کد خبر 858533
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
آیت الله علم الهدی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی قدرت های دنیا با ما سر میز مذاکره برجام نشستند به خاطر قدرت ما بود نه به خاطر اینکه توان مذاکره با آنها را داشتیم.

به گزارش مشرق؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نمازجمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد که این گفته چندین معنا دارد.

وی افزود: منظور اول اینکه نیروهای ما مقرور نشوند که به تنهایی توانسته اند شهری را که ۵۰ هزار نیروی بعثی در آن وجود داشت را بدون قدرت خداوند آزاد کنند. معنای دوم این بود که بعد از آزادسازی خرمشهر عده ای می گفتند ممکن است دوباره بعثی ها حمله کنند و این شهر را بگیرند که وقتی امام گفت خرمشهر را خداآزاد کرد یعنی این شهر قابل اشغال دوباره نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جنبه سوم این سخن  این بود که خداوند مزد مقاومت مردم خرمشهر که چندین ماه مقابل دشمن مجاهدت کردند را با پیروزی شیرین داد.

علم الهدی تصریح کرد: در موضوع دزفول هم مردم در زیر بمب باران بعثی ها ایستادگی کردند که این اقدام به عنوان نماد مقاومت در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شد.ما از همان نسل و فرهنگ هستیم و آن روزی که این مقاومت ها شد وضعیت ما خیلی نگران کننده تر بود و امروز وضعیت ما بسیار بهتر است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: چرا باید امروز مقابل دشمن به خاطر تحریم های اقتصادی و نوسان قیمت دلار خودمان را ببازیم؟ وقتی قدرت های دنیا با ما سر میز مذاکره برجام نشستند به خاطر قدرت ما بود نه به خاطر اینکه توان مذاکره با آنها را داشتیم.

علم الهدی بیان کرد: در سال ۸۵ اجازه راه انداختن حتی یک سانتریفیوژ را به ما نمی دادند اما قدرت علمی و توان بالای جوانان ما آنها را مجبور کرد پای میزه مذاکره بیایند.در موضوع برجام ما به دنبال رفع تحریم ها بودیم و این مهم انجام نشد و باید قبول کنیم این معاهده شکست خورده و نباید آن را دوباره ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: رئیس هیئت مذاکره کننده آمریکایی اعلام کرده ما هیچ تضمینی به ایران ندادیم که به برجام پایبند باشیم و رئیس اتحادیه اروپا هم امروز می گوید تضمین نمی دهیم و آخر برجام اروپایی هم همین خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد:امروز تنها کشوری هستیم که ادعا داریم غیر از خودمان برای ما هیچ کس تصمیم نمی گیرد و در این شرایط چرا باید به جریانی شرایط کشور را گره بزنیم که خارجی ها بیایند و برای ما تصمیم بگیرند؟

علم الهدی بیان کرد: نباید زندگی مان را به چند شرکت خارجی گره بزنیم که مانند شرکت توتال تمام اطلاعات مخازن نفتی ما را به دست آورده و حالا بگوید  آمریکا با حضور ما موافق نیست و می رود و تمام اطلاعات را نیز با خود می برد.

وی گفت: ۴۰ سال تجربه مقابله با دشمن را داریم و در حوزه دفاعی به جایی رسیده ایم که دشمن از قدرت موشک های ما هراس  دارد. مسئولان ما نباید به دنبال موضوعی باشند که قبلا شکست خورده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    2 3
    راه کار چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس