کد خبر 857180
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
سیدجلال

نکته جالب توجه لیست اعلامی کارلوس کی‌روش مربوط به حذف نام سیدجلال حسینی بود.

به گزارش مشرق، سیدجلال حسینی بعد از اینکه پرسپولیس لیگ پانزدهم را با توجه به آوراژ گل از دست داده بود، پیراهن شماره 4 و بازوبند سرخ را به دست آورد و طی دو فصل اخیر با آمار برترین خط دفاعی و دستیابی به دو جام قهرمانی شرایط فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشت.


سیدجلال حسینی نامش در پس تمام موفقیت‌های دو فصل اخیر پرسپولیس بوده و برانکو ایوانکوویچ نیز بارها با قاطعیت از نقش موثر غیبت او در ناکامی تیمش در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حرف زده و اعلام کرد اگر او را مقابل الهلال عربستان در اختیار داشت، شانس بیشتری برای حضور در فینال حسرت برانگیز لیگ قهرمانان آسیا داشت.


سیدجلال حسینی به عنوان رهبر تیم برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی نیز طی این سال‌ها حضوری فعال داشت. از دوران حضورش در نفت تهران تا همین ساعاتی پیش که جدال مقابل امید ازبکستان را پشت سر گذاشتند، نام او همواره جزیی از لیست کارلوس کی‌روش بود و به همین دلیل است که اکنون فقدان این حضور به پرسشی بی پاسخ تبدیل شده است.


در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به دلایلی که می‌تواند دلیل سرمربی پرتغالی تیم ملی برای حذف نام کاپیتان پرسپولیس از حضور در روسیه باشد.

شرایط سنی - توانایی فیزیکی

سیدجلال حسینی اکنون 36 ساله است. با این حال برای خیلی از بازیکنان خصوصا تیم باشگاهی‌اش یک الگو محسوب می‌شود. جدیت در تمرینات و بازی‌ها و روحیه بالای او برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر از او چهره‌ای ساخته که در بین تمامی بازیکنان دارای مقبولیت است. با این حال او با 36 سال یکی از مسن‌ترین بازیکنان حاضر در لیست تیم ملی طی این سال‌ها محسوب می‌شود که در جام جهانی باید تاب رقابت با فوتبال کاملا سرعتی حریفان را می‌آورد. با این حال همه کارشناسان گواه می‌دهند که او برخلاف شرایط سنی از حیث توانایی فیزیکی هیچ‌گاه کمتر از دیگران نبوده است.

عدم مشارکت کافی در پک

کی‌روش در اواسط لیگ هفدهم طی برنامه آماده سازی خود از بازیکنانی که در لیست خود حضور دارند یک خواسته ویژه و حساسیت برانگیز داشت. او اعلام کرده بود بازیکنان حاضر در لیست باید روز بعد از بازی‌های داخلی در اردوی ریکاوری تیم ملی حاضر شوند. درخواستی که در ابتدا با مخالفت برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه نویی همراه شد و در ادامه همکاری لازم در این ارتباط صورت گرفت. سیدجلال حسینی نیز علیرغم مصدومیتی که داشت در بیشتر اردوهای ریکاوری و پک حضور داشت. کی‌روش در آخرین مصاحبه خود با خبرورزشی نیز اعلام کرده بود که اولویت او برای دعوت بازیکنان به تیم ملی کسانی هستند که در این برنامه آماده سازی حضوری کامل داشته‌اند. سیدجلال حسینی تنها در یک برنامه که مربوط به جلسه پایانی بود در آن حضور نداشت.

میدان دادن کی‌روش به جوانان
کی‌روش برای لیست خود در پست مدافع میانی در حال حاضر مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، روزبه چشمی و محمدرضا خانزاده را به اردو دعوت کرده است. بازیکنانی با شرایط سنی جوانتر. اینکه تمام بازیکنان حاضر در این پست شرایط سنی کمتر از 28 سال دارند  شاید یکی دیگر از دلایل عدم حضور نام سیدجلال حسینی در لیست باشد. کی‌روش با آشنایی نسبت به حریفان تیم ملی در جام جهانی و سرعت بالای فردی و تاکتیکی آنها که یکی از دردسرهای بازیکنان ایرانی خواهد بود، احتمالا نام کاپیتان باتجربه تیم خود و پرسپولیس را در لیست قرار نداده باشد!

شایعات

اگر بخواهیم به جریانات فضای مجازی و برخی شایعات موجود در این رابطه نیز بپردازیم چند نکته عجیب وجود دارد. یکی از دلایلی که در این رابطه گفته می‌شود همراهی سیدجلال حسینی با پرسپولیس در بازی مقابل الجزیره امارات است. کاپیتان پرسپولیس علیرغم اینکه از بازی رفت مقابل الجزیره امارات محروم بود اما به درخواست برانکو ایوانکوویچ و برای همراهی و روحیه دادن به هم‌تیمی‌هایش در امارات حاضر شد. این در حالی است که گفته می‌شد کی‌روش از بازیکنان محروم و مصدوم خواسته بود تا این بازیکنان در اردوی تیم ملی مشارکت کنند، همانطور که امید ابراهیمی و روزبه چشمی در بازی با الهلال استقلال را همراهی نکرده بودند. البته پاسخ باشگاه پرسپولیس این است که هیچ درخواستی از تیم ملی برای عدم همراهی سیدجلال حسینی در سفر به امارات وجود نداشته که این بازیکن بخواهد آن را اجابت کند. البته شایعات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد اما بدون شواهد کافی به هیچ نمی‌شود به آنها بها داد. تمامی این اتفاقات باعث شد تا کاپیتان موثر پرسپولیس و تیم برانکو ایوانکوویچ دومین جام جهانی خود را در عین ناباوری از دست بدهد و وداع تلخی در روزهای پایانی باقیمانده تا اعزام به روسیه داشته باشد.


سیدجلال حسینی با حضور در آخرین بازی برگزار شده تیم ملی مقابل ازبکستان از اردو کنار می‌رود و مشخص نیست شانس مجددی برای بازگشت داشته باشد یا خیر.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشاد US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    7 17
    به امید باخت ایران در جام جهانی با گلهای فراوان به دلیل اینکه این کیروش صهیونیست نژاد پرست با احساسات این بنده خدا بازی کرد اگر نمی خواست همان بعد از بازیهای مقدماتی باید به ایشان می گفت این مربی صهیونست صفت با انتخاب اگثر بازی کنان شاغل در اروپا می خواهد آن حس نژاد پرستی خودش را به ما نشان دهد و بگوید که آنها بهتر هستند در صورتیکه این تور نیست نمونه اش همین وریا غفوری ،حسینی دروازه بان کیسه، یا صادق محرمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس