کد خبر 857578
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» به عنوان شعار حج تمتع سال ۹۷ انتخاب و اعلام شد.

به گزارش مشرق، جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

در این جلسه «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» به عنوان شعار حج ۹۷ انتخاب و اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

کاهش زمان اقامت زائران خانه خدا در مدینه

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اهداف شعار حج ۹۷، اظهار داشت: این کلید واژه‌ها پس از کار کارشناسی انتخاب شده و بیانگر فلسفه الهی و اجتماعی کنگره عظیم حج و از وظایف حجاج بیت الله الحرام است.

در این جلسه دو تن از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از نحوه اطلاع‌رسانی به زائران حج ۹۷ از طریق پیام رسان‌های داخلی گزارش دادند و حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان پیام رسان گپ را برای اطلاع‌رسانی به حجاج انتخاب کرده و عضویت زائران در این پیام‌رسان آغاز شده است و روند خوبی دارد.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مسئولان حوزه‌های روابط عمومی بعثه و سازمان حج خواست هر چه سریعتر در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده و از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ‌سازی درحوزه‌های دینی و انتقال پیام و اطلاع‌رسانی به زائران بهره ببرند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه د باره اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های اجرایی و کارهای انجام شده با هدف آماده‌سازی ترمینال سلام برای استفاده در حج ۹۷ مطالبی بیان داشت. سپس اکبر رضایی معاون حج، عمره و عتبات این سازمان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و سعودی ایرلاین حجاج امسال را به عربستان منتقل خواهند کرد.

وی سهمیه هر یک ازاین شرکت‌ها را پنجاه درصد تعداد کل زائران امسال ذکر کرد و افزود: پروازهای مدینه قبل از ۲۷ تیرماه تا ۱۹ مرداد ماه و پروازهای مدینه بعد از ۸ تا ۲۴ مرداد ماه انجام خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر لزوم پایبندی شرکت‌های هواپیمایی به تعهداتشان در قبال زائر تصریح کرد: نقص‌ها و مشکلات ایستگاه‌های پروازی باید رفع و تمهیدات ویژه‌ای برای انتقال و بازگشت مطلوب حجاج اندیشیده شود.

 در پایان این جلسه مسئولیت‌های سازمان حج و زیارت، بعثه و شرکت شمسا درحوزه عتبات عالیات بررسی شد و مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مرتبط با عتبات دیدگاه خود را در زمینه تعریف مشخص در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا، تفکیک وظایف و اتخاذ تصمیمات منطبق با واقعیات و ارائه راهکاری برای خدمات‌رسانی با قیمت مناسب به زائر مطرح کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    0 0
    بالاخره امروز محمدبن سلمان رو مخفیانه دفنش کردن. احتمالا هنوز مشرق باخبر نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس