ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو

ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو در حالی از صبح امروز در مشهد آغاز شد که فیلیپ ام جرالدی افسر سابق سیا، الکساندر دوگین، خاخام دیوید وایس و ... سخنرانان این مراسم بودند.

به گزارش مشرق، ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو پیش از ظهر امروز در هتل الغدیر مشهد آغاز به‌ کار کرد.

دبیر ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو در این مراسم گفت: ما با فیلمسازان مختلف جمع می‌شویم و این همایش برای کانال‌های رسانه‌ای ایران مهم است.

نادر طالب‌زاده تصریح کرد: امیدوارم این همایش فراتر از مرزهای ایران انعکاس پیدا کند، مهمانان این مراسم برخلاف سیاه‌نمایی‌هایی که در مورد ایران وجود داشته است، متوجه می‌شوند، وضعیت موجود این کشور با آنچه که در رسانه‌های آنها انعکاس یافته، متفاوت است.

* عامل اصلی اختلافات در منطقه، آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند/ اسرائیل به‌ صورت کاملاً غیرقانونی غزه را به زندان بزرگ تبدیل کرده است

افسر سابق سیا بیان کرد: امروز اسرائیل تنها قدرتی بوده که در خاورمیانه دارای سلاح هسته‌ای است، با روشن کردن افکار عمومی مردم، باید جلوی وقوع تنش‌های جدید و جنگ جدید دیگری که در پی است را نیز بگیریم.

فیلیپ ام جرالدی با اشاره به اینکه اسرائیل کنترل اساسی بر رسانه‌های آمریکا دارد، ادامه داد: اسرائیل و آمریکا به‌ دنبال جنگ‌های بیشتر و به‌ دنبال تهاجم به سوریه، لبنان و ایران هستند و ترامپ هیچ‌گاه کمکی به کاهش مناقشات و جنگ در منطقه نکرده است، همواره به‌ دنبال جنگ‌افروزی بوده‌اند و همواره رسانه‌ها سعی بر معصوم و بی‌گناه نشان‌ دادن اسرائیل دارند.

افسر سابق سیا با تأکید بر اینکه عامل اصلی اختلافات در منطقه  آمریکا، اسرائیل و عربستان هستند، افزود: این سه کشور عوامل اصلی و مثلثی هستند که در منطقه مناقشه ایجاد می‌کنند.

ام.‌جرالدی توضح داد: برگزاری این کنفرانس در مشهد با تصمیم اخیر ترامپ برای خروج از برجام همزمان شده و این مسئله به‌ صورت ویژه باید در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به‌ صورت کاملاً غیرقانونی و نامشروع، غزه را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده است، بیان کرد: امروزه ۲.۵ میلیون‌ نفر در غزه زندگی می‌کنند. 

افسر سابق سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) متذکر شد: آمریکا همواره حامی تمام قد اسرائیل بوده و در تصمیمات و برهه‌های مختلف از اشتباهات استراتژیک این کشور دفاع کرده است.



*  مدافعان آرمان فلسطین پیرو عدالت و عزت هستند



بنیان‌گذار حزب اوراسیا پیش از ظهر امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو با موضوع «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» در هتل الغدیر مشهد عنوان کرد: خوشحالم که می‌بینم، اندیشمندان مختلف به ایران آمدند تا از مسئله‌ای دفاع کنند که خیلی کشورها از آن غفلت کردند. 

الکساندر دوگین، کسانی که از این آرمان دفاع می‌کنند را پیرو عدالت و عزت توصیف کرد و افزود: فلسطین بخشی از داستان کلی فضای امروز جهان است، مسئله هسته‌ای هم در کانون مسائل دنیای سیاست امروز است، ما نمی‌توانیم بدون توجه به فضای روز در این مورد صحبت کنیم. 

وی تأکید کرد: ما در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که این بخش از زمان در نهایت به‌کدام سمت می‌رود. 

بنیان‌گذار حزب اوراسیا با بیان اینکه تلاش برای جهانی شدن و یک نظام تک‌سیستمی مرتبط با ارزش‌های غربی مانند لبیرالیسم بوده است، ادامه داد: می‌بینیم که توسط کشورهایی که کانونشان ایالات متحده است، دنیای تک‌قطبی شکل گرفته، اما سال ۲۰۰۰، حملات هم‌زمان گروه‌های تروریستی و قدرت گرفتن افرادی مانند پوتین، نقطه عطفی در تاریخ معاصر جهان بود، مسیر متفاوتی رقم خورد و موانع جدیدی سر راه دنیای تک قطبی ظهور پیدا کرد. 

دوگین، دنیای تک قطبی را مانعی برای قد علم کردن کشورهایی مانند روسیه دانست و افزود: با قدرت گرفتن روسیه و چین همراه با مقاومت ایران در مقابل روندهای استعماری به‌ تدریج نوعی گفتمان مبتنی بر پایان دنیای تک قطبی و گذر به دنیای چند قطبی شکل گرفت. 

بنیان‌گذار حزب اوراسیا ادامه داد: انتخاب ترامپ نشان داد، حتی فضای سیاسی داخل آمریکا هم چند قطبی شده و مردم آمریکا به‌ سمتی رفتند که به سوی جریانی فارغ از جریان‌های حاکم حرکت کنند. 

وی با بیان اینکه اگرچه ترامپ انتخاب مناسبی برای این مورد نیست، اما نشان می‌دهد، مردم آمریکا به‌ دنبال تغییر هستند، یادآور شد: در اروپا این مسئله را شاهد هستیم، همچنین، ترکیه هم مواضعی علیه غرب اتخاذ کرده و می‌بینیم که نیروهای سوریه،  ترکیه و ایران در کنار هم در مقابل جریان تک قطبی قرار گرفته‌اند. 

دوگین، شرط تحقق نظام چند قطبی را مبارزه و تلاش دانست و گفت: باید توجه داشت که این گذار ناگهانی اتفاق نمی‌افتد و دنیای تک قطبی هم مقاومت نشان می‌دهد، اما در نهایت دنیای چند قطبی را تجربه کرده و باید نقش خود را در آن ایفا کنیم.

بنیان‌گذار حزب اوراسیا افزود: نئومحافظه‌کاران، فضای سیاسی آمریکا را مصادره به‌ مطلوب کردند که اگر در این مسیر حرکت کنند، پایان آمریکا نزدیک است. 

وی با بیان اینکه آمریکا باید بداند، دنیا تغییر کرده است، اضافه کرد: دنیای دوقطبی نئومحافظه‌کاران در آمریکا شکل گرفته و جان بولتون نماینده آن است، او یک اهریمن بوده که در جهان امروز وجود دارد.

دوگین تصریح کرد: جان بولتون نماینده این جهان تک قطبی است که می‌خواهد، دنیا را به‌ سمت جنگ جهانی سوم هدایت کند و این برهه تاریخی را رقم می‌زند.

بنیان‌گذار حزب اوراسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هم بخشی از این دنیای تک‌قطبی است، گفت: خیلی مهم است، مسئله اسراییل را از مسئله یهود جدا کنیم، گروه‌هایی مخالف صهیونیست هستند که معتقد به کتاب مقدس هستند، باید بین نگاه به اسرائیل و یهودیت، تفاوت قائل شد.

* جمهوری اسلامی بدون هیچ پیش شرطی از آرمان فلسطین حمایت می‌کند/ صهیونیست‌ها هرچقدر خون بریزند موفق نمی‌شوند

 امیر عبداللهیان مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو آورده است:

امیدوارم، کنفرانس بین‌المللی افق نو در راستای پررنگ‌سازی فلسطین در جهان و استیفای حقوق فلسطینیان نائل آید.

همه می‌دانیم درد و رنج فلسطین مربوط به امروز نیست و هر روز بر آلام این مردم افزوده می‌شود، موضوع فلسطین، زخم کهنه اسلام بوده، با توطئه بالفور شروع شد و تحت فشار اسرائیل تشکیل شد.

موضوع فلسطین زخم کهنه اسلام است که با توطئه بالفور شروع و تحت فشار اسرائیل تشکیل شد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: برگزاری نشست امروز معطوف به قرائت درستی است که از تجاوز اسرائیل به خاک فلسطین حکایت دارد.

آمریکا در پی منافع حداکثری رژیم صهیونیستی است، آمریکا تحت فشار اسرائیل اقداماتی انجام می‌دهد که به نفعش نیست.

انتقال سفارت آمریکا به قدس محکوم می‌شود، جمهوری اسلامی بدون هیچ پیش شرطی از آرمان فلسطین حمایت می‌کند.

در پایان عنوان شده است: ملت‌ها ثابت کردند که به آرمان  فلسطین وفادارند، حتی اگر حکومت‌ها آن را به‌ رسمیت بشناسند.

صهیونیست‌ها هرچه قدر خون بریزند و ویران کنند نمی‌توانند موفق شوند.

* یهودیان مشروعیتی برای اسراییل قائل نیستند/ صهیونیست‌ها عامل تمام مناقشات و گرفتاری‌های منطقه و جهان هستند

سخنگوی اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم اظهار داشت: ما در این دوران حساس، شاهد هستیم که سران رژیم صهیونیستی اقدامات تحریک‌آمیزی علیه ایران صورت دادند که گویا تهدیدی برای جهان به‌ شمار می‌آید.

خاخام دیوید وایس افزود: با وجود همه انتقادها درباره جنایت‌های اسراییل در فلسطین، ما ایران را به‌عنوان دشمن یهودیت در اسراییل و جهان نمی‌دانیم و می‌خواهیم از ایران ستایش کنیم که کشوری با مهربانی و همنوازی، همه اقوام حتی یهودیت را در خود جای داده و آن آزادی را داده است که یهودیان قبلا نداشته‌اند.

سخنگوی اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم تصریح کرد: از جامعه بین‌المللی تقاضا داریم، یهودیان را به‌ عنوان جنایتکاران در نظر نگیرند، یهودیان همواره نقش بی‌طرفی در مناقشات داشته‌اند.

وایس خاطرنشان کرد: طبق آموزه‌های یهودی، هر یهودی در هر کشوری زندگی می‌کند، باید برای آبادانی و پیشرفت آن تلاش کند، اما یهودیان هرگز در مناقشات بین دولت‌ها نقشی نداشته‌اند و ما اقدامات صهیونیست‌ها را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یهودیان مشروعیتی برای اسرائیل قائل نیستند و صهیونیست نباید اورشلیم را به‌ عنوان پایتخت اسرائیل بشناسد.

سخنگوی اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم با بیان اینکه ما یهودیان اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم، گفت: براساس باورهای یهودی اسراییل نمی‌تواند پایتخت دولت صهیونیستی باشد و ما سوءاستفاده صهیونیست‌ها از نام یهودیان برای انگیزه‌ها و آلام خود را محکوم می‌کنیم، اینکه صهیونیست‌ها نماینده یهودیان باشند را رد می‌کنیم.

وایس ادامه داد: همچنین استفاده از نام اسرائیل برای صهیونیست که لقب یکی از پیامبران ما است، سوءاستفاده است و ما خواهان توقف آن هستیم.

وی گفت: ما یهودیان برای صلح تلاش می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که رهبران با عقلانیت برای صلح قدم بردارند و باید توجه داشته باشیم، دولت صهیونیستی با یهودیت هیچ تناسبی ندارد و پایتخت شدن قدس هیچ موضوعیتی نمی‌تواند داشته باشد، از همه کشورهای جهان می‌خواهیم، موضع قاطع خود را اعلام کنند.

سخنگوی اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم با بیان اینکه باید مطابق آموزه‌های خود در مقابل انحرافات تاریخی و تعالیم یهودیت ایستادگی کنیم، اضافه کرد: صهیونیست، روایتی را ایجاد کرده که با آموزه‌های ما مطابقت ندارد، وقتی که به بروشورهای ما نگاه کنید، در مورد اسراییل تفاوت قایل هستیم، چراکه هیچ پایه و اساسی برای ادعاهای اسراییل وجود ندارد، باید همه ما دست به‌ دست هم بدهیم که صلح تحقق پیدا کند و صادقانه فریاد بزنیم، شرم بر اسراییل باد.

وایس تبیین کرد: باید بدانیم که یهودیان با صهیونیست مخالف هستند و ما این موضوع را در اروپا و همه جهان را مطرح کرده‌ایم که مسئله ما صهیونیست‌ها هستند، صهیونیست‌ها عامل تمام مناقشات و گرفتاری‌های منطقه و جهان هستند، باید این تفاوت را برجسته کرد.

وی تصریح کرد: از همه کشورهای جهان می‌خواهیم برای رسیدن به‌ دنیای عاری از صهیونیست تلاش کنند، چراکه این نظام تهدیدی برای جامعه جهانی است.

سخنگوی اتحاد یهودیان ضدصهیونیسم افزود: استمرار نظام نژادپرست آپارتاید اسرائیل، صلح جهانی را در آماج تهدید و خطر قرار می‌دهد و باید بر نظام اسرائیل خط بطلان بکشیم تا فلسطین آزاد شود و همه ما در این جهت حرکت کنیم.



* ترامپ و اطرافیان وی می‌خواهند علیه ایران و سوریه جنگ‌افروزی کنند



کارشناس ضدصهیونیست اظهار کرد: از جنگ نرم در دنیا برای تبلیغات و جنگ روانی استفاده می‌شود.

اسکات بنت با اشاره به اینکه رهبر معظم  ایران، نامه‌هایی به جوانان کشورهای مختلف نوشتند، افزود: ما دیدیم که با قدرت گرفتن ترامپ، چه خوانش سیاسی در واشنگتن وجود دارد و ترامپ برای حیات سیاسی خود دست به چه کارهایی می‌زند. 

کارشناس ضدصهیونیست گفت: ترامپ و اطرافیان وی، دروغ‌گویانی هستند که می‌خواهند جنگ‌افروزی علیه ایران و سوریه و لبنان کنند، اما مردم معمولی آمریکا به‌ دنبال جنگ نیستند.

بنت عنوان کرد: ما می‌دانیم که ترامپ، برنامه‌های اوباما را قبول ندارد، ولی آقای رئیس جمهور آمریکا، مردم این کشور می‌دانند، شما چه ضربه‌هایی را به منافع مالی آنها می‌زنید و نباید رویای آمریکایی شما به ضرر مردم این کشور باشد.

وی با بیان اینکه هر توافق‌نامه‌ای که امضاء می‌شود، نباید به مردم ما آسیب بزند، تصریح کرد: ما می‌خواهیم، ترامپ در مسیر عقلانیت حرکت کند، در اطراف وی کسانی  هستند که این را نمی‌خواهند.

کارشناس ضدصهیونیست افزود: ما  با شرکت‌های نفتی مخالفیم که قدرت زیادی دارند، آنها در سال ۱۹۵۳ عکارشناس ضدصهیونیست علیه دولت قانونی ایران کودتا کردند، اما ایرانیان در سال  ۱۹۷۹ بار دیگر تلاش کردند تا از یوغ آمریکا خارج شوند و ترامپ می‌خواهد بگوید، پویا است، ولی مردم از جنگ خسته شدند.
 
بنت خاطرنشان کرد: ما به رئیس جمهور آمریکا هشدار می‌دهیم و می‌خواهیم مانع او در از جنگ جهانی سوم شویم، ملت آمریکا خواستار این جنگ نیستند و دستگاه‌های امنیتی این کشور توجهی به قانون اساسی ندارند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی آمریکا فقط می‌خواهد منافع پولداران قدرتمند را فراهم کنند و منافع کشورشان برای آنها اهمیتی ندارد، اضافه کرد: می‌بینیم، در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان به‌خاطر موج گسترده آوارگان، مشکلاتی به‌وجود آمده و کشورهای اروپایی، مقصر این مشکل را آمریکا می‌دانند که چرا با تغییر رژیم در خاورمیانه این اتفاقات می‌افتد.

کارشناس ضدصهیونیست متذکر شد: بعد از ۱۸ سال جنگ‌های ساخته آمریکا، همه می‌خواهند این جنگ‌ها تمام و امیدوارم، حرکت به‌سمت صلح شروع شود، برای تحقق رویاهای آمریکایی، دولت آمریکا باید صداقت داشته باشد.

بنت با تاکید اینکه جهان می‌تواند سرزمین شعر و شعور باشد، همان‌گونه که در شعر ایرانی انعکاس پیدا کرده، یادآور شد: ما باید در مسیر حقیقت قدم برداریم و امیدوارم، این مسیر تداوم پیدا کند، باید در  مقابل کسانی قرار بگیریم که به‌دنبال جنگ‌های بی‌پایان هستند.

 * ایران بیشترین تحریم‌های سیاسی را تحمل کرده است



وحید جلیلی ظهر امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو با موضوع «قدس، پایتخت همیشگی» که در هتل الغدیر در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در طول یک هزار و ۲۰۰ سال، میلیون‌ها نفر به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند تا نشان دهند، مأمون تروریست بوده و امام رضا (ع) شهید راه عدالت و معنویت است. 

وی با بیان اینکه ایرانیان مشهد را شهر اصلی خود می‌دانند، افزود: اینجا نه شهری معمولی، بلکه تریبونی برای افشا کردن تروریست، مبارزه با آن و مناسب‌ترین مکان برای برگزاری چنین کنفرانسی است. 

دبیر جشنواره عمار با بیان اینکه در طول یک هزار و ۲۰۰ سال، معنویت همیشه پشتوانه عدالت بوده است، تصریح کرد: از نهضت سربداران برای مقابله با مغولان گرفته تا قیام گوهرشاد در ۸۰ سال پیش که به یک تراژدی بزرگ تبدیل شد، نشانی بر این ادعا است. 

وی ادامه‌ داد: رضا میرپنج توسط انگلیس‌ها در ایران به پادشاهی رسید و پرچم‌دار غرب‌گرایی در ایران معاصر شد، او مردم این شهر را قتل عام و زنده به گور کرد، چون حاضر نشدند، روسری از سر بردارند. 

جلیلی با بیان اینکه قتل‌عام مردم آخرین تراژدی نبوده است، توضیح داد: ۴۰ سال بعد از این حادثه، امام خمینی(ره) به‌ خاطر اعتراض به کاپیتولاسیون تبعید شد و در یک سخنرانی تاریخی گفت، اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایرانی را بکشد، کسی حق محکومیت او را ندارد. 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به سفر کارتر به ایران، افزود: کارتر رژیم شاه را جزیره ثبات خواند، اما طولی نکشید که ایران تبدیل به کابوس آنها شد. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از شاگردان امام خمینی(ره) و از اصلی‌ترین نمایندگان عدالت‌خواه هستند، خاطرنشان کرد: ایران به رهبری ایشان در مقابل آمریکا ایستاده و اگر روزی مبارزه بر سر حداقل‌ها بوده، امروز مقام معظم رهبری مبارزه بر سر حداکثرها را رهبری می‌کنند. 

جلیلی متذکر شد: مصر کشوری شبیه ایران با سابقه تمدنی طولانی‌ است که همزمان با انقلاب ایران، تسلیم شد و کمپ دیوید را امضا کرد، اگر هم‌اکنون وضعیت ایران و آمریکا را مقایسه کنید، می‌بینید، ایرانی که ۴۰ سال مقاومت کرده و شهید داده، از مصری که نوکری آمریکا را کرده، تحریم‌های سیاسی بیشتری را تحمل کرده است. 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب تبیین کرد: ما به ترامپ و بولتون حق می‌دهیم و دلیل درد و رنج‌ها، ناله‌ها و زوزه‌هایشان را می‌فهمیم، اما از هویتمان نمی‌توانیم دست بکشیم و شعارمان ما مبارزه با تروریست است.



* تشکیل مثلث همسوی اسرائیل، عربستان و آمریکا از بارزترین تصمیمات ترامپ است

فعال حقوق بشر اظهار کرد: وقتی به کتاب‌های مقدس مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم، هیچ پایه و اساسی برای ادعای کسانی که می‌خواهند جنایات اسرائیل در غزه را بر پایه دین و ایدئولوژی توجیه کنند، وجود ندارد.  

دیو اسمیت افزود: مسیحیت صهیونیستی با عنایت به همین نکته، تلاش می‌کند به آموزه‌های یهودیت و کتاب مقدس ارجاع داشته باشد تا توجیه و پایه و اساسی در متون مقدس پیدا کند. 

این فعال حقوق بشر خاطرنشان کرد: در تورات به این نکته اشاره شده که خداوند از زمان خلقت چه نگاهی به این زمین برای انسان‌ها داشته، اما اسرائیل با طرح وعده سرزمین موعود که وعده‌ای دروغین و تو خالی است، تلاش کرده جریانی ایجاد کند تا در مسیر فعلی حرکت کند. 

اسمیت با یادآوری اینکه مسیحیت صهیونیست معتقد است، یهودیان برتر از دیگران هستند، اضافه کرد: در طول تاریخ جریان صهیونیسم مسیحی با ادعای ظهور مسیح در سرزمین موعود از اسرائیل حمایت کرده است.

وی، نقش پیامبران را اصلاح رابطه خلق و خدا توصیف کرد و افزود: پیامبران یهود، وقتی در این سرزمین‌های مقدس گام برمی‌داشتند، رویکردشان متفاوت بود و این‌گونه نبود که به‌ دنبال ایجاد سرزمین نیل تا فرات باشند، آنها هرگز نمی‌گفتند، اورشلیم که شهر صلح و صفا بوده، باید خراب شود.

کشیش و فعال حقوق بشر استرالیا تأکید کرد: حکمت و عقلانیت هیچ‌گاه اجازه اقدامات متعارض با معنویت را صادر نمی‌کند، ما برخلاف مسیحیت صهیونیستی که به جای اجرای فرامین الهی در مسیر پیش‌بینی قرار گرفته است، باید در مسیر عدالت و برابری حرکت کنیم.



* تشکیل مثلث همسوی اسرائیل، عربستان و آمریکا از بارزترین تصمیمات ترامپ است



 مایکل ملوف گفت: اکنون در برهه حساسی این کنفرانس برگزار می‌شود، امیدوارم این جلسات در آمریکا بتواند برگزار شود.

وی با بیان اینکه تجاربم به من آموخته است که مشکلات بسیار جدی در این زمینه در برابر خود داریم، افزود: تجربه نشان داده، کسانی که از گذشته درس نگیرند، اشتباهات خود را در آینده تکرار می‌کنند.

تحلیل‌گر سابق مسائل امنیتی پنتاگون تصریح کرد: در این زمان شناخت و آگاهی مردم افزایش یافته و مردم خاورمیانه نیز با تغییرات زیادی روبه‌رو بودند.

ملوف تصریح کرد: اکنون خروج از توافق هسته‌ای هوچی‌گری بوده و تصمیماتی از قبیل انتقال سفارت آمریکا به قدس و خروج از برجام اقدامات بسیار توجهی در مسیر منفی است.

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین تصمیمات ترامپ، تشکیل مثلث همسوی اسراییل، عربستان و آمریکا است، گفت: اکنون این ائتلاف سه‌گانه شکل گرفته که هدف آن سرنگونی ایران است.

تحلیل‌گر سابق مسائل امنیتی پنتاگون خاطرنشان کرد: پروژه تغییر رژیم در ایران با جان بولتن به شکل جدی پیگیری می‌شود.

ملوف گفت: آمریکا در پی تغییر رژیم در منطقه و تثبیت رهبری آمریکا و محکوم کردن نفود روسیه است.



* خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اشتباه ترامپ بود

دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد: تصمیمات ترامپ در زمینه انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران هر دو اشتباه بودند.

پیتر وان بورن با بیان اینکه این تصمیمات در بلندمدت پیامد جدی به همراه دارد و آمریکا با این اقدامات خود را در برابر دنیا قرار داده است، افزود: دولت ترامپ از گذشته و تاریخ درس عبرت نگرفته است. 

دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: مسئله اصلی او انتقال سفارت نیست، بلکه او با این اقدامات سعی دارد، اهداف لابی‌های صهیونیسم در آمریکا را محقق سازد. 

وان بورن بیان کرد: ترامپ توجیه اقدام انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس را مصوبه سال ۱۹۸۵ ذکر می‌کند، در صورتی که این مصوبه به لزوم انجام فرآیند قانونی اشاره دارد که این امر در قدس محقق نشد.



* آمریکایی‌ها یهودستیزی را مصادره به‌ مطلوب کردند

رمان‌نویس و مورخ کلاسیک انگلیسی با بیان اینکه ما گروهی بسیار متکثر هستیم، گفت: ما اعتقادات دینی مختلفی داریم و هر کدام از کشورهای مختلف هستیم، بیشتر ما دیدگاه‌هایمان با دولتمردانمان متفاوت است.

آلیسون ویر افزود: ما مخالف یکی از قدرتمندترین نظام های جهان هستیم که دستگاه‌های دولتی بسیاری در آن نفوذ دارد و اصول غیراخلاقی زیادی را برای حمایت اسراییل ترویج می‌کند.

رمان‌نویس و مورخ کلاسیک انگلیسی تصریح کرد: آنها نمی‌توانند ما را متفرق کنند و همین جمع شدن ما نشان از نتیجه‌بخش نبودن اقدامات آنها است، ما باهم متحد هستیم و آنها از همین اتحاد می‌ترسند.

ویر ادامه داد: ما هر کدام سرگذشت‌های متفاوتی داریم، من یک روزنامه‌نگار کوچک آمریکایی هستم که در پاییز سال ۲۰۰۰ مسئله فلسطین را منتشر کردم، اما متوجه شدم، آمریکایی‌ها نگاه متعادلی به فلسطین ندارند و برای آنها فقط روایت اسراییل گفته شده است.

وی ادامه داد: جنبشی در صهیونیسم اتفاق افتاد که سابقه آن به سال ۱۸۰۰ برمی‌گردد و فجایع زیادی را برای خاورمیانه رقم زده است، یهودستیزی واقعیت نداشت و ما از واقعیت‌های عرصه بین‌المللی غافل هستیم.

روزنامه‌نگار آمریکایی ادامه داد: در سال ۱۹۹۱ در آمریکا اتخاذ شد که هر حرفی که درمورد فلسطین گفته شود، حکم یهودستیزی دارد و هر کسی از حقوق بشر و فلسطینیان حمایت کند، یهودستیز است و آنها این قانون را در همه جهان ترویج کردند، همچنین، آنها در سال ۲۰۱۰ گفتند، یهودستیزی ممنوع است.

ویر خاطرنشان کرد: آنها یهودستیزی را مصادره به مطلوب کردند و اکنون در حال قانون شدن است، این تلاش، هماهنگ و یکپارچه است و کاری است که ادامه پیدا می‌کند، اما ما باید در مسیر عدالت قرار بگیریم و بدانیم صلح زمانی محقق می‌شود که فلسطینیان را به‌رسمیت بشناسیم.



* ایران پیشاهنگ آرمان مردم فلسطین است

اکبر محمد مطرح کرد: یکی از درس‌های نگاه به تاریخ گذشته، این است که تاریخ تکرار می‌شود، دولت آمریکا هم باید درس بگیرد.

وی افزود: کارهایی به‌ نام یهودی و به‌ کام صهیونیست‌ها انجام می‌شود، در حالی که یهودیانی که به کنیسه (محل دعای یهودیان) می‌روند، این کارها را انجام نمی‌دهند و این  تعالیم تحریف شده است که می‌گوید، ارض موعود باید احیا شود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه اتفاقاتی در آمریکا برای سیاهپوستان می‌افتد، خاطرنشان کرد: سیاه‌پوست‌ها انواع ظلم‌ها را متحمل شدند، آنها  اول به اوباما و برنامه‌های او  اعتماد داشتند، اما با اتفاقاتی که افتاد، چشمشان به واقعیت باز شد.

محمد ادامه داد: سرخپوستان انواع قراردادهایی برای منافع و حقوق خود با آمریکایی‌ها برقرار کرده بودند، اما آمریکا هیچکدام را انجام نداد، همچنان که توافق هسته‌ای با ایران را نقض کردند.

وی تصریح کرد: اقدام اسراییل در اشغال فلسطین هیچ  توجیهی ندارد و آمریکایی‌ها به‌ خاطر اینکه رسانه‌ها در تصرف اسراییل هستند، از واقعیت‌ها خبر ندارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه چندین بار به غزه سفر کرده است، اضافه کرد: در آنجا اسراییل هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد، مانند رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی با فلسطینی‌ها رفتار می‌کند، اسراییل دقیقاً همان نظام را دارد. 

محمد ادامه داد: اسرائیل تلاش می‌کند، شعار از نیل تا فرات را به اجرا بگذارد و توجیه آنها این است که یهودی‌ها از دیرباز در آنجا سکونت داشتند.

وی با بیان اینکه در تعالیم یهودی حق تشکیل حکومت وجود ندارد، تأکید کرد: در شرایط حساس که ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شده، تلاش می‌کند تا این طور جلوه دهد که پولی که به ایران بازگردانده شده، کمک از طرف آمریکا بوده، این در حالی است که این پول متعلق به خود ایران و ۳۹ سال در آن کشور بلوکه شده و دستاورد خود ایرانی‌ها است.

این استاد دانشگاه افزود: سیاهپوستان آمریکایی از اوباما زده شدند، چراکه متوجه شدند، تغییری به‌ وجود نیامده است. مردم آمریکا دچار نوعی غفلت و جهل هستند. 

محمد خاطرنشان کرد: در غزه با پیرمردی صحبت کردم که می‌گفت، از جنگ خسته شده و من به او گفتم، فقط مبارزه کن و تسلیم نشو.

وی گفت: دولت‌هایی در جهان وجود دارند که می‌خواهند، حقوق ملت‌ها را به یغما ببرند. ایران پیشاهنگ آرمان مردم فلسطین است و ما باید در مقابل دشمن مشترک بایستیم.



* جهان در قرن ۲۱ میلادی دموکراتیک نیست/ اروپا بالاخره مجبور می‌شود بین منافع خودش و آمریکا یکی را انتخاب کند

حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو به موضوع «قدس، پایتخت همیشگی» که در هتل الغدیر مشهد در حال برگزاری است، گفت: اینجا از رهبران یهود ضد صهیونیست و جریان‌های غیرمذهبی اما طرفداران آزادی و برابری و حتی فرماندهان سابق نظامی حضور دارند که همه ظاهراً متنوع و متفاوت اما به لحاظ هدف نزدیکیم.

وی، هدف اصلی را ایجاد آلترناتیو برای قدرت حاکم دانست و افزود: مشکل به لحاظ تئوریک از تفکیک عقل از وحی و فلسفه از دین و در مرحله بعد تفکیک علم از فلسفه و اخلاق شروع شد و نهایتاً گفته شد ما کاری به فلسفه و دین و چرایی اقداماتمان نداریم و مسئله چگونگی اقدام است که با علم به دست می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه علم زاینده قدرت و ثروت در جهان شده است، ادامه داد: زمانی که علم از فلسفه و دین و اخلاق جدا شد، تبدیل به سلاحی خطرناک در اختیار انسان‌نماهایی قرار گرفت که تعدادشان در چند کمپانی سرمایه‌گذاری بین‌الملل به چند هزار نفر و چند صد نفر هم نمی‌رسد، اما توانسته‌اند جهان را از طریق جنگ اول و دوم جهانی، بمب اتم و بانک‌های بین‌المللی و سینما و رسانه کنترل کنند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به هدف غرب مبنی بر تک‌قطبی‌کردن جهان خاطرنشان کرد: یکی از مقامات آمریکا چندی پیش اعلام کرد که امروز در جهان سه مانع داریم که اگر نباشند می‌توانیم جهان را قورت بدهیم و سپس به چین روسیه و ایران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: طبیعی است که مانعیت چین اقتصادی است تا ایدئولوژی و در روسیه هم تهدیدهای سیاسی نظامی بیشتر است، اما انقلاب اسلامی تهدید ایدئولوژیک محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز هم علم و هم فلسفه پذیرفته‌اند که حقیقت قابل اثباتی وجود ندارد، اظهار کرد: این تفکیک علم از فلسفه و اخلاق و دین آثار مهمی داشت، از جمله اینکه امروز نمی‌توانیم مطمئن باشیم که چه کلمات و اصطلاحاتی مهم‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه باید ساختار حاکم را بشکنیم، گفت: ما باید بتوانیم قدرتی موازی قدرت سیاسی و رسانه‌ای و اقتصادی آمریکا و آنگلوساکسون ایجاد کنیم که قدرت رقابت داشته باشد و باید یک ائتلاف جهانی تشکیل دهیم، با این هدف که انحصار حاکم بر جهان را بشکنیم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: بعضی کشورها مثل ایران در این خط‌شکنی آماده‌اند که فداکاری‌های بزرگتری کنند و باید تقسیم کار مجددی انجام گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تشکیلات اقتصادی متوسط توسط قدرت‌های بزرگتر ورشکسته شوند و نگذاریم عده‌ای از شرکت‌های محلی و متوسط توسط چند کشور بزرگ آمریکایی صهیونیستی غارت شوند.

وی، ساختار سیاسی در اتحادیه اروپا را شکننده توصیف کرد و افزود: اروپا بالاخره مجبور خواهد شد بین منافع ملت اروپا و منافع آمریکا یکی را انتخاب کند، آلمان که هیچ استقلالی ندارد، انگلیس و فرانسه نیز ظاهراً مستقل‌اند، اما کاملاً به آمریکا تکیه داده‌ و خود آمریکا نیز به صهیونیست‌ها تکیه داده است.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: امام خمینی(ره) گفتند که آمریکا جزء مظلوم‌ترین ملت‌های جهان است، چون مردم این کشور نمی‌دانند چه بر سرشان آورده‌اند و نمی‌دانند چه بلایی سر مردم جهان به نام آن‌ها آورده‌اند. باید بتوانیم به اعتراض جهانی علیه آمریکا جهت دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: در مورد اتحادیه اروپا که ظاهراً اتحادیه است و در اصل هیچ اتحادی ندارد، باید کاری کرد و همچنین باید کاری کرد که پیشرفت انحصاری شرکت‌های خصوصی توسط غرب مورد تحریم قرار گیرد و نگذاریم سرمایه‌های کوچک را نابود کنند، باید سدی اقتصادی در اروپا شکل بگیرد تا نگذاریم فقط چند صد نفر در دنیا حکومت کنند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: امروز همان کسانی که همه جنگ‌های جهان را راه می‌اندازند و میلیاردها دلار سلاح به دو طرف جنگ می‌فروشند، همان‌هایی هستند که شعار صلح می‌دهند و بمب اتم ساختند و گوانتانامو و ابوغریب را مدیریت می‌کنند و با بلندترین صدا حرف از حقوق بشر می‌زنند.

وی، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را ابزاری برای سلطه به جهان از طریق دستکاری در بازار و استفاده از زور به صورت غیرآشکار توصیف کرد و گفت: به نام جهانی‌سازی اقتصاد، به غربی کردن جهان پرداختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خطر جنگ را جدی بیان کرد و افزود: امورات سرمایه‌داری غرب بدون جنگ نمی‌گذرد و در جنگ‌های امروز هم جلوی صحنه یا پشت آن سرمایه‌داری آمریکا نشسته است. کسانی که جریان غرب را مدیریت می‌کنند با شعار  بازار آزاد و دموکراسی و حقوق بشر همه مقاومت‌ها را به خبیثانه‌ترین صورت سرکوب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ایدئولوژی بازار آزاد حمایت از شکل جدید مداخله چند دولت سرمایه‌داری در اقتصاد جهانی است، بیان کرد: حقوق شهروندی در جهان به طور سیستماتیک نقض می‌شود و جهان در قرن ۲۱ میلادی دموکراتیک نیست و مناسبات براساس دموکراسی محقق نمی‌شود، بیایید دموکراسی جهانی را محقق کنیم و بعد تصمیم بگیریم که سرنوشت خود را چگونه تعیین کنیم.

رحیم‌پور ازغدی تشریح کرد: برای هر نوع اتحادیه‌ای که بخواهد موجی جدید راه بیندازید احتیاج به قهرمان داریم، قهرمان کسی است که با مردم شفاف سخن می‌گوید و با اینکه تخصص دیپلماتیک ندارد، وجدان و شرف داشته باشد. مشکل ما نبود قهرمان است.

وی در پایان با تأکید بر ایجاد یک وحدت دینی و معنوی خاطرنشان کرد: باید چهره درست مسیحیت را نشان دهیم، نه چهره سرمایه‌داری آن را و باید چهره درست موسی‌باوران را نشان دهیم نه صهیونیست‌ها را و این‌ها کاملاً شدنی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    3 0
    دشمن بی عقل وکم خرد اصلی ما بن سلمان ولیعهد سعودی است ازوقتی ولیعهد شده خاورمیانه به هم ریخته
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    5 0
    ممنون از آقاي طالب زاده كه عليرغم كارشكني برخي از عاشقان غرب در داخل، با پيگيري فراوان اين كنفرانس را برگزار كردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس