تیم ملی فوتبال

لیستی که کی روش برای تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 به فیفا اعلام کرد با فهرست بازیکنانی که امروز با خود به استانبول برده را مقایسه کرده اید؟

سرویس ورزش مشرق – این روزها همه از لیست تیم ملی حرف می زنند شما چطور؟ همه از بود و نبود این و آن گله می کنند و گروهی تبر به دست دنبال کی روش هستند تا تنبیه اش کنند و عده ای به تصمیمش احترام می گذارند و با نیم نگاهی به اتفاقات چهار سال گذشته به این مربی پرتغالی امیدوارند.

بررسی تغییرات بوجود آمده در لیست تیم ملی نسبت به دور قبل جام جهانی مثل همه تیمهای دیگر (خصوصا اسپانیا و پرتغال که با ایران همگروه هستند) بیانگر نکات جالب توجهی است که مهمترین شان رشد فوتبال کشورمان در حوزه فوتبال برون مرزی است. (اسامی بازیکنان با تیمی که آن سال در آن مشغول به بازی بودند ذکر شده است).

*رشد صددرصدی لژیونرها

شاید مخالفان یا منتقدان کی روش بر این باورند که او توجهی به تیم های داخلی و بازیکنان آنها ندارد. اما کی روش بر این اعتقاد است که این لژیونرها همان ایرانیان با ژن پارسی هستند ولی تحت تمرینات بهتر در تیم های برون مرزی کار می کنند. جالب است بدانیم تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 هفت لژیونر همراه خود به برزیل برد و حال با 14 لژیونر (دو برابر آن تعداد) در راه روسیه است. دانیل داوری، علیرضا حقیقی، استیون بیت آشور، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش آن زمان همگی بیرون از ایران بازی می کردند ولی پس از جام جهانی و با شناخته شدن فوتبال ایران تعداد لژیونرهای ما صددرصد رشد کرد.

*غیبت دروازه بانان  

از بین سه دروازه بانی که کی روش در جام جهانی 2014 به برزیل برد حالا هیچ یک در اردوی تیم نیستند. رحمان احمدی(سپاهان)، دانیل داوری(اینتراخت برانشوایک) و علیرضا حقیقی(اسپورتینگ کوویلیا) هیچ یک در این تیم(2018) نیستند و تغییرات در این بخش کامل بوده است.

*بخت لژیونر پرتغالی چقدر است؟

در جام قبلی جهانی کارلوس کی روش با بازی دادن به علیرضا حقیقی در هر سه بازی تیم ملی سورپرایز جالبی برای همه فوتبالی ها داشت. او این بار نیز یک دروازه بان جوان از لیگ پرتغال به همراه خود به روسیه می برد و بعید نیست باز هم با امیر عابدزاده از لیگ پرتغال همه را شگفت زده کند. باید دید بخت عابدزاده در این جام و با این "تفکرات کی روشی" چقدر است؟

*فقط یک مدافع از برزیل ماند!

در جمع 9 مدافعی که کی روش با خود به برزیل برده بود حالا فقط پژمان منتظری باز هم مسافر جام جهانی شده است. احمد آل نعمه(نفت تهران)، هاشم بیک زاده، خسرو حیدری، پژمان منتظری و امیرحسین صادقی(استقلال)، سید جلال حسینی، حسین ماهینی و مهرداد پولادی(پرسپولیس) و استیون بیت آشور(ونکوور وایتکپس) 9 مدافع ایران در جام جهانی قبل بودند.

*سه هافبک جامانده از 2014

هر چه از دفاع به حمله می رویم تعداد بازیکنان تکراری بین جام قبل و این جام بیشتر می شود. آنچنان که در جمع هافبک ها سه بازیکن تکراری با جام 2014 برزیل را می بینیم. اسامی هافبک های دور قبل عبارت بودند از: اشکان دژاگه(فولام)، قاسم حدادی فر(ذوب آهن)، جواد نکونام و آندرانیک تیموریان (استقلال)، احسان حاج صفی (سپاهان)، رضا حقیقی (پرسپولیس)، بختیار رحمانی( فولاد) و مسعود شجاعی (لاس پالماس). کی روش از این تعداد فقط دژاگه، حاج صفی و شجاعی را با خود به جام جهانی روسیه می برد.

* فورواردها 3+یک

اما در جمع مهاجمانی که با تیم راهی برزیل شدند هر سه نفرشان الان در استانبول هستند. کریم انصاریفرد(تراکتورسازی)، رضا قوچان نژاد( استانداردلیژ) و علیرضا جهانبخش(نایمخن) که هر سه در تیم ملی حضور دارند به اضافه سردار آزمون که در جام قبل پیش از اعزام نهایی از لیست تیم ملی خط خورد. البته یادمان باشد هنوز یک بازیکن دیگر از لیست 24 نفره کی روش خط نخورده است!

*مقایسه دو لیست 2014 با 2018

تیم ملی در 2014 با 7 لژیونر، 6 استقلالی، 4 پرسپولیسی و 6 بازیکن از سپاهان، ذوب آهن، نفت تهران، تراکتور و فولاد خوزستان راهی برزیل شد در حالی که این بار برای 2018 روسیه با 14 لژیونر، 4 استقلالی، 2 پرسپولیسی و 4 بازیکن از سایپا، ذوب آهن و پدیده مشهد راهی جام جهانی شده است.

*پوست اندازی با 16 تغییر!

کی روش فقط 7 بازیکن خود از جام جهانی قبل را به همراه دارد. بالاتر اشاره شد که در چه پستهایی و کدام بازیکنان بار دیگر بخت این را یافته اند که با کی روش و تیم ملی راهی جام جهانی شوند. تغییر 16 بازیکن نسبت به جام جهانی قبل بیانگر این واقعیت است که تیم ملی تقریبا پوست اندازی کرده و فقط کمتر از یک سوم تیم جام 2014 را با خود دارد، همانگونه که اسپانیا و پرتغال هم تقریبا نیمی و بیش از نیمی از ترکیب 2014 را با خود ندارند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    54 45
    کیروش مثل مقدسات است هیچ کس حق ندارد در کار این روباه پیر و دلال دخالت کند
    • GB ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      8 17
      اشتباهی مثبت داد و ای کیروش من را حلال کن که با دشمنان نفهمت هم عقیده شدم. کیروش یک تیم جدید را برای جام ملتها که خودش در اینجا نیست برای ما اماده کرده هست
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      27 18
      12:07 واقعا خاک بر سر نادانت بکنن که بخاطر یک اجنی که کل بیت المالمونو چاپیده به هموطنت توهین میکنی . این فوتبال فاسد و کیروش جونیتم بخوره تو سرت
    • پ ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      2 1
      فوتبال چند بخش دارد
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    26 31
    استقلال سولاخه
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
      17 13
      بسوز لنگی.همیشه سهم استقلال در تیم ملی بیشتره
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    7 23
    کیروش قلیون برده برای شاگرداش ؟ بدجور عادت دارن
  • DK ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    14 12
    کی رش ماموریت دارد اروپارا محبوب کند با طرح آدم هایی که جلای وططن کرده اند و هنرشان از صنعت و پیشرفت اروپا لگد زدن به یک کیلو باد است صد البته جمعیتی که اندیشه اش با لگد زدن به یک کیلو باد رشد کند باید بحالشان گریست این مافیای کاذب فوتبال نیز روزگارش بسر اید
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 2
    کیروش باید با خودش مربی جودو، کیوکوشین یا کیک بوکسینگ هم میبرد! البته به نظرم برای محکم کاری یه مربی #فوتبال_آمریکایی هم از آمریکا دعوت میکرد !!!
  • پ ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    6 5
    بسوز جلال
  • پ ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    5 5
    جلال بسوز
  • پ ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    2 5
    جلال خان امیدوارم یادت نرفته که آن سال دایی را تنها گذاشتی رفتی عر بها
  • پ ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 3
    علی دایی
  • عشق است کیروش IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    0 0
    امید وارم تیم کارلوس از گروهش صعود کنه تا پوزیه همیه مخالفاش به خاک بخوره ...
  • عشق است کیروش IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    0 0
    امید وارم نظرمو و دیدگامو ببینم باتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس