کد خبر 855519
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
محمدعلی افشانی

اصلاح طلبان با انتخاب شهردار جدید بیان داشتند که شهرداری می خواهند که راه قالیباف را در ساخت پروژه های عمرانی و باغ پرندگان و ... ادامه دهد.

سرویس سیاست مشرق- دعواهای سیاسی در شورای شهر تهران و حواشی آن پس از انتخاب شهردار تهران نیز تمامی ندارد. بعد از اینکه «محمد علی افشانی» به عنوان شهردار انتخاب شد دو حزب سیاسی اصلاح طلب که به طور انحصاری این شورا را در دست دارند و سعی می کنند نظرات خود را بر روی اعضا دیکته کنند، به گلایه از هم روی آورند.

در این راستا ابتدا شنیده شد که انتخاب شهردار تهران موجب افزایش تنش‌ها در حزب اتحاد ملت شده است و محمد نعیمی‌پور که نقش بسیار پر رنگی در انتخاب کاندیداهای لیست امید در انتخابات شورای شهر تهران داشت و موفق شده بود بیشترین سهم این لیست را از آن حزب خود کند اکنون با دلخوری از معاونت اجرایی این حزب استعفا داده است تا محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت که نقش پر رنگی در تشکیل حزب اتحاد ملت به عنوان جایگزین مشارکت داشت اکنون از پشت پرده مدیریت این حزب بیرون بیاید و خود به عنوان مدیر اجرایی حزب جایگزین نعیمی ‌پور شود.

در این میان کارگزاران و حزب اتحاد ملت نیز به جان هم افتادند. در این رابطه «محمد قوچانی» که سابقه طول و درازی در نزدیکی به حزب منحله مشارکت که از روی آن حزب اتحاد ملت ساخته شد، دارد با انتقاد از بدل حزب مشارکت نوشت:

در درون شورای شهر تهران گونه‌ای فراکسیونیسم شکل گرفته است که در نهایت به ضرر جبهه اصلاحات منجر خواهد شد. ما به صورت جبهه‌ای در انتخابات شوراها پیروز شدیم و به صورت جبهه‌ای هم باید کار کنیم. نمی‌شود جبهه‌ای پیروز شد و حزبی عمل کرد! رفتار نادرستی که سران حزب دوست و برادر، حزب اتحاد ملت، در حذف نامزدهای رقیب و قراردادن سه نامزد از یک حزب در فهرست یک چهارم نهایی انجام دادند به شدت ضد جبهه‌ای بود که در نهایت نتیجه منطقی این چپ‌روی و تک‌روی حذف هر سه نامزد- که در میان آنان افراد مناسبی هم بودند- شد. متاسفانه نظام مشارکت و تهیه فهرست انتخاباتی جبهه اصلاحات در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارای ایراداتی اساسی است که در فرصت مقتضی به آنها خواهیم پرداخت.

وی با انحصارطلب خواند حزب اتحادملت و هشدار درباره آینده اصلاحات گفت:

 اگر اصلاح‌طلبان نتوانند در این فرصت اندک باقی‌مانده معضلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا و بافت‌های فرسوده را حل کنند و چند پروژه عمرانی مانند باغ کتاب، باغ پرندگان، فرهنگسراها و همشهری را که در ادوار شهردارانی چون غلامحسین کرباسچی و محمدباقر قالیباف با اجماع حاکمیت شکل گرفت را به انجام برسانند نه فقط یک حزب که همه جبهه اصلاحات بازنده ماجرا خواهد بود و سرمایه اجتماعی سیدمحمد خاتمی هم برباد خواهد رفت.

اصلاح‌طلبان مانند قوچانی بیان می‌کنند که سیاسی بازی در شورای شهر تهران سبب شده تا شهردارانی برای تهران در جریان اصلاحات انتخاب شوند که اصلا در حد و اندازه این سمت نیستند. قوچانی درباره انتخاب «محمد علی نجفی» به عنوان شهردار که یک اشتباه فاحش بود، هم می گوید:

« پس از انتخاب محمدعلی نجفی با وجود اجماع جبهه اصلاح بر سر او شهرداری تهران همچنان در تعلیق ماند و از همان روز اول صحبت از آن بود که بعید است نجفی بتواند چهار سال شهردار تهران بماند.» 

در این میان دیگر اصلاح طلبان نیز از انتخاب افشانی به عنوان شهردار تهران تعجب کردند. در همین رابطه، «حسین دهباشی» در صفحه توئیتر خود با کنایه نوشت: «شهردار، شهردار که می گفتن این بود؟»

وی در ادامه در توئیتی گلایه آمیز نسبت به سیاست بازی در شورا و نادیده گرفتن منافع مردم درباره شهردار جدید نوشت:

« کار؟ بعید است. کارآموزی شاید.جنجال و سیاسی کاری و فرافکنی؟ هنوز هم جواب می دهد! راستش این است که قالیباف، شهردار خوبی بود و سخنور و سیاست مداری بسیار بد. و این ها که از پی او می آیند اما خطبا و سیاستمدارانی مستظهر به فنون جنگ روانی. مدیریت شان؟ گفتن ندارد!» 

تصویری خاص از افشانی که در سالهای گذشته و امروز جنجال برانگیز شد

به نظر می رسد که اصلاح طلبان بازهم در انتخابی که ملغمه ای از سیاست بازی، رانت و انحصارطلبی قدرت است بدون در نظر گرفتن منافع مردم تهران فرد دیگری را در جایگاه شهرداری تهران نشاندند که وزنی بسیار پایین تر از این پست دارد؛ چراکه در گذشته شهرداری تهران با شخصیت‌هایی چون قالیباف وزن بیشتر می گرفت تا اینکه این پست به افراد وزن دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    14 0
    به زودی شورای شهر تعطیل میشه. اصلا بحث جناحی ندارم ، این خودش نشان از سوء مدیریت در جناح مدعی مدیریت هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس