اشکان دژاگه

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران رونالدو و اینیستا ندارد اما برای تحقق رویایمان که صعود به دور دوم است، 150 درصد تلاش می کنیم.

به گزارش مشرق، ایران به دنبال تاریخ سازی در جام جهانی است، می‌خواهیم برای اولین بار به دور بعد جام جهانی صعود کنیم. این یک شعار برای ما نیست و به طور جدی به آن معتقد هستیم زیرا تیم ایران پتانسیل بالایی دارد. اشکان دژاگه این صحبت‌ها را با اعتماد به نفس در گفت و گو با بیلد عنوان کرد.

***********

این بازیکن ۳۱ ساله سابق هرتابرلین و ولفسبورگ برای دومین بار در جام جهانی خواهد بود و این درشرایطی است که ایران برای پنجمین بار در این مسابقات گام می‌گذارد. دژاگه در ماه فوریه زانوی راستش را به تیغ جراحان سپرد و دوران درمانی خود را در تهران پشت سر گذاشت.

شاگردان کارلوس کی‌روش 65 ساله پس از برزیل دومین تیمی بودند که موفق شدند جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند و این در شرایطی بود که آن‌ها در 10 دیدار خود در مرحله مقدماتی (از جمله بازی مقابل صدهزار تماشاگر برابر کره جنوبی)، شکست نخوردند و تنها دو گل دریافت کردند و این موضوع اعتماد به نفس بازیکنان ایران و توقع هواداران  را بالا برد و به خاطر این است که کی‌روش می‌گوید که به دنبال خوشحال کردن طرفداران تیم ملی فوتبال ایران است.

***********

در جام جهانی گذشته دژاگه و یارانش تقریبا در آستانه موفقیت بودند و مقابل آرژانتین نایب قهرمان جام تا دقایق پایانی مساوی بودند و در دقایق پایانی با یک گل شکست خوردند.

دژاگه در این باره ادامه داد: اکنون ما قوی‌تر هستیم. ما بازیکنان بزرگی را که در خارج از کشور کسب تجربه کرده‌اند در اختیار داریم و تاکنون این اندازه بازیکن لژیونر در تیم ملی نداشتیم. در جام جهاین قبلی مجبور بودیم به یک دفاع قوی مقابل حریفان بپردازیم و فقط تکیه به ضدحملات داشتیم هرگز تا این حد بازیکن در خارج نداشته ایم و آنها همگی تجربیات خوبی کسب کرده اند. چهار سال قبل مجبور بودیم که به دفاع قوی تکیه کنیم و کمتر در خط حمله آزاردهنده باشیم. با این وجود ما همچنان قوی هستیم و استعدادهای فراوانی داریم که می‌توانند در خط حمله موفق و درخشان ظاهر شوند.

***********

بیلد درادامه این مصاحبه نوشت: سردار آزمون مهاجم ایرانی و 23 ساله برای روبین کازان بازی می‌کند و برای بایرن مونیخی‌ها آشنا است. او در گذشته برای روستوف بازی می‌کرد و در پیروزی 3 بر 2 مقابل بایرن یک گل به ثمر رساند.

دژاگه در این باره به ستایش از آزمون پرداخت و گفت:  او مهاجم بسیار خوبی است البته در سمت راست تیم ملی هم ما علیرضا جهانبخش را داریم که در آلکمار بازی می کند. ما بسیاری از بازیکنان باتجربه را در اختیار داریم که سابقه حضور در چهار سال گذشته در جام جهانی را هم داشته‌اند.

***********

بازیکن تیم ملی ایران افزود: این واقعیت که مربی هنوز به من اعتماد دارد باعث افتخار برای من است. ما کاملا آماده هستم تا جواب این اعتماد را در جام جهانی بدهم من کاملا مایلم این اعتماد به نفس را در جام جهانی به خوبی توجیه کنم. ما در یک گروه سخت هستیم و مثل پرتغال رونالدو و یا مثل اسپانیا اینیستا نداریم اما ما رویای بزرگی داریم و برای تحقق آن  150 درصد تلاش خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طاهری IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    13 8
    به نظرم این بارهم کلا دفاع کنیدبهتر باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس