کد خبر 855457
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶
انتخابات عراق

کمیسیون انتخابات عراق نتایج شمارش آرا را در برخی از استانهای این کشور به صورت رسمی اعلام کرد که براساس ان ائتلاف سائرون در ۱۶ استان از ۱۸ استان بیشترین آراء را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، کمیسیون انتخابات عراق نتیجه رسمی آرای برخی استانها و مناطق عراق را اعلام کرد. 

براساس این گزارش، با شمارش بیش از ۹۱ درصد آرا در استان نینوا، ائتلاف النصر ۱۶۴ هزار رای، دموکراسی کردستان ۱۳۴ هزار، حزب الوطنیه ۹۷ هزار رای، الفتح ۷۳ هزار رای و ائتلاف جماهیر وطنی ۵۳ هزار رای کسب کرده اند.

براساس اعلام این کمیسیون، در استان صلاح الدین ائتلاف جماهیر وطنی در صدر آرا قرار دارد. بعد از آن ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری، و همچنین ائتلاف نصر به رهبری حیدر العبادی قرار گرفته‌اند. 

پس از النصر به ترتیب حزب قرار العراقی، صلاح الدین هویتنا، عراق الارض، ائتلاف سائرون و حزب الحکمه قرار دارند. 

طبق آنچه که اعلام شده در استان نجف ائتلاف سائرون پیشتاز انتخابات است و پس از آن ائتلاف فتح بیشترین آرا را در این منطقه به خود اختصاص داده است. در استان نجف ائتلاف النصر و جریان حکمت به ترتیب سومین و چهارمین جایگاه از نظر تعداد رای را به خود اختصاص داده‌اند. 

بنا بر گزارشها، در  اربیل، حزب دموکراسی کردستان در صدر، حزب اتحاد وطنی کردستان در جایگاه دوم و ائتلاف حراک و الجیل الجدید در جایگاه سوم قرار گرفته اند. 

براساس اعلام کمیسیون انتخابات عراق در سلیمانیه حزب اتحاد وطنی کردستان موفق شده بیشترین آرا را به خود اختصاص بدهد. پ از آن جنبش تغییر و حراک الجیل الجدید بیشترین آرا را به دست آورده اند.

براساس آمار کمیسیون انتخابات در استان میسان ائتلاف سائرون در پیشتاز است و پس از آن حزب تحال الفتح و تیار الحکمه الوطنی بیشترین رای فعلا به خود اختصاص داده اند. در این استان ائتلاف نصر در جایگاه چهارم تعداد آرا و پس از ان ائتلاف دولت قانون قرار دارد. 

براساس گزارش این کمیسیون، در مجموع کل عراق، ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر موفق شده در ۱۶ استان از ۱۸ استان بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد. 

صالح العبیدی سخنگوی ائتلاف سائرون بعد از اعلام رسمی نتیجه انتخابات پارلمانی در عراق از سوی کمیسیون انتخاباتی این کشور در سخنانی گفته که حزبش به دنبال تشکیل یک دولت تکنوکرات است.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    3 0
    أئتلاف سائرون یعنی چی ؟ !!!
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    3 0
    چشم سائرون
  • مهدی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    3 0
    وضعیت عراق کمی داره پیچیده میشه . خدا رحم کنه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    3 1
    اوههه وضعیت عراق برخلاف لبنان اصلا خوب نیست....متاسفانه جناح های طرفدار عربستان سره کار امدند....واقعا جای تاسف داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس