کد خبر 858046
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مسکن نمایه

در حالی قیمت مسکن این روزها به شکل نجومی و غیرقابل باوری افزایش یافته، یک نماینده مجلس با بیان اینکه قیمت مسکن تازه به تعادل رسیده، پیش گویی کرده که روند گرانی در ماه های آتی هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سیدکمال الدین شهریاری با اشاره به آمارهای بانک مرکزی در خصوص رشد 180 درصدی وام مسکن در حوزه ساخت و ساز و رشد 28 درصدی تسهیلات خرید مسکن، به خانه ملت گفت: رشد تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن صد درصد در رشد تقاضا و ساخت و سازها موثر بوده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای خروج مسکن از رکود اعطای تسهیلات بسیار موثر است، افزود: افزایش سقف وام و بالا رفتن سهم تسهیلات در قیمت ساخت و خرید مسکن می تواند طرف تقاضا را تحریک و بازار را در بخش مسکن از رکود خارج کند.

شهریاری با تاکید بر اینکه بالا رفتن سقف وام مسکن حتما در رونق بازار اثر داشته البته تا حدودی ممکن است به افزایش قیمت ها نیز منجر شود، تصریح کرد: به لحاظ رونق بخش مسکن و فعال شدن این بخش که بخش مهمی از تولید و رشد کشور را به خود اختصاص می دهد افزایش سقف وام در این حوزه می تواند پیامدهای نرخ رشد را افزایش داده و اشتغال را نیز وضعیت بهتری برخوردار کند.

بیشتر بخوانید:

این همه گرانی و کاهش تورم به رقم کم‎سابقه ۸ درصد؟

وی با بیان اینکه اقدامات اخیر دولت در بحث تسهیلات مسکن پدیده مثبتی تلقی می شود، گفت: مسکن بعد از یک رکود بسیار طولانی که شاید بی سابقه بوده و در حدود 5 سال به طول انجامید اکنون حباب سال های 90 و 91 و اوایل 92 را تخلیه کرده است.

شهریاری با تاکید بر اینکه اکنون قیمت مسکن این اجازه را پیدا کرده که متناسب با تورم چند ساله مجددا به یک حد تعادلی برسد، افزود: از این رو با توجه به سیاست های ارزی و تورمی که ما در ماه های آینده خواهیم داشت قیمت مسکن در ماه های آتی روند صعودی خود را به شکل آرام ادامه خواهد داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: روند نرخ مسکن همسو با تورم در پایتخت بیشتر محسوس خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    9 5
    یادته مشرق یه خبر رفتی درباره تغییر پایتخت.منم نوشتم مگر مافیای مسکن میزاره پایتخت به این سادگی تغییر کنه چرا که با تغییر پایتخت 4 میلیون از جمعیت تهران کاته میشه و دیگه کسی نیست خونه بخره تو تهران و خونه های زیادی رو دست میممونه و از طرفی دیگه خواهان ورود به تهران کمتر میشه.اما منتشرش نکردی.تحویل بگیر.مافیای مسکن به نظرت منم یا شمایی یا مردم عادی؟؟؟قدرت سیاسی قطعا قدرت اقتصادی با خودش میاره.مافیا هم کسانی هستند که از جنس قدرت سیاسی هستن
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      6 4
      مافیای مسکن خیلی راحت می تونه بره در آن پایتخت جدید مافیایش را راه بیندازه . برایش نه کاری داره نه فرقی داره
  • ماخریم که به اینها رای دادیم IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    11 2
    این آقا ظاهرا خودش بساز بفروش داره که از افزایش قیمت مسکن به وجد اومده
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    8 0
    خدا رحم کنه
  • پویا US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    6 0
    وقتی که میشویند نماینده ملت نباید بهتر از این تحلیل از این آقا و امثالهم انتظار داشت مردم را به خاک سیاه نشاندند
  • پویا US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    6 0
    دست اندر کار مسکن چه کسانی هستند بروید بپرسید متوجه سر دراز این رشته بدبختی مردم میشوید ، با حقوق 2میلیون میشه خانه دار شد؟ تازه این مال افرادی هست که شاغل هستند بیکاران بماند
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    7 0
    نمایندگان رانت یا نمایندگان ملت؟ مسئله این است نماینده اول باید بدهکار کسی نباشه و از کسی پول هنگفت نگرفته باشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس