کد خبر 856622
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
نفت

در طول6 سال گذشته کمترین میزان صادرات نفت ایران با صادرات روزانه 909 هزار بشکه مربوط به سال 92 و بیشترین میزان صادرات مربوط به سال 96 با 2.6 میلیون بشکه در روز بوده است.

به گزارش مشرق، اواسط اردیبهشت ماه بود که آمریکا از برجام خارج شد و ایران را تهدید کرد که تحریم های نفتی را باز خواهد گرداند.

پس از این موضعگیری آمریکا، مسئولان صنعت نفت ایران اظهار نظرهای متفاوتی را مطرح و برخی اعلام کردند این اقدام هیچ تاثیری در فروش نفت ایران نخواهد داشت وبرخی نیز مدعی شدند فروش نفت ایران به سال 92 باز می گردد.

بیشتر بخوانید

جزئیات تخلفات ۴۳ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت+جدول

این گزارش حاکی است برای بررسی وضعیت فروش نفت ایران از سال 92 تا کنون به آرشیو سایت اطلاع رسانی وزارت نفت مراجعه کردیم تا مشخص شود شرایط فروش نفت ایران طی این سالها چگونه بوده است.

این گزارش حاکی است میانگین قیمت نفت در سال 92 حدود 104 دلار در هر بشکه بود که براساس گزارش تفریغ بودجه و اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 92 ایران توانسته بود 41 میلیارد و 610 میلیون دلار درآمد از فروش نفت و میعانات گازی خود بدست آورد.

همچنین در سال 93 ایران توانسته بود از فروش نفت خود 42 میلیارد و 353 میلیون دلار درآمد بدست آورد. اما با کاهش شدید قیمت نفت در سال 94 گرچه میزان صادرات نفت ایران نسبت به سال 93 رشد چندانی پیدا نکرد ولی میزان درآمد نفتی ایران در آن سال به گفته محمد باقر نوبخت تنها 24 میلیارد دلار بود.

با بهبود قیمت نفت در سال 95 درآمد نفتی ایران نیز نسبت به سال 94 بهبود یافت و در آن سال توانست حدود 49 میلیارد دلار درآمد از صادرات نفت و میعانات گازی بدست آورد.

این گزارش حاکی است درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی ایران در سال 96 به گفته بیژن زنگنه وزیر نفت چیزی حدود 50 میلیارد دلار بوده است، با این حساب می توان گفت در طول سال های 92 تا 96 ایران در مجموع 206 میلیارد و 963 میلیون دلار از فروش نفت و میعانات گازی درآمد بدست آورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    15 11
    وقتی ما گشنه ایم امار چ بدردمون میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس