کد خبر 854926
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
زنگنه

وزیر نفت از ادامه مذاکرات گازی با ترکمنستان در قالب تیم های کارشناسی خبر داد و در خصوص خروج احتمالی توتال از پارس جنوبی گفت: توتال هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه وزیر نفت پس از دیدار با رشید مردوف وزیر امورخارجه ترکمنستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص شکایت از ترکمنستان به دیوان داوری به علت قطع صادرات گاز اظهار داشت: قرار است از طریق مذاکرات این مسائل اختلافی را حل کنیم.

بیشتر بخوانید:

ابهام در اجرای قرارداد توتال با ایران

وی افزود: امروز مذاکرات مثبتی درباره همکاری های نفتی و گازی بین ایران و ترکمنستان انجام شد و قرار است همکاری های خود را با توجه به نظر مثبتی که روسای جمهوری 2 کشور دارند ادامه دهیم.

وزیر نفت با بیان اینکه "امروز نیز کارشناسان 2 کشور به مذاکرات خود ادامه می دهند تا روابط در همه زمینه ها توسعه یابد"، گفت: از ابتدای امسال اجازه دادیم که ترکمنستان گاز خود را از طریق ایران به جمهوری آذربایجان سواپ کند و تا امروز هم سواپ گاز ادامه دارد.

زنگنه در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم احتمالی توتال برای ترک فاز 11 پارس جنوبی به علت خروج آمریکا از برجام گفت : توتال هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است.

وزیرنفت در پاسخ به اینکه "آیا اختلافات گازی دو کشور در این سفر حل و فصل می شود"، گفت:  دو طرف نقطه نظرات خود را اعلام کرده و کارشناسان 2 کشور به مذاکرات خود ادامه می دهند تا اختلاف نظرها حل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 0
    کار درسته شما همین اجازه بود اقای رائفی پور خیلی گله داشته که اجازه نمیدید و ترکمنستان به ما احتیاج پیدا میکنه و در سیاست این موضوع نیاز مهمه
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 0
    اونا مرد عمل هستند نه حرف!!!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    2 0
    بزودی می زنه
  • AU ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    1 0
    یه طوری می مونه که مثل اوون برجام بی جامتان اسمش روی کاغذ باشه تا باز دار و دسته شما عاشقان غرب از پایبندی آنها به قرارداد دم بزنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس