشرق، به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ گفت که کشورش گفتگوها با کره شمالی را از سرگرفته است. 

این اظهارات ترامپ پس از واکنش کره شمالی به خبر لغو دیدار بود که در آن پیونگ یانگ از گفتگوها استقبال کرده بود.

بیشتر بخوانید

چرا ترامپ دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرد؟

ترامپ نیز در پاسخ، موضع گیری کره شمالی را سازنده خواند و گفت که دیدار وی با رهبر کره شمالی حتی می تواند در 12 ژوئن، تاریخی که قبلا تعیین شده بود، اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته ساعاتی پس از تخریب سایت آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، لغو دیدارشان که قرار بود 12 ژوئن اتفاق بیفتد را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به خشم و خصومت‌ شدید منعکس شده در اظهارات اخیر شما، من احساس می‌کنم که، در این مقطع زمانی، برگزاری این دیدار که از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده است، نامناسب است.

ترامپ در نامه خود نوشت: شما درباره قابلیت‌های هسته‌ای خود صحبت می‌کنید، اما توان هسته‌ای ما عظیم است و دعا می‌کنم که آنها هرگز استفاده نشوند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد جمعه به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو دیدار با رهبر کره شمالی واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ آماده است اختلافات با آمریکا را در در هر زمان ممکن حل کند.

 این بیانیه که به امضای کیم کیه ژوآن معاون وزیر خارجه کره شمالی رسیده است لحن تندی ندارد و حتی در ابتدا تلاش‌های دونالد ترامپ برای حل این موضوع را ستایش می‌کند و می‌افزاید: «رئیس جمهوری ترامپ تصمیم مهمی برای انجام گفتگو با کره شمالی گرفت که هیچ‌یک از روسای جمهور پیشین ایالات متحده چنین کاری نکرده بودند.»

در بخش دیگری از این بیانیه دولت کره شمالی آمده است: «ما حتی امیدوار بودیم چیزی که تحت عنوان فرمول ترامپ برای این گفتگوها نامیده می‌شود بتواند به رفع نگرانی‌های هر دو طرف کمک کند. اما تصمیم ناگهانی رئیس جمهوری آمریکا برای ما غیرقابل پیش‌بینی بود و ما فکر می‌کنیم خصومت در شرایط کنونی نیاز برگزاری چنین نشستی را ضروری می‌سازد.»

در قسمت دیگری از این بیانیه که به امضای آقای کیم کیه ژوان رسیده آمده است: «ما از به هم خوردن این ملاقات بسیار متاسف هستیم و امیدواریم این اتفاق در آینده رخ دهد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس