دیدار روحانی با جمعی از زنان، جوانان و دانشجویان

امروز با اینکه یکسال بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوازدهم نگذشته، کم‌کم شاهد شدت گرفتن انتقادات تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب هم از دولت روحانی هستیم.

به گزارش مشرق، زمانی که انتخابات ریاست جمهوری در دوره یازدهم آغاز شد و روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان پا به این میدان گذاشت شاهد حمایت بی‌چون و چرای تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب از وی بودیم. این تشکل‌ها که رویکرد روحانی را گره‌گشای مشکلات اقتصادی می‌دانستند، به شدت در محافل مختلف از وی حمایت می‌کردند.

* روحانی نه توانست خواسته‌های مردم را حل کند نه مطالبات حامیانش را برآورده

بعد از اینکه 4 سال عمر دولت یازدهم به پایان رسید اگرچه انتقاداتی از سوی این تشکل‌های دانشجویی نسبت به عملکرد دولت مطرح می شد ولیکن همچنان به رویکرد حمایتی از روحانی ادامه دادند و اعتقادشان بر این بود که برای اینکه برجام به نتیجه نهایی برسد و مشکلات کشور حل شود نیاز است روحانی در 4 سال آینده هم سکان‌دار قوه مجریه کشور باشد.

* تریبون‌های فرمایشی دولت دوازدهم نقابی بر وضعیت بحرانی

این رویکرد حمایتی از دولت روحانی از سوی تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب خیلی هم دوام نیاورد و امروز با اینکه یکسال بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوازدهم نگذشته، کم‌کم شاهد شدت گرفتن انتقادات تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب هم از دولت روحانی هستیم، این تشکل‌های دانشجویی امروز اعتقاد دارند که روحانی نه در حل مشکلات کشور موفق بوده و نه توانسته مطالبات حامیانش را برآورده کند.

روحانی در طول دوران ریاست جمهوری خود چندبار با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دیدار داشته است و همواره از سوی تشکل‌هایی دانشجویی که منتقد عملکرد دولت بوده‌اند انتقاداتی درباره اینکه به آنها تریبون داده نمی شود وجود داشته است، اما اخیرا روحانی با جمعی از دانشجویان، زنان و جوانان دیداری داشت که این دیدار نشان داد که رئیس‌جمهور این روزها دیگر حوصله شنیدن صدای دانشجویان موافق دولت را هم ندارند و همین هم باعث شد تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب هم از نشنیده‌شدن صدایشان انتقاد کنند.

جمعی از تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب که درخواست کننده اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد هم هستند پیرامون این مراسم بیانیه‌ای انتقادی را با عنوان «تریبون‌های فرمایشی دولت دوازدهم نقابی بر وضعیت بحرانی» منتشر کردند که در آن انتقاداتی را نسبت به عملکرد دولت و رئیس‌جمهور بیان کرده‌اند.

*  انگار گوش‌های دولت دوازدهم بسته است/ دولت از شنیدن صدای منتقدان فرار می‌کند!

این تشکل‌های دانشجویی در ابتدای بیانیه خود از انتخاب حسن روحانی در 29 اردیبهشت سال پیش گفته اند و آورده‌اند که یک سال گذشته گواهی بر آن بود که  روحانی نه عزمی برای اصلاح سازوکارهای سیاسی دارد و نه مقاومتی دربرابر تمامیت‌خواهی اقتدارگرایان نشان می‌دهد.

این تشکل‌های دانشجویی به بحران‌های سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی در جامعه اشاره کرده‌اند و صبوری دربرابر وضعیت و خودداری از انتقاد صریح، را خیانت دانشته‌اند و گفته‌اند که « اما انگار گوش‌های دولت دوازدهم بسته است. دولت به جای ترسیدن از بحران‌های عظیم کشور ما از شنیدن صدای منتقدان فرار می‌کند.

تشکل های دانشجویی اصلاح‌طلب از اینکه امسال هم دولت در مراسم افطاری ریاست جمهوری هیچ تریبونی به انجمن‌های درخواست دهنده‌ اتحادیه‌ «تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد» نداده گلایه کردند و تاکید کردند که « ما تشکل‌هایی دانشجویی ساکت نخواهیم نشست و معتقدیم آینده از دل انتقادات ما به وضعیت امروز جامعه تحقق خواهد یافت. در این برهه‌ حساس تاریخی سعی خواهیم کرد اهم انتقادات و بحران‌های پیش روی جامعه ایرانی را به اختصار مطرح کنیم.»

*  دولت تدبیر و امید نتوانسته با استفاده از سرمایه خارجی وضعیت تولیدی کشور را سامان دهد

تشکل‌های درخواست کننده اتحادیه اصلاح طلب «تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد» در قسمت دیگری از بیانیه خود تاکید کرده‌اند که دولت تدبیر و امید نتوانسته است با استفاده از سرمایه خارجی وضعیت تولیدی کشور را سامان دهد و معوقات مزدی کارگران را بپردازد و از طرف دیگر باهدف کاهش ارزش نیروی کار دست به تغییر قانون کار، موقتی‌سازی نیروی کار زده است.اعتصابات و تجمعات کارگران و معلمان، وضعیت حاشیه‌نشینان، کودکان کار، زباله‌گردان و ... گواهی بر این واقعیت است.

* لیست مطالبات زنان ، بلند بالاست مثل لیست وعده‌های تحقق نیافته روحانی!

این تشکل‌ها در قسمت دیگری از بیانیه خود که مربوط به انتقاد از دولت است، به جمعیت زنان در کشور اشاره کرده‌اند و گفته‌اند: لیست مطالبات زنان ، بلند بالاست مثل لیست وعده‌های تحقق نیافته دکتر روحانی، از وزیر زن و ورودشان به استادیوم‌های ورزشی گرفته تا حق طلاق و حضانت و خروج از کشور. مشکل آنجایی است که شخصی که حداقل بر اساس قانون اساسی کشور، و روی کاغذ باید دومین فرد قدرتمند کشور باشد و به تبع آن برای خواست‌های مردم کشورش، مردمی که با امید به آینده به وی رای داده‌اند، می‌گوید:«خواستم اما نشد.» 

*  دستی که قول داده بود روی دکمه فیلترینگ نرود اما رفت!

این تشکل‌های دانشجویی از فیلتر تلگرام توسط دولت هم گلایه کرده‌اند و در بخشی از انتقاد خود نوشته‌اند: « اما، اخیراً، به واسطه اندک کمک تلگرام به گسترش جریان آزاد اطلاعات و شفاف سازی امور، نسیمی هرچند کوتاه وزیدن گرفت، نسیمی که با دستی که قول داده بود روی دکمه فیلترینگ نرود، از وزش افتاد.»

* تحریم افطاری رئیس‌جمهور از سوی تشکل‌های موسس اتحادیه تادا

تشکل‌های موسس اتحادیه تادا نیز در اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد از مسئولان دولت برای ندادن تریبون به تشکل‌های دانشجویی، اعلام کردند که به این دلیل و بی‌توجهی دفتر ریاست جمهور به مراسم افطاری رئیس جمهور نمی‌روند. 

این تشکل‌های دانشجویی گفته‌اند علیرغم اینکه به این مراسم دعوت شده اند به نشانه نداشتن تریبون در این مراسم شرکت نمی‌کنند.

* احتمال شدت‌گرفتن انتقادات تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب در آینده

براساس این گزارش، انتقاداتی که تشکل‌های درخواست کننده اتحادیه «تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد» داشتند، به روش‌های مختلف به صورت جداگانه از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب گفته شده و به نظر می‌رسد با ناکامی دولت روحانی در به نتیجه رساندن برجام و عدم حل مشکلات کشور با این نگاهی که دولت دارد، این انتقادات بیشتر هم شود.

امروز تشکل‌های اصلاح‌طلب در دانشگاه‌های کشور که روزی حامی اصلی جریان تدبیر و امید در دانشگاه بودند، برای اینکه خود را با جریان کف دانشگاه همراه کنند روی به انتقاد از دولت آورده‌اند اما نباید فراموش کرد که این تشکل‌ها در دوره انتخبابات گذشته با دادن اطلاعات نادرست سهمی در پیروزی حسن روحانی و اتفاقات پیش روی کشور دارند و نمی‌توانند خود را از این موضوع جدا کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    70 0
    همین دانشجویان اصلاح طلب در زمان انتخابات کور کورانه از لیست نمایندگان مجلس ، از لیست شورای شهر تهران و ریاست جمهوری روحانی حمایت کردند حالا جزء منتقدین دولت شدند .
    • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
      6 0
      جالبه به دستگاههای دولتی بخشنامه کردند افطاری ممنوع. آنوقت خودشان افطاری میدهند آنهم جناحی از جیب ملت . کجا فریاد بریم؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    54 0
    آفتاب برای همیشه زیر ابر نمی ماند .
  • ایمان IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    72 1
    این انتقادهای نمایشی هم ترفند جدید اصلاح‌طلب‌هاست تا به این بهانه زمینه رو برای آشوب و اغتشاش فراهم کنند!
  • ناشناس IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    7 0
    پشیمان هم نیستند پس حق اعتراض ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس