کد خبر 857596
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
جان جی سالیوان

معاون وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه عربستان از ریاض بابت حمایت این کشور از خروج از برجام تشکر کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «جان جی سالیوان»، معاون وزیر خارجه آمریکا امروز، دوشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ با «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

بیشتر بخوانید:

پمپئو: قوی‌ترین تحریم‌ها در تاریخ را علیه ایران اعمال می‌کنیم

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است:

«معاون وزیر خارجه آمریکا با یادآوری روابط قدرتمند عربستان و آمریکا، بر تعهد ما برای تقویت روابطمان تأکید کرد.»

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است:

«سالیوان از عادل الجبیر بابت حمایت دولت عربستان از تصمیم رئیس‌جمهور برای خروج از برجام و تعهد عربستان سعودی برای پرداختن به مجموعه کاملی از تهدیدهای ایران تشکر کرد.»

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد. 

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

«حسن روحانی» بعد از خروج آمریکا از برجام گفت در صورتی که ایران در هفته‌های آینده به این نتیجه برسد که با همکاری پنج کشور دیگر می‌تواند به خواسته‌های خود در برجام برسد اجرای این توافق هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    0 0
    الجبیر زنده ست؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس