کد خبر 858421
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
انتخابات عراق

همزمان با رایزنی‌ احزاب عراقی برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان عراق جهت معرفی نخست‌وزیر، احزاب کُردی نیز سرگرم معرفی نامزد ریاست جمهوری هستند.

به گزارش مشرق، همزمان که نگاه‌ها در عراق، به سوی ائتلاف‌های انتخاباتی است تا با اتحاد یکدیگر، فراکسیون بزرگتر را تشکیل بدهند تا بتوانند نامزد نخست‌وزیری را معرفی کنند، چهار اسم در میان احزاب کُردی برای انتخاب رئیس جمهور مطرح شده است. 

طبق عرف سیاسی در عراق که رئیس جمهور از احزاب کُردی انتخاب می‌شود، هم‌اکنون اسامی «نیچروان بارزانی» (نخست‌وزیر منطقه کردستان)، «فؤاد معصوم» (رئیس جمهور کنونی عراق)، «فؤاد حسین» و «برهم صالح» از سیاسیون سرشناس کردستان، برای ریاست جمهوری مطرح شده است. 

به گزارش شبکه العربیه، تاکنون نام این چهار نفر مطرح شده است که در ظاهر هیچ شباهت یا اشتراکی ندارند.

العربیه نوشت که برهم صالح کسی است که بعد از همه‌پرسی جنجالی کردستان عراق در سپتامبر سال گذشته، خواستار گفت‌وگوی اربیل و بغداد شده بود. 

درباره فؤاد معصوم نیز گفته شده که از پرونده اختلافات بر سر بودجه میان بغداد و اربیل به عنوان برگ برنده‌ای استفاده می‌کند، تا بتواند خود را در منصب ریاست جمهوری ابقا کند و شاید مثل سال 2014 گزینه نهایی او باشد. 

فؤاد حسین نیز رئیس دفتر ریاست منطقه کردستان است. او به مرد پشت‌پرده و به نزدیکی به مسعود بارزانی رئیس حزب دموکراتیک کردستان و همچنین به بغداد معروف است .

از مطرح شدن اسم نیچروان به عنوان غافلگیری در این خصوص یاد می‌شود.

انتخابات پارلمانی عراق 22 اردیبهشت در سراسر این کشور برگزار شد و ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری، موفق شدند رتبه‌های نخست و دوم را کسب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس