روزنامه های چهارشنبه

در روزهای اخیر روزنامه‌های اصلاح طلب و برخی از نمایندگان فراکسیون امید مجلس، در کسوت سخنگوی ترامپ به آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس اعتراض کرده و فریاد وامصیبتا سر داده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** پرچم آمریکا مقدس است، نباید آتش بزنید!

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «مردم آمریکا را نرنجانیم» نوشت:

«درحالی‌که سیاست یکجانبه‌گرایانه ترامپ در یک سال گذشته در عرصه جهانی حتی متحدان اروپایی‌اش را از آمریکا دور کرده است، خروج این کشور از توافق هسته‌ای که همه اعضای دائم شورای امنیت و آلمان (به نمایندگی از سایر کشورهای اروپایی) پای آن را امضا کرده و مهر تأیید شورای امنیت نیز با ابطال قطع‌نامه‌های تحریم بین‌المللی ایران، آن را به یک توافق محکم و کم‌نظیر تاریخی تبدیل کرده، وجهه و پرستیژ آمریکا به‌عنوان یک قدرت جهانی را به مخاطره انداخته است. اکنون نوبت بازی ماست تا با طرح ادعانامه علیه پیمان‌شکنی آمریکا و مانور بر آن در سطحی وسیع، سایر کشورهای مستقل و در رأس آنها اتحادیه اروپا، روسیه و چین را که خود زخم‌خورده از تک‌روی‌ها و انحصارطلبی‌های آمریکا هستند، در یک جبهه قرار دهیم. شکی نیست که اگر از این نیز فراتر رویم و افکار عمومی ملت آمریکا را نیز به سو و سود خود بسیج کنیم، کاری خواهد شد کارستان. در این راستا، رنجاندن ملت آمریکا با بی‌احترامی به پرچم این کشور که نماد استقلال این کشور است و مردمان آن سرزمین، آن را بسی مقدس می‌پندارند، تلاش‌های بین‌المللی ما را در محکومیت دولت آمریکا تحت تأثیر قرار خواهد داد».

در روزهای اخیر روزنامه‌های اصلاح طلب و برخی از نمایندگان فراکسیون امید مجلس، در کسوت سخنگوی ترامپ به آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس اعتراض کرده و فریاد وامصیبتا سر داده‌اند.

این جماعت مدعی شده‌اند که پرچم آمریکا برای مردم این کشور مقدس است و نباید مردم آمریکا را برنجانیم. این ادعا در حالی است که پس از انتخاب ترامپ در آمریکا، مخالفین سیاست‌های او در خاک آمریکا-در اقدامی مسبوق به سابقه- اقدام به آتش زدن پرچمشان کردند! ترامپ اعلام کرد که این افراد باید مجازات شوند اما یک قاضی آمریکایی با استناد به قانون اساسی کشورش حکمی را مبنی بر آزاد بودن آتش زدن پرچم کشور در خاک آمریکا صادر کرد. در گذشته نیز افرادی که خود تبعه آمریکا بودند و حتی در ارتش این کشور شاغل بودند اقدام به آتش زدن پرچم این کشور نمودند که تصاویر آن در فضای وب موجود است. حال سؤال این است که زمانی که مراد ما از آتش زدن پرچم این کشور اعتراض به سیاست‌های خصمانه و زورگویانه دولت آمریکاست و قضات این کشور هم این اقدام را توهین به ملت نمی‌دانند «پس چرا برخی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند»!

لازم به ذکر است که در دی ماه ۹۶ پس از آنکه پرچم ایران توسط تعدادی از اغتشاشگران به آتش کشیده شد، اصلاح طلبان به خط شدند و با متلک پرانی به خانواده شهدا و سردار قاسم سلیمانی، تاکید کردند که «باید شخصی که پرچم ایران را آتش زده، آزاد کنید»!

یقه دریدن برای دفاع از کدخدا! و شاخ و شانه کشیدن برای هموطنان، از آن شاهکارهایی است که فقط از جماعت اصلاح طلب برمی آید.

** اروپا قابل اعتماد است، نگویید سگ زرد برادر شغال است!

روزنامه ایران در سرمقاله امروز با عنوان «عبور ایران و اروپا از آمریکا» نوشت:

«با خروج ترامپ از برجام، نقش اروپا در حفظ توافق برجسته شده است. به‌همین خاطر، گمانه‌زنی‌ها در مورد «نیت واقعی اروپا» و رویکرد نهایی آن نیز در رسانه‌های داخلی شدت گرفته است. برخی با طرح گزاره‌هایی از قبیل «اروپا و امریکا تقسیم وظیفه کرده‌اند»، «اروپا و امریکا سر و ته یک کرباس هستند»، «سگ زرد برادر شغال است» و «اروپا در نهایت به منافع اقتصادی خود نگاه می‌کند» معتقدند رایزنی با اروپا فایده چندانی نخواهد داشت. عده‌ای هم معتقدند این قبیل نتیجه‌گیری‌های از پیش‌ساخته‌شده - که مبتنی بر یک رویکرد «تقدیری» یا یک ایدئولوژی «ماهیت‌گرایانه» به کشورهای غربی است - بدرستی صحنه روابط بین‌المللی امروزی را به تصویر نمی‌کشد. شخصاً معتقدم - جدا از اینکه سوابق تاریخی و ماهیت اروپا چه باشد - موضعگیری‌های فعلی و اقدامات پیشنهادی آن در برابر ترامپ - آن هم در حمایت از ایران - آنقدر جدی، بی‌سابقه و از دید منافع بلند مدت ایران «قابل ملاحظه» هست که ارزش امتحان و واکاوی داشته باشد».

در توافق سعدآباد در دولت اصلاحات که ریاست هئیت ایرانی بر عهده روحانی بود و ظریف نیز در تیم مذاکرات حضور داشت، تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) و بدون حضور آمریکا در مقابل ایران حضور داشت و در نتیجه هیچ دستاوردی از این توافق عاید کشورمان نشد. در همان مقطع مقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کردند که اروپا با واشنگتن در موضوع ایران و در توافق سعدآباد کاملاً هماهنگ بوده است. وقتی دولت یازدهم به ریاست روحانی بر سر کار آمد، رئیس جمهور اعلام کرد که اروپا آقااجازه است و مستقیم باید با کدخدا!(آمریکا) بست. حال با خروج آمریکا از برجام، می گویند می‌توان با تروئیکای اروپایی بست و نیازی به آمریکا نیست!

در مجموع سیاستی که یک روز با اروپا مذاکره شود برای مقابله با آمریکا و روز دیگر آمریکا را بزک کنند برای اینکه مذاکره با وی را شروع و برجام راه بیندازند و روز دیگر کدخدا! را مزاحم تلقی کرده و مجدداً مذاکره با اروپا را در دستور، قرار دهند، ناشی از یک دیپلماسی متزلزل و ضعیف است و راه به جائی نمی‌برد و تضمین کننده منافع ملی نیست.

** گرانی کالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارک رمضان

روزنامه جهان صنعت در گزارشی با عنوان «خیز برای گرانی بیشتر» نوشت:

«با اینکه مسوولان بر این عقیده هستند که بازار کالاهای اساسی در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد اما به گفته رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالاهای اساسی ۱۰ درصد گران شده‌اند. این در حالی است که گشت‌وگذاری در بازار نیز نشان می‌دهد که قیمت کالاهای اساسی پرمصرف مردم همچون گوشت، برنج، مرغ و... با افزایش روبه‌رو شده و حتی تا چند روز دیگر این گرانی‌ها تشدید می‌شود. در این میان گزارش‌های هفتگی بانک مرکزی که در مورد تغییرات قیمت کالاهای اساسی منتشر می‌شود هم خود سندی بر افزایش قیمت هفتگی و همچنین سالانه کالاهای پرمصرف است».

امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته، جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار و اعلام شد که قیمت اقلام پرمصرف خوراکی در ماه مبارک رمضان شامل پنج تا ۱۵ درصد تخفیف می‌شود. این در حالی است که ماه مبارک رمضان، امسال در حالی از راه می‌رسد که قیمت بسیاری از اقلام و کالاها تحت‌الشعاع نوسانات قیمت ارز قرار گرفته و حتی قیمت جزئی‌ترین کالاها را نیز دستخوش تغییر کرده است. از این رو به نظر می‌رسد بازار امسال شرایط متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته تجربه می‌کند. اگرچه دولت مدعی است که بازار اقلام اساسی در ماه رمضان، به صورت مستمر کنترل و نظارت می‌شود، اما تفاوت قیمت یک قلم کالا در چند منطقه تهران نشان می‌دهد که عزم دولت برای نظارت بر بازار چندان جزم نیست. مصداق این گفته افزایش قیمت خودسرانه برخی کالاها و خدمات است که معمولاً به بهانه افزایش نرخ ارز از سوی فروشندگان اعمال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 38
  • غیر قابل انتشار: 34
  • رسول ترک IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    بی ... ها
    • محسن121 IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      این نظر بود یا فحاشی (نظر ادم بی ادب قابل قبول نیست) انتقاد من از تیتر روزنامه شرقه که من را یاد بگم بگم ها انداخت لطفا علاوه بر منافع ملی به شرافت و بزرگی ملت هم احترام بگذارید
    • AE ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      47 62
      دانشجویان پیرو خط امام در جریان تصرف لانه جاسوسی امریکا، بیشترین آتش را بر پرچم منحوس امریکا انداختند.
    • قریشی IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      بی هویت ها . از لج شما : مرگ بر امریکا، اتفاقا من هفته گذشته در محوطه دانشگاه کردستان ضمن پا گذاشتن روی پرچم رژیم صهیونیستی و امریکا با افتخار این دو نماد کثافت رو لگدمال کردم
    • US ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      96 54
      پرچم آمریکا پرچم ام الفساد است هرکس هم در روند مثلا دموکراسیشون شریکه هم دست این ام الفساده پس مرگ بر امریکا و امریکایی
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      46 12
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    خود دادگاه آمریکا آن آمریکاییانی را که پرچم آمریکا را در اعتراض به ترامپ آتش زدند تبرئه کرد. اینها اینجا برای آن پرچم قداست قایل هستند!
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      اخه میدانیدبرا ی این اصلاحاتچیها همه چیز مقدس الا نظام اسلامی ایران فکر کنم اگر نولیت کعبه به اینها سپرده شود می گویند شیطان مقدس است نباید عمل سنگ اندازی به شبطان انجام شود
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      20 72
      سخنگوهای کاخ سفید در ایران!
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      ظریف خیلی ضعیفه
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    کی بود میگفت باید با آمریکا آشتی کنیم؟ خوب چی شد؟ آدم شد؟ .کینه ها را کنار بگذاریم؟ خخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    1- اگر پرچم ها نماد ملتها هستند چرا با تغییر حکومت ها پرچم ها عوض می شوند؟ آیا تغییر پرچم در ایران بعد از انقلاب یا تغییر پرچم آفریقای جنوبی پس از آپارتاید یا آلمان بعد از جنگ دوم و دهها مورد دیگر به معنای عوض شدن ملتها بود یا حکومتها؟ پس پرچم نماد حاکمیت است که ما هم با حاکمیت آمریکا دشمنی داریم. 2- ریشه قداست مقدسات چیست؟ چرا عده ای بر این باورند که چون عده ای از مردم دنیا به هر دلیل چیزی را مقدس می دانند باید به مقدس آنها احترام گذاشت؟ آیا این عده فراموش کردند که چطور حضرت موسی علیه السلام گوساله بنی اسراییل را سوزاند و به دریا ریخت یا ابراهیم بت شکن علیه السلام چگونه مقدس تریت مقدسات مردمی را تکه تکه کرد؟ دقت کنید که ما فحاشی رکیک و سب و حرفهای زشت به کار نمی بریم. حتی در مورد بتها اما از شکستن آنها ابایی نداریم. 3- حتی اگر باز هم عده ای بر این باورند که پرچم آمریکا نماد ملت و فرهنگ آنها است باید پرسید ملتی که از دل آن قلدری و فرد گرایی بیرون می آید و دیوانه های جانی و فاسد الاخلاق مانند ترومن و جانسون و بوش و کلینتون و ترامپ از آن بیرون می آیند قابل احترام هستند؟ خود را گول نزنیم. ترامپ هویت و تجلی بی نقاب فرهنگ فردگرا و قلدر آمریکایی کابویی است. فرهنگی که به خود اجازه داد با قتل عام سرخپوستان و نقض 400 معاهده ای که با آنان بسته بود کشور اهریمنی خود را برپا کند. چنین فرهنگی مستحق هزاران بار سوزاندن است.
    • DE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      پرچم ایران 400 سال تغییر نکرده بود
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      اگر پرچم ها نماد حاکمیت هستند پس چرا دی ماه 96 یه نفر پرچم ایران رو اتش زد ، زمین و زمان رو به هم ریختید ..... خوب شاید اون شخص هم با حاکمیت مشکل داشته نه با مردم ایران !!!!!
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      18 4
      ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ احمق جان پرچم ایران منقش به 22 تا کلمه مقدس و جلاله الله اکبر و منقش به نقش الله نشان است و توهین به این پرچم توهین به اسلام هست به این خاطر ما با وجود دشمنی با آل سعود به پرچم آل سعود بخاطر نقش لا اله الا الله آن کاری نداریم و درضمن رنگ های این پرچم رنگ قرمز آن خون جوانانی است که برای برافراشته ماندن آن با شعار الله اکبر جان داده اند و کسی که این پرچم را پایین کشد و آتش زند به خداوند و به خون شهیدان توهین کرده است بر خلاف پرچم شیطانی و فراماسونی امریکا .
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      10 2
      ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ احمق جان پرچم ایران منقش به 22 تا کلمه مقدس و جلاله الله اکبر و منقش به نقش الله نشان است و توهین به این پرچم توهین به اسلام هست به این خاطر ما با وجود دشمنی با آل سعود به پرچم آل سعود بخاطر نقش لا اله الا الله آن کاری نداریم و درضمن رنگ های این پرچم رنگ قرمز آن خون جوانانی است که برای برافراشته ماندن آن با شعار الله اکبر جان داده اند و کسی که این پرچم را پایین کشد و آتش زند به خداوند و به خون شهیدان توهین کرده است بر خلاف پرچم شیطانی و فراماسونی امریکا .
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      8 1
      ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ احمق جان پرچم ایران منقش به 22 تا کلمه مقدس و جلاله الله اکبر و منقش به نقش الله نشان است و توهین به این پرچم توهین به اسلام هست به این خاطر ما با وجود دشمنی با آل سعود به پرچم آل سعود بخاطر نقش لا اله الا الله آن کاری نداریم و درضمن رنگ های این پرچم رنگ قرمز آن خون جوانانی است که برای برافراشته ماندن آن با شعار الله اکبر جان داده اند و کسی که این پرچم را پایین کشد و آتش زند به خداوند و به خون شهیدان توهین کرده است بر خلاف پرچم شیطانی و فراماسونی امریکا .
  • lind IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    مشرق چرا صاف وپوست کنده نمی گویی کی بود.
    • ناشناش IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      مگه الان تغییر کرده داداش فقط بروزرسانی شده اگه بروزرسانی قبول نداری اپلیکیشن هاتم تو گوشت بروزرسانی نکن اگه خوب دقت کنی هر سه رنگ درش موجوده فقط تو آپدیت جدید مشاهده میشه که الله حاکم جهانه نه هیچ چیز دیگر
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      3 64
      خوبه چون قصد داریم خیلی چیزها رو به روز رسانی کنیم مخصوصا پرچم
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    از خیانت دولت در حق ملت مگر چیزی مانده که نوبخت بخواهد بگوید شاید می خواهد از قراردادهای محرمانه دولت در واگذاری اسرار نظامی و موشکی و هسته ای چیزی بگوید شاید هم از مشاوران تیم دولت و دیپلماسی که اخیرا دستگیر شدن چیزی می خواهد بگوید اگر امکان داشت
  • اصلاح طلب IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    ایرانی ها آرزوی کارگری و نوکری برای اروپا و آمریکا را دارند. درود بر روزنامه شرق مردم. مردم آزادی میخوان تا زنانشان لخت باشند در خیابانها
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      بی وجودهایی شبیه تو شاید آرزوی نوکری دارند من و امثال من سرمون جز در مقابل خدا پایین نیست انشاالله..... ضمنا مشکلات داخلی راهم قبول دارم
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      احست اصلاح طلب آرزوش هست...همینطور زدن ده سایت اتمی و موشکی ناتو و امریکا مثل افغانستان عراق و..در ایران علی برکت الله!!
    • حجت IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      32 25
      خود نکبتتو با بقیه جمع نبن
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      14 19
      ولی اصلاح طلبی فقط به اسم نیست باید اندیشه و طرز فکرتو پالایش کنی
    • US ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      ایرانیها نه بلکه اصلاحطلبها آرزو دارند که ایرانیها کارگر اروپا و آمریکا باشند. ایرانیها آمریکا را زیر پا میگذارند. مرگ بر آمریکا
    • 0941501140 IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و از همه بیشتر مرگ بر خائنین و دلبسته های بی وجود بدبخت به آمریکا.
  • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    54 47
    خب باید طاقت داشته باشید وقتی که پرچم ایران رو هم داخل کشور آتش میزنن مراد اعتراض هست نه چیز دیگه ای
    • US ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      پرچم ایران نام مقدس الله نوشته شده است. حکومت ایران مردمی است و مثل آمریکا نیست که مردم هیچ حقی در تعین سرنوشتشان ندارند و با انتخابات دروغین و ظاهری برای مردم نقش دروغین تعریف میکنند.حکومت ایران به هیچ کشری ظلم نکرده است اما آمریکا همه دنیا را به خاک و خون کشیده است.
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      132 2
      ببینم آمریکایی ها پرچم ایران را آتش زدند یا ایرانی ها؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    یادتان باشه امروز در خصوص امریکا و اروپا چه نوشتید بعد نگید که بود که بود مانبودیم مث برجامتان این جمله که اروپا قابل اعتماد است نگید سگ زرد برادر شغال.... روزی باز میاد که باز هم سیاهی ب زغال می ماند. احمق های بی غیرت.
  • محمد IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    امریکا تا این نوکران بی جیره و مواجب قلم به دست داره غم نداره در dna این جماعت ژن کدخدا پرستی وجود داره
  • احدی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    پرچم امریکا مقدس نیست شما جیره خوار و مزد بگیر هستید و باید مراتب وفاداری خودتان را اعلان نمائید
    • سید IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      در روزگاری ک مردم فلسطین توسط صهیونیستها و با حمایت کامل یانکی ها گروه گروه کشتار می شوند، این تهوع آوران نگران اهانت به پرچم این آدم کُشانند. از این جماعت احمق تر خداوند نیافریده است!
    • سعید IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      52 1
      فقط شما خوبین !!!
  • US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    بنده بعنوان یک طراح دکوراسیون داخلی طرح سنگ توالت پرچم اسراییل رو پیشنهاد میدم جهت نصب در دستشویی های عمومی. تا مردم استفاده کنن
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      با نطر شما صددرصد موافقم
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      با نطر شما صددرصد موافقم
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      و در تکمیل سخن شما دستمال توآلتشم برجام باشه که ست بشن
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      قرصاتم بخور
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    40 15
    تاریخ تشیع همیشه شاهد نفاق و خیانت های مقدس نماها بوده. باید در مقابل سازشکارها که چراغ سبز به دشمن نشون میدن ایستاد. این انقلاب ساده به دست نیومده که با مذاکره و اعتمادکردن های احمقانه از دست بره.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    32 32
    حالا فرض کنید مشرق اعتقادی به مقدس بودن پرچم ها ندارد . خب شعور که چیز بدی نیست . وقتی اتش زدن پرچم ها نتیجه نمی دهد و بلکه بدتر می کند آیا شعور حکم به اتش زدن می کند ؟ آتش زدن سفارت انگلیس و عربستان نتیجه مطلوب داشت یا نامطلوب؟
    • ناشناس IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      3 1
      حداقلش دل مردم بدبختو یکم خنک کرد . اونائی که از این کارا سوختن قشر مرفه بودند . همون به درک که سوختن .
  • SE ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    20 5
    مایک جونز در گفت‌وگو با خبرنگاران در گرگرگان ۱۳۹۷/۰۲/۲۶ مایک جونز در خصوص بدعهدی آمریکا در طول تاریخ گفت: بهترین نمونه عهدشکنی آمریکایی‎ها روابط آنها با سرخپوستان در قرن نوزدهم بوده است آمریکایی ها با سرخپوستان قرارداد می‎بستند اما آنها را از زمین‎هایشان بیرون می‎کردند که این یک فصل تاریک در تاریخ ایالت متحده آمریکاست. روش فشار، توافق و پذیرش و اجرای عقب نشینی حریف به امید رضایت یانکیها و گشایشهای مختصر و مرحله سوم عهد شکنی یانکیها و دوباره این مراحل تکرار میشود تا چیزی از حریف باقی نماند. حال چطور میشود باور داشت که مذاکره کنندگان تحصیل کرده در امریکا از این شگرد مشهور دزدیدن سرزمین سرخپوستان بی خبر بوده باشند و در همان دام گرفتار شوند و سبب تمسخر ایرانیان در دنیا شوند؟!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    سگ زرد برادر شغال بله از کوزه همان تراود که در اوست هم دولت امریکا غلط کرده و هم ملت امریکا .. ملتی که افراد پستی چون کلینتون و بوش و ترامپ را انتخاب کرده لیاقت سوزاندن پرچم شان را دارند.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    درقانون اساسی آمریکاآتش زدن پرچم آمریکا جرم نیست امااینهادنبال مزدشان هستند .
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      0 119
      دقیقا
  • سامان IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    20 4
    واقعا افراطی گری نوبره....دوستان زیر کولر لم دادن حرف مفت میزنن با این کامنتاشون...
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    30 60
    اسلاحتلبا تا کی می خواین برای آمریکا پارس کنید تا یه استخون بندازه لیس بزنید؟
    • demokrat IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      واق واق کردن
  • داود IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    خاک برسرتان کثافتهای مزدوربرویدمنتظرمرگتان باشید
    • SE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      واقعا مزدور یانکیهای جنایتکار بودن ننگ است
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    خوب هوای کد خدا را دارند اینها بچه هاشون همه پیش کدخدا دارند زندگی می کنند
  • AE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    19 2
    قضاوت باخودتون نفت صد دلاری داشت اروپا رو ورشکست میکردن چند سال پیش چقدر مردم یونان المان فرانسه اعتراض کردن به وضع معیشت یادتون هست ؟یک توافق صوری نفت زیر پنجاه دلار وامتیازاتی که ایران داد کلی واردات کرد وانها انبارهاشون با نفت ایران پر کردن اونم معلوم نیست پولش دادن یا نه سیاست مداران دوتابعیت ما معلوم نیست با ایران چه کردند اما اروپا رو با نفت ارزان نجات دادن وحالا نوبت لغو برجام هست چون انبار نفت اروپا پر وروی قول کمک نفت عربستان حساب باز کردن و قتی ایران نابود شد دوتابعیتی ها با امتیازات وثروت عزیم کشور فروشی به کشور دوم خودشون میرن پایان
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    بعضی هاتو این مملکت آبرو که خوبه حاضرند کوت خودشون برای آمریکا حراج کنند تا آمریکا خوشش بیاید اینها را باید بهمراه پرچم آمریکا آتش زد و جز داد
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    12 63
    بعضی هاتو این مملکت آبرو که خوبه حاضرند کوت خودشون برای آمریکا حراج کنند تا آمریکا خوشش بیاید اینها را باید بهمراه پرچم آمریکا آتش زد و جز داد
    • مهدی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      5 0
      منظورت از کوت چیه؟
  • AE ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    17 0
    قضاوت باخودتون نفت صد دلاری داشت اروپا رو ورشکست میکردن چند سال پیش چقدر مردم یونان المان فرانسه اعتراض کردن به وضع معیشت یادتون هست ؟یک توافق صوری نفت زیر پنجاه دلار وامتیازاتی که ایران داد کلی واردات کرد وانها انبارهاشون با نفت ایران پر کردن اونم معلوم نیست پولش دادن یا نه سیاست مداران دوتابعیت ما معلوم نیست با ایران چه کردند اما اروپا رو با نفت ارزان نجات دادن وحالا نوبت لغو برجام هست چون انبار نفت اروپا پر وروی قول کمک نفت عربستان حساب باز کردن و قتی ایران نابود شد دوتابعیتی ها با امتیازات وثروت عزیم کشور فروشی به کشور دوم خودشون میرن پایان
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    7 9
    پرچمی را با رنگ و نوار پرچم آمريکا که 50 ستاره آن شبيه ستاره پرچم اسراييل باشد طراحی کنيم و همان را مورد اعتراض قرار دهيم. به اين ترتيب هم تعصب آمريکايي ها به پرچمشان لحاظ شده است و هم ما اعتراض خود را به حاکميت آمريکا ابراز کرده ايم.
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    بعضی نمایندگان مجلس آنقدر نفهم و بی بصیرتند اگر نگوئیم خائنند که نمی فهمند آتش زدن پرچم امریکا بدلیل مخالفت با سیاستهای جنایتکارانه این دولت درسراسر جهان است نه مخالفت با مردم مخصوصا رنگین پوستهای مظلوم این کشور این نمایندگان معلوم نیست نماینده مردم ایرانند یا نفوذی امریکا واروپا در مجلس ایران
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      2 221
      دمت گرم علی آقا دم مشرق هم گرم این حرف تو حرف ملت است که ماه هادر گلو ها مانده که تو بخوبی آن را ادا کردی خالا نوبت دلسوزان کشور است که گلوی نفوذیهارا بگیرند و خیانت کاران را به سزایی اعمالشان برسانند
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      1 1
      فله ای هستند
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    97 17
    ما اگر هم حقی ازمون ضایع شده نباید با فحش دادن و سوزاندن پرچم تلافی کنیم این یک کار ساده لوحانه و بچگانه است که عزیزان اصولگرا متخصص اجرای آن هستند.
    • فرشاد NL ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      2 269
      الان آمریکا از 2 خرداد 76 به بعد با سواری گیری از اصلاح طلبان پدر ملت در آوردید بی مغزها لعنت به سران اصلاح طلب شیطان صفت بخصوص خاتمی
    • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      2 100
      آره باید بریم باهاشون مذاکره کنیم. ساده لوح تویی
  • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    خدا مرا ببخش که پای صند ق رای رفتم وبه کوهکن رای دادم
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    6 3
    بذار خیالتونو راحت کنم رابطه ی ایران و چند کشور اروپایی خیلی خوب میشه ولی خارج از برجام برای خودشون گرم می گیرند و برجام را باد برد
    • ناشناس IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      2 46
      همین الانشم اروپائیا دارن به حماقت مسئولای ما میخندن . اصلا حسابشون نمیکنن که بخوان باهاشون گرم بگیرن .
  • ایلیا IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    9 455
    اصلاح طلب واقعی واقعا اینطور وقیحانه موضع گیری نمیکند متاسفانه همه پری بلنده ها نام اصلاح طلب روی خودشان گذاشته اند. اصلاح طلب افساد نمیکند....
  • US ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    این آقای افسادطلب نظرش در خصوص آتش زدن پرچم ایران و پرچم امام حسین(ع) در فتنه 96 و 88 چیه؟پرچم حسینی(ع) از نظر او مقدس نیست؟چرا پس موضع گیری نکرد؟ تازه خوشحال هم بود.
  • اتش IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    279 9
    کمی به فکر مردم باشیم بخدا قدرت خرید نان هم ندارند بیاید با هم یکی شده کشورمان را اباد کنیم توهین بداست چه به خود چه به دیگری
    • ناشناس IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      3 333
      چطوریه که گند کار اصلاح طلبا درومده یه سره دارید از یکی شدن و اتحاد حرف میزدید ؟؟ جمعش کنید .
  • اصل IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    خدا هیچوقت کسانی رو که به صاحبان کلید های رنگارنگ رای دادند رو نبخشه ان شاء اله
  • هادی SE ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    22 43
    مردم ایران را 40 سال تحریم کردند و سوزوندند ، حالا یک تکه پارچه سوخته مقدس شد ؟!
  • lolo RU ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    7 413
    خدا رو شکر من رای ندادم که مدیون خون شهدا بشمشما ها دیدید یکادمدرست حسابی پیدا نشد که کاندیدش کنند...اونهایی همکه رای دادند بهجواب شون با خدا!تمام عزیزان که بنفشی بودند شریک جرمند یادشون نره!!!
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    9 54
    مردم آمریکا، هه! آنانی که به ویتنام، افغانستان و عراق حمله کردند و مردم را به خاک و خون کشیدند؛ هم آنهایی که غرق در زندگی آمریکایی هستند. برده داری در آمریکا رو یادآوری میکنم، نه حتی کشتار بومیان آمریکا رو. مردم آمریکا، باشــــــــــــِـــــــــــــــــــــــ...، اوکی شما خوبی.
  • BE ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    17 60
    سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    17 83
    دیگه خجالت بکشید امریکا با تمام قوا ملت ما وملتهای مسمان را به فقر وبدبختی کشانده و وبه هیچ قانون وسازمان بین المللی پایبند نیست انوقت عده ای برای امریکا ناراحت هستند اینها حرفی برای گفتن ندارنم و ...
  • ف ص IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    16 31
    همه اینا یه طرف اون جمله " ترامپ غلط می کند " یه طرف ...به این میگن غیرت ایرانی
  • اتش IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    17 3
    اگر غرب وامریکا کشور بدیاست چرا فرزندان بعضی برای اقامت درانجا دستوپامیزنند
  • رضا IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    21 5
    والا خودشون تو تظاهرات پرچم خودشونو اتیش میزنن که بعد ما از پاپ کاتولیک تر شدیم
  • آرش IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    24 12
    واقعا ترامپ.داره برا ملتش تلاش می کنه .یاد بگیرید .وعده دروغ هم نمیده.
    • DE ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      3 404
      چیکار کرده ؟ کارخانه های اسلحه سازی رو فعال تر کرده تا در دنیا تشنج و جنگ بیشتر بشه و مردم بدبخت کشته و آوره بشن . شما باید همه جا رو ببینی و نه فقط اشتغال بیکاران امریکا .
  • اریا AE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    71 5
    البته میدونم مشرق ازکدوم اخور ارتزاق میکنه واین پیامو منتشرنمیکنه کسی منکر سیساستهای توسعه طلبانه امریکا ومبارزه منطقی با ان نیست ولی جوا ب بدین شعار مرگ واتشزدن پرچم انجام میدین جی شدباشعار که نمیشه به جنگ علم وقدرت رفت اگه اونا هم هروز پرچم ایران رو که اسم اعظم ا... روشه اتش بزنن واکنش شما چیه اگه امریکا اروپا بدن پس چرا فقط برای مردم بدن اقایون مسئول چندتاشون تحصیلکرده اروپا وامریکا هستن وخودشنو خانوادشون گربن کارت دارن
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    3 385
    جالب اینجاست این یانکی ها این عشق آمریکا رو به آمریکا راه هم نمیدن مرگ بر آمریکا و تف بر پرچمش
  • من IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    397 3
    مرگ بر افراط و هرچی افراطیه...
  • ناشناس IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    6 516
    اصلا جای تعجب نداره اصلاح طلب لیست امید همه جیره خواران نفوذی امریکا وغرب هستند باید هم از آتش زدن پرچم ناراحت شوند بعدا ماهیتشان مثل فاطمه حقیقت جو روشن میشود دیدید ازشوهرش طلاق گرفت به غرب رفت بدون عقد وازدواج خودش را بغل یک حرامزاده مثل خودش انداخت تا بعد ببیند چه میشود به ائمه دین مقدسات توهین میشود این افراد صداشان درنمیآید ولی امریکا وغرب وپرچمش برایشان مقدس میشودپس ایافرادیکه لیستی به اینافراد رای دادید عبرت بگیرید ودقت کنید
  • جلال IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    5 272
    اصلاح طلبان از آمریکایی ها آمریکایی ترند بعضی از ااز اینها اگر آمریکا یی ها به زن و ناموسشان تجاوز کنند می گویند این حق آمریکایی است که این کار را بکند و خودشان حاضرند وطن و ناموسشان را در اختیار بیگانه قرار دهند تازمانی که فکر اصلاح طلبی و مزدوری در جامعه یاشه وضع جامعه ایران همینه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    4 195
    دولت بی تدبیر و نوبخت و اصلاح طلبان دشمن شاد کن و فرکسیون نا امید و خائن و همگی که دل برای آن طرف فدا می کنید ولی برای ایران عزیز خاری می آورید .......
  • NL ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    6 119
    حالا که خود ملت امریکا پرچمشون رو آتیش زدند نمیخوایین در کنار مردم امریکا بایستید ؟ حتما اوباما و امثالهم باید در کنار مردم مخالف حکومت ها بایستن و عیدو تبریک بگن ؟ عجب!
  • DE ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    2 0
    اینکه آمریکا و حتی اروپا قابل اعتماد نیستند و فقط و فقط فکر منافع خودشون هستند شکی نیست ، ولی باید فکر کرد و با تدبیر و سیاست جلو این زورگو ها ایستاد و فکر منافع کشور باشیم. با شعار که کاری پیش نمیره
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    3 0
    بعضی کشورها آلت پرست هستند آیا باید ما به مقدسات آنها نیز احترام بگذاریم ؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    1 2
    اینها حق زنده ماندن را ندارند فتربصوا حتی یاتی الله بامره
  • کمیل IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    اینگونه اظهار نظرها از کسانی که با دیدن یک زن مو بلوند (موگرینی) دست و پایشان را گم میکنند و برای گرفتن سلفی از سر و کول یکدیگر بالا می روند بعید نیست.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    2 47
    اینهایی که ازجمله سگ زردبرادرشغال است بدشان گرفته حتما خودشان رابرادرآمریکا می دانند
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    3 49
    اروپا همصدا با آمریکا است.سگ زرد برادر شغاله
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    4 21
    پرچم آمریکا نماد استکبار هست.مرگ بر آمریکا.مرگ بر منافق
  • ناشناس IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 22
    اون نابغه ای که از ملت بزرگ آمریکا حرف میزنه که احمقی مثل ترامپ رئیس جمهورشون شده . در جریان باش که رئیس جمهورو مردم انتخاب میکنند . وقتی رئیس جمهور احمق رو انتخاب کردند میشه ملت احمق آمریکا .
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    3 66
    سخنگوهای ترامپ در ایران
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    3 75
    روزنامه های اصلاح طلب با نیت استحمار مردم این مطالب را می نویسند. متأسفیم که نظارتی بر مطالب ضد منافع ملی آنها نمی شود
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    5 2
    اصلا نظام آمریکا سکولار است و امر مقدس را نمی شناسد. حالا چطور این پرچم مقدس شده را خدا می داند و شیطان.
  • اریا AE ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    405 6
    مشرق کثیفتروخائنترازتو تورسانه هاهست که ازترست فقط نظرات موافق حاکمیت کثیفتونرو نشان میدین ای لعنت به مزدوران قلم بهمزد
  • رضا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    3 0
    یک کلام تمام ما راه خودمان را میرویم امریکا راه خودش را برود بین ما و امریکا خداوند قضاوت کننده است مرگ یا غیر مرگ دردی را دوا نمیکند پاینده باشی ایران من پرچمت کفنم )))
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    4 0
    اروپا نقش نگهدارند ایران دارد و امریکا نقش فلک کردن ایران را دارد پس هر دو تقسیم کار کردند
  • م IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    2 4
    کمتر زر بزنید
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      1 2
      موافقم
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    191 8
    دکتر ظریف مصدق زمان است
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    3 68
    مورگینی رسما اعلام کرد به ایران تضمین نمی دهیم!!.....علی برکت الله
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    3 98
    آفرین اینطوری امتیاز دادن به کامنت ها متعادل شده . دو سه روز اخیر خیلی تابلو بصورت گله ای منفی میدادین به کامنت های انقلابی خیلی جریان تابلو شده بود خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    4 56
    مردم آمریکا هم از دولتش خنگ تر
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    4 43
    پاسخ و لبیک به روزنامه ایران!!! باشه از این به بعد شما و امثال ماله کش شما رو میگیم دایه و برادر شغال!
  • یاری IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    5 112
    سگ زرد که برادر شغال است درمورد شما هم صدق می کند شما هم برادر شغالید چون نمی فهمید و نمی خواهید بپذیرید که اشتباه کردید ومملکت را خوار وذلیل کردید. خداوند شما را به سزای اعمالتان برساند وعمرتان کفاف ندهد که مملکت را تسلیم کنید . انشاء الله ...
  • علي IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    8 56
    ..و ...عوضي ، جان مسافران هواپيماي ما مقدس نبود اما پرچم دشمن و شيطان بزرگ مقدس هستش
  • الل IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    8 84
    توففففففف به ذاتشون
  • محمد US ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    9 512
    مرگ بر امریکا ومرگ بر بز دلان خائن
  • سید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    5 201
    استعمارگر باشی؛ برای بقای خود در کشورهای دیگر توطئه و جنگ و خونریزی راه بیندازی؛ بی انصافی است که پرچمت به آتش کشیده نشود. آن هم پرچمی که سراسر نماد شیطان پرستی ست.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    اتش می زنیم که هیچ خاکسترش راهم در توالت های عمومی میریزیم
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      زر نزن
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    مثبت منفی ها جوابتون و دادن مشرق دیگه از جانب ملت حرف نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس