کد خبر 854424
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
اولین تمرین تیم ملی فوتبال در

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران این روزها با حضور در مرکز «پِک» خود را برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده می‌کنند، اما «پِک» چیست و چه امکاناتی دارد؟

به گزارش مشرق، ساختمان شیک و مجلل کنار زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی، محلی است برای تمرین بازیکنان تیم ملی که خودشان را برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه آماده می‌کنند. این ساحتمان البته تبدیل به موزه‌ای تصویری برای فوتبال ایران شده که می‌توان تصاویر جالبی را روی دیوارهای آن یافت. از تصویر حشمت‌ الله مهاجرانی که اولین مربی موفق در صعود تیم ملی به جام جهانی بود تا علی پروین، منصور پورحیدری، تومسیلاو ایویچ،  جلال طالبی، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش که یا تیم ملی را به جام جهانی برده یا روی نیمکت این تیم در جام جهانی نشسته‌ یا موفق به قهرمان کردن ایران در آسیا شده‌اند.

 

در موزه عکس‌های تیم ملی، تصاویری از بازیکنانی که بیش از 100 بازی ملی دارند وجود دارد، تصاویری از احمدرضا عابدزاده و ناصر حجازی که دو دروازه‌بان افسانه‌ای ایران بوده‌اند، کاپیتان‌های تیم ملی در جام‌های جهانی مختلف، تصاویری از رویارویی‌های ایران در جام‌های جهانی، اسطوره‌های فوتبال ایران، علی دایی و کریم باقری که بیشترین گل ملی را به ثمر رسانده‌اند و همچنین تیم‌های رده‌های مختلف، بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی در این مجموعه عکس‌ها دیده می‌شود.

در طبقه همکف این مجموعه استخر، سونا، جکوزی، حوضچه آب سرد و گرم، تخت و دوش‌های مخصوص ماساژ تعبیه شده است. همچنین در کنار استخر دوچرخه ثابتی قرار دارد که بازیکنان مصدوم می‌توانند همزمان کنار استخر با دوچرخه ثابت کار کرده و دوران درمان خود را در این مجموعه پشت سر بگذارند. تغییراتی که در این بخش ایجاد شده، کوتاه‌تر شدن سقف‌های سونا است. با توجه به این مسئله، هم سرعت گرم شدن سونا بالاتر رفته و هم انرژی سوخت کمتری مصرف می‌شود به این دلیل که کوتاه‌تر شدن سقف سونا باعث شده مساحت کمتری نیاز به سیستم گرمایشی داشته باشد.

تصاویر زیر پیش از راه‌اندازی رسمی این مجموعه است که تخت‌های ماساژ در آن دیده نمی‌شود:

تصویر زیر نیز مربوط به یکی از حوضچه‌های مجموعه پک پس از تکمیل است که در این بخش نیز تصاویری از تیم ملی وجود دارد:

در بخش دیگر طبقه همکف علاوه بر وجود رختکن برای بازیکنان و اعضای کادرفنی، سالنی بزرگ برای انجام انواع تمرینات از جمله بدنسازی، ریکاوری، کارهای تمرکز ذهنی، استقامتی و تعادلی و... وجود دارد. بخشی از این سالن چمن مصنوعی شده که بازیکنان کار با توپ را روی آن انجام می‌دهند. در این سالن سبد بسکتبال نیز تعبیه شده که بازیکنان در مواقعی می‌توانند برای سرگرمی بسکتبال بازی کنند. همچنین بالای درِ ورودی این سالن تصاویری از اسطوره‌های فوتبال ایران از جمله ناصر حجازی، علی دایی، همایون بهزادی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری و خداداد عزیزی وجود دارد که کنار آن جمله‌ای از کارلوس کی‌روش نوشته شده است: «بردن یا نبردن، مسئله این است».

یکی از موارد قابل توجه در این سالن، سایر جملاتی است که روی دیوارها نوشته شده است. روی یکی از دیوارها نوشته شده که «اگر ما به فردگرایی فکر کنیم، شکست خواهیم خورد». در قسمت دیگری  هم جمله‌ای از کارلوس کی‌روش زیر تصاویر بازیکنان تیم ملی در جام‌های جهانی مختلف وجود دارد که «جایگاه پیراهن تیم ملی همیشه باید بالاتر و بهتر باشد». همچنین جمله اخیر سرمربی تیم ملی که در مصاحبه‌هایش بارها گفته، در گوشه دیگری از سالن به چشم می‌خورد: «با استعداد می‌توان به پیروزی رسید، اما برای قهرمانی باید شخصیت داشت».

سالن تمرین تیم ملی بخش‌های مختلفی دارد که با وسایل تمرینی بدنسازی مخصوص و مدرن، دستگاه‌هایی برای سنجش توانایی بازیکنان، محلی برای تمرینات اختصاصی بازیکنان از جمله دروازه‌بان‌ها و بازیکنان سایر خطوط، میله هالتر، وزنه‌هایی برای کار با وزنه و... وجود دارد. این سالن تمرینی نیز مانند سونا و جکوزی با تغییراتی مواجه شده است. این سالن پیش از این شبیه سالن فوتسال طراحی و قرار بود وسایل بدنسازی در آن قرار بگیرد که ساختار آن را در تصویر زیر می‌بینید:

در حال حاضر در قسمتی از این سالن، طبقه‌ای بالکنی ساخته شده و دستگاه‌هایی مخصوص برای ریکاوری بازیکنان قرار گرفته است. این دستگاه‌ها دوچرخه ثابت با تعداد بالاست که بازیکنان بتوانند از آن استفاده کنند و چند دستگاه نیز برای ریکاوری و توان سنجی بازیکنان مصدوم وجود دارد. در این بخش تابلوهای عکسی از تیم‌های صعود کرده به جام‌های جهانی 78 آرژانتین، 98 فرانسه، 2006 آلمان، 2014 برزیل و 2018 روسیه روی دیوار نقش بسته است.

همچنین در بخش‌های مختلف سالن، چهار مانیتور ال ای‌دی 75 اینچ قرار دارد که در آن تصاویری از حرکات بازیکنان بزرگ دنیا از جمله، مسی، نیمار، رونالدو، اینیستا، سوارس و همچنین بازی‌های حریفان ایران به نمایش گذاشته می‌شود. موسیقی‌های انرژیک نیز در سالن و از بلندگوهایی که تعبیه شده، پخش می‌شود. پخش تصاویر این بازی‌ها و موسیقی‌ها از این جهت است که بازیکنان حین تمرین از نظر روانی با بازی حریفان ایران در جام جهانی آشنا و برای تقابل با بازیکنان بزرگ دنیا آماده شوند.

در طبقه دوم این مجموعه اتاق‌هایی وجود دارد که یکی از این اتاق‌ها در اختیار سرمربی تیم ملی است. اتاقی برای تماشای مسابقات وجود دارد که مربیان تیم ملی و آنالیزورها فیلم بازی‌ها، تمرینات و آنالیز حریفان را مشاهده می‌کنند. اتاق‌های دیگر نیز برای فیزیوتراپی، اتاق کامپیوتر، مربیان تیم ملی و... هم دیده می‌شوند که هر کدام از آنها به صورت مجزا و جداگانه طراحی شده است.

در حال حاضر فوتبال ایران و تیم‌های ملی مرکزی شبیه به مرکز منچستریونایتد و رئال مادرید برای تمرینات دارند. فضایی فوتبالی با نام «Performance Elite Center» یا همان مجموعه «پِک» که بازیکنان علاوه بر تمرین، می‌توانند ریکاوری کرده و در صورت مصدومیت روند درمانی خود را پشت سر بگذارند. ساختمانی که علیرضا جهانبخش، آقای گل فوتبال هلند پس از تکمیل آن و بازدیدی که از این ساختمان داشت، آن را خانه‌ای برای بازیکنان ملی‌پوش خواند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس