کد خبر 854826
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
سوارس و کاوانی

تیم ملی اروگوئه با وجود ستاره های زیادش شانس اول صعود از گروهش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

به گزارش مشرق، از میان تیم های ملی فوتبال مشهور در این مسابقات اروگوئه است که به آبی آسمانی ها شهرت دارد. البته لقب پنجه آبی نیز به آنها به خاطر جنگندگیشان داده شده است. اروگوئه در گروه اول با تیم های روسیه میزبان، مصر و عربستان همگروه است.

* آبی آسمانی(۱۲ دوره حضور در جام جهانی=۲ قهرمانی)

تیم ملی اروگوئه تاکنون در دوازده دوره جام جهانی حضور داشته‌ است که دو عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ و سه عنوان چهارمی در جام‌های جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۰ و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را کسب کرده‌است. آبی آسمانی از پرافتخارترین تیم های آمریکای جنوبی نیز به شمار می آیند چون در کارنامه خودش ۱۵ بار قهرمانی در کوپا آمریکا را دارند.

* اروگوئه متکی به لژیونرها با ارزش ۳۷۱ میلیون یورویی!

پنجه آبی ها در آخرین رده بندی فیفا در رده ۱۷ جهان قرار گرفتند. با نگاه ریز بینانه به ترکیب تیم متوجه می شوید که میانگین سنی اروگوئه میان سال است و حدود ۲۷ سال است. اروگوئه یکی از تیم های حاضر در جام جهانی است که بیشترین سهم را از لژیونرها دارد و ۲۰ بازیکن ملی پوشش لژیونر هستند. این آمار یعنی ۹۰ درصد ساختار تیم ملی اروگوئه را لژیونرها تشکیل می دهند. البته این امر دور از انتظار نیست چون در اکثر کشورهای آمریکای جنوبی لیگ فوتبال سطح بالایی وجود ندارد در نتیجه لیگ های معتبر دنیا همیشه مقصد بازیکنان با استعداد این قاره بوده‌اند. ارزش تقریبی آبی آسمانی‌ها در سایت های تخمین قیمت به مبلغ ۳۷۱ میلیون یورو است.

* اروگوئه شانس اول صعود(فرعون مصر تنها مشکل آبی‌ها)

آبی ها به نظر می رسد روی کاغذ شانس اول صعود از مرحله گروهی هستند. عربستان با تیم متوسطی که دارد و روسیه میزبان نه چندان قوی نمی تواند رقیب سختی برای اروگوئه باشد. مصر با وجود ستاره هایی مانند محمد صلاح و محمد الننی می تواند رقیب اصلی پسران آبی باشد.

* اسکار تابارس(چهارمی جام جهانی ۲۰۱۰)

تابارس در سال ۲۰۰۶ زمام هدایت تیم ملی اروگوئه را به دست گرفت و موفق شد تیمی قدرتمند را پایه گذاری کند. او موفق شد در سال ۲۰۱۰ این تیم را به چهارمی جهان برساند و یک سال بعد قهرمان کوپا آمریکا شد. تابارس تاکنون ۱۳۵ بازی زمام هدایت اروگوئه را برعهده داشته که نتیجه آن ۶۱ برد، ۴۲ باخت و ۳۲ تساوی بوده است. حضور ۱۲ ساله تابارس در اروگوئه می تواند از جهتی نقطه قوت باشد چون او در طول این سالیان دراز شناخت خوبی را از بازیکنان کسب کرده است و می تواند با ثبات بیشتری وارد رقابت شود.

* مهره‌های کلیدی آبی‌ها

۱-لوئیس سوارس(مهاجم بارسلونا)=بهترین گلزن تاریخ اروگوئه
بدون شک اولین بازیکنی که از تیم ملی اروگوئه به ذهن فوتبال دوستان می رسد، لوئیس سوارس، مهاجم گلزن بارسلونا است که در چند سال گذشته پابه پای مسی در ترکیب آبی-اناری ها خوش درخشیده و گلزنی کرده است. سوارس یکی از بهترین مهاجمان نوک دنیا است و می تواند با تجربه بالای خود کمک زیادی را به تیم ملی کشورش در جام جهانی کند. مهاجم بارسایی ها با زدن ۵۰ گل بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اروگوئه است.

۲-ادینسون کاوانی(مهاجم پاری سن ژرمن)=بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن ژرمن

اگر بخواهیم یک مهاجم شش دانگ را در مستطیل سبز معرفی کنیم بدون شک کاوانی یکی از این مهاجمان خواهد بود. کاوانی با وجود اینکه در چند سال گذشته در پاری سن ژرمن در سایه ایبراهیموویچ قرار داشت ولی همیشه پس از ایبرا بهترین گلزن بود. پس از رفتن مهاجم سوئدی او عنوان اقای گلی لوشامپیونه را کسب کرد و با شکستن رکورد زلاتان عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری سن ژرمن را از آن خود کرد. زوج کاوانی و سوارس در خط حمله اروگوئه یکی از خطرناکترین زوج های جام جهانی را تشکیل خواهد داد.

۳- دیگو گودین(مدافع اتلتیکو مادرید)=صخره و کاپیتان نفوذناپذیر اروگوئه

گودین با اتلتیکو مادرید و فوتبال دفاعی به ذهن ها خطور می کند. مدافع تنومندی اروگوئه در چند سال گذشته یکی از مهره های اصلی دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو بوده است و افتخارات زیادی را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کردند. آنها حتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند ولی مقابل رئال همشهری و رقیب سنتی خود مغلوب شدند و از فتح جام باز ماندند. گودین که بازوبند کاپیتانی آبی ها را در جام جهانی خواهد بست در خط دفاعی مهره قابل اتکایی برای تابارس است و می تواند به روی حساب بازکند.

*سیستم بازی اروگوئه

تابارس در این ۱۲ سالی که زمام هدایت آبی‌ها را برعهده داشته است با توجه به داشتن مهاجم طراز اول همیشه با سیستم ۴-۴-۲ بازی می کرد. در این جام نیز با توجه به حضور زوج آتشین و زهردار سوارس و کاوانی بدون شک با ترکیب ۴-۴-۲ به میدان خواهد رفت تا نهایت استفاده را از خط حمله قدرتمندش ببرد.

*نقاط قدرت و ضعف

بدون شک نقطه قوت تیم ملی اروگوئه با حضور سوارس و کاوانی خط حمله این تیم است. هر تیمی اگر مهاجمان در این سطح داشته باشد می تواند به هر تیمی گل بزند. نقطه ضعف زیادی در ترکیب آبی ها دیده نمی شود ولی به نظر می رسد خط میانی اروگوئه نسبت به دیگر خطوط ضعیف تر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس